Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 1081 až 1095 z cekového počtu: 2299.
31.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2344 [Šport - Enduro]

Seriál ME Enduro 2014 odštartoval v Španielsku
V dňoch 29.-30.marca sa v španielskom meste Antas uskutočnilo úvodné podujatie majstrovstiev Európy v endure na ktorom štartovalo i sedem mladých jazdcov SMF a jeden zástupca v kategórii veterán.
27.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1967 [Šport - Trial]

ME v triale v Taliansku so slovenskou účasťou
V nedeľu 30.marca 2014 sa v Taliansku – Trento, Pietramurato uskutoční prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy v triale.
26.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3578 [Šport - Enduro]

Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku
Posledný marcový víkend štartuje v španielskom meste Antas (Almeria) tohtoročné ME v endure úvodným podujatím štvordielneho seriálu súťaže jednotlivcov. Na šampionáte sa predstaví aj osem slovenských jazdcov, ktorí sa predstavia hlavne v juniorských triedach.
25.03.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5421 [Šport - Rally]

Pozvánka: Piliscev SAND 2014 - preteky pre XL endurá
Rok sa s rokom zišiel a je čas na jarné stretnutie ťažkých endúr. Samozrejme na piesku. Všetky minulé pieskové zápolenia sprevádzali problémy a prípadne obmedzenia.
12.03.2014 - Richard Karnok Čitatelia: 2815 [Šport - Cestné Motocykle]

Ladislav Šnegoň: Práca s deťmi je dôležitá a úžasná
Športová komisia cestných pretekov motocyklov pri SMF pripravuje už tretí ročník Junior Moto Academy, motoškoly pre najmenších, kde si deti od útleho veku začínajú osvojovať dôležité návyky pre jazdu na motocykli. Pre tých najtalentovanejších sa potom otvára šanca pokračovať v niektorom z pretekárskych šampionátov či už na minimotocykloch, alebo v seniorských kategóriách.
11.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3586 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok s tímom Maco Racing do MS Endurance
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa po štyroch rokoch pôsobenia vo Svetovom pohári triedy Superstock 1000 predstaví vo vytrvalostných majstrovstvách sveta (Endurance World Championship) so slovenským tímom Maco Racing, ktorý vlani v tomto seriáli vybojoval vynikajúce siedme miesto v konečnom hodnotení svetového šampionátu.
11.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4250 [Šport - Enduro]

Rozhovor Peter Lazar: Enduro 2013 – spokojnosť i rozpaky
Každoročne vstupujeme do sezóny s veľkým množstvom plánov a predsavzatí, avšak nie všetko sa vždy podarí naplniť do bodky. Už o pár týždňov budeme stáť na štartovacej čiare nového ročníka endura a country crossu, avšak teraz je čas, aby sme sa obzreli za uplynulým ročníkom.
06.03.2014 - Landal Čitatelia: 5980 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2
V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!
25.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2572 [Šport - Cestné Motocykle]

Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013
V sobotu 22. februára sa na Slovakia Ringu uskutočnilo slávnostné vyhodnotenie vlaňajšieho ročníka IMRC, ktoré zorganizoval promotér seriálu, agentúra Slovakia Racing.
18.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2415 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM
Slovakia Racing, organizátor IMRC (International Motorcycle Race Cup) pozýva jazdcov aj záujemcov na vyhodnotenie minuloročnej sezóny.
14.02.2014 - Landal Čitatelia: 3508 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - Detaily etáp
Ak Vás zaujímajú presné vzdialenosti, nadmorské výšky, štruktúra povrchov - všetko je to tu.
11.02.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4783 [Šport - Rally]

Rozhovor: Ivan Jakeš po Dakare 2014
Veľmi zaujímavý pohľad na Dakar 2014 poskytol Ivan Jakeš po návrate. Niektoré záležitosti vnímal odlišne od Števa a je interesantné porovnanie ich postojov!
10.02.2014 - Landal Čitatelia: 3840 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 1. etapy
Organizátori sa asi inšpirovali Karakoram Highway.
04.02.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5703 [Šport - Rally]

Rozhovor: Štefan Svitko po Dakare 2014
Pútavý rozhovor so Štefanom Svitkom, ktorý na Dakare 2014 znovu získal umiestnenie v najlepšej desiatke.
03.02.2014 - Landal Čitatelia: 5123 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 - Úprava KTM LC4 Rally 2. časť
Už je to výrazne veselšie. Postupne to dostáva formu aj obsah. Roadbook sa prevíja, svetlá svietia, blinkre blikajú...
Predchádzajúce | 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!