ISSN 1336-6491 | Online: 1393 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Obaja jazdci tímu Honda v nemocnici

 Zdieľať

Pridané: 14.07.2002 Autor: sita
Čitatelia: 3940 [Šport - MotoGP]

Po havárii úradujúceho majstra sveta v najvyššej kubatúre cestných motocyklov a vedúceho pretekára priebežného poradia triedy Moto GP Valentina Rossiho havaroval pri voľnom tréningu na anglickom okruhu Donnington Park aj jeho tímový kolega z tímu Honda Japonec Tohuru Ukawa.

LONDÝN 12. júla (SITA, Reuters) - Obidvoch jazdcov po nehodách previezli do nemocnice, kde sa v sobotu podrobia podrobnejším vyšetreniam. Rossi utrpel pri nehode otras mozgu, zlomil si palec na pravej ruke a narazil bok. Japonec Ukawa, ktorý bol Rossiho jediným vážnym súperom v prebiehajúcej sezóne, dopadol oveľa horšie ako jeho slávnejší kolega. Do nemocnice ho odviezli so zlomenou pravou nohou, naštiepeným stavcom a bolestivo narazeným brušným svalstvom. Fenomenálny Rossi ešte pred nehodou dosiahol najrýchlejší čas pred svojou jubilejnou 100. Veľkou cenou. Dvadsaťtriročný motocyklista má pred nedeľňajšou VC Veľkej Británie na svojom konte v prebiehajúcej sezóne šesť víťazstiev zo siedmich podujatí kalendára MS. V priebežnom poradí MS vedie v triede Moto GP Rossi (170 bodov) pred Ukawom (108 b) a Španielom Carlosom Checom (72 b).

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 14.07.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »