Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18109)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12671)

Články - Vaše stroje

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

KTM Super Duke 990 - časť 2.

Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.

slider

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda...

slider

JAWA 353 PAKKK

Ako sa zabaviť keď sa v zime nedá jazdiť.

slider

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Toto je návod na montáž univerzálneho tlmiča riadenia na motocykel YAMAHA XT660Z Tenere 2008+. Tlmič riadenia nie je lacná záležitosť ceny s montážnou sadov začínajú...

slider

Java 555 PAKKK - záchrana starej kostry

Nazdar, ja vám chcem len predstaviť moju prekopanú 555.

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj...

Zobrazujem články 646 až 660 z cekového počtu: 649.

08.08.2001 - Aurel Čitatelia: 26118 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda NTV650 Revere

Už ste ma videli sedieť asi na všeličom, ale teraz vám konečne predstavím svoju vlastnú motorku.
Minulý rok (2000) som ju kúpil ako rozobratý vrak po havárii.

 

31.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25153 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki Z400J 1982

Kawasaki to je kus histórie, Niektorí z Vás možno poznáte slávne modely Z tejto značky. Boli to hlavne Z1, Z900, Z1000 a ešte obrovská šesťvalcová Z1300. Z 400 J je zmenšeninou týchto modelov pre začínajúcich jazdcov...

 

30.07.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 51300 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350-634

Tak toto je moja mašina: Jawa 350-634, vyrobená v roku 1981, čiže je staršia ako ja. Je to stará známa technika - dvojtaktný dvojvalcový vzduchom chladený motor, štvorstupňová prevodovka, štartovanie pákou, elektrika 6V/75W.

 

30.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 108072 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Simson S70

Kto by nepoznal tento stroj ??? Vela motorkárov začínalo presne na ňom. Bola to raketa oproti 50-tkovým babetám a nejeden 15-ročný chalan po nej túžil...

 

| 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nasledujúce

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »