Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 249.
10.08.2005 - milan3232 Čitatelia: 34906 [Technika - Dobré Rady]

Test plánovačov trás
Pri svojich služobných cestách a výletoch, používam na plánovanie ciest niektoré plánovače ciest. Keďže k nim mam blízko aj z profesijného hľadiska (doprava a preprava) podujal som sa na - pre mňa neľahkú - úlohu, napísať článok a porovnať, príp. upozorniť na to, ako čo najlepšie využívať možnosti modernej techniky.
03.08.2005 - ORTUT Čitatelia: 17324 [Technika - Úpravy motocyklov]

ORTUŤ Little Boy
Niečo pre juniorov alebo príbeh motorky, ktorá rástla s jazdcom...
18.07.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7485 [Technika - Dobré Rady]
Nezmoknem?
Super kapotáž, nepremokavá bunda, fólia proti zahmlievaniu.
Výbava ako stvorená do dažďa. Ale, je to naozaj tak?
06.07.2005 - reeko Čitatelia: 15892 [Technika - Dobré Rady]

MotoTrack - vyrátaj si spotrebu paliva na mobile
Asi mi dáte za pravdu, že nie som sám, koho zaujíma spotreba jeho mašinky. Keďže mi je programovanie blízke, napadlo ma spraviť si jednoduchú pomôcku, ktorá by ju vedela vyrátať za mňa. A hlavne by bolo vhodné mať ju vždy po ruke.
29.06.2005 - Vadim Čitatelia: 30163 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 13. časť: Nohy pekne v teplúčku!
Už mama ti v detstve určite často opakovala, aké dôležité je mať nohy v teple. Ja tvoju mamu doplním, že napriek tomu sa ti musia poriadne vetrať! Splniť obidve tieto podmienky je takmer nemožné a preto ten, kto dokáže obidve tieto podmienky splniť, si za to nechá aj dôkladne zaplatiť. Navyše keď čižmy (alebo topánky) používaš pri jazde na motorke, musia spĺňať aj ďalšie kritériá ...
07.06.2005 - majky Čitatelia: 24991 [Technika - Úpravy motocyklov]

Moja Jawa dala vibráciám zbohom!
Po výjazde na motozraz do Kováčovej ma moja sedacia časť tela poprosila, aby som nieco spravil s mojou JAWOU 350/640, aby pri jazde tak netrpela neustálym vibrovaním. A tak som sa jedného krásneho sobotňajšieho popoludnia rozhodol zhotoviť dáke pružné uchytenie motora o rám, keďže od výroby je k rámu primontovaný pevno skrutkami a oceľovými držiakmi.
23.05.2005 - markul Čitatelia: 13169 [Technika - Úpravy motocyklov]

GPS navigácia na každú mašinu
Veľa motorkárov si pod pojmom GPS navigátor predstaví drahé zariadenie v luxusnom fáre. Táto predstava je však už dávno minulosť a potešiteľné je, že už existujú aj prístroje vhodné pre motorky a dokonca už je k dispozícii aj veľmi dobrá mapa Slovenska.
10.05.2005 - Vadim Čitatelia: 41863 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 12. časť: Hlava je len jedna
Hlavu má každý z nás len jednu a každé jej zranenie je ťažký prúser. Žiadna novinka. Skús sa ale postaviť na kraj cesty a za chvíľu sa presvedčíš, že o tomto mojom tvrdení nie je presvedčený každý.
28.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 326905 [Technika - Dobré Rady]

Ako by mala vyzerať kúpna zmluva
Práve si si za posledné prachy kúpil svoju vysnívanú a frajersky z nej zosadneš pred kamarátmi. Tí nešetria chválou, ale ešte chcú počuť tie ladené laufy. Stlačíš štartér a... hrobové ticho. Motorka ani necukne...
15.04.2005 - BA900RR Čitatelia: 21424 [Technika - Úpravy motocyklov]

IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania
- programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania.
Tak takúto „srandu“ mám namontovanú v mojej RR-ke. Je to fakt sila.
13.04.2005 - Cistic Čitatelia: 18211 [Technika - Úpravy motocyklov]

BSM V-Line pre Suzuki VZ 800 Marauder
Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.
06.04.2005 - Vadim Čitatelia: 21606 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 11. časť: Pred rozlúčkou
V mojom motorkárskom rýchlokurze som sa ti snažil pomôcť pri výbere správnej motorky. Podelil som sa o svoje skúsenosti z techniky jazdy. Poradil som ti čo si máš obliecť. Dal som ti tipy, ako nájsť ten najlepší servis... Teraz Ti poradím ako postupovať pri predaji.
24.02.2005 - Vadim Čitatelia: 36843 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 10. časť: Prvé jarné kilometre
Zima sa pomaly, ale ozaj veľmi pomaly končí a to pre väčšinu motorkárov znamená zvýšenú nervozitu, spôsobenú jazdeckým absťákom a svitajúcou nádejou, že vysadnutie do sedla sa nezadržateľne blíži. Nič však nie je také jednoduché, ako sa zdá na prvý pohľad. Málokto z nás si môže dovoliť jednoducho stlačiť štartér, zaradiť jednotku a „dupnúť na to“, ako v polovici sezóny...
21.12.2004 - papaya Čitatelia: 24021 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Plastická chirurgia - úvod a prehľad
Dovoľte aby som po veľmi peknom Vadimovom úvode do prestavieb motocyklov napísal niečo málo o probléme plastikovo závislých. To čo je pre chopristu krásne vyleštený chrómový držiak, to je pre nás drsne vyzerajúca predná maska.
06.12.2004 - Stanley Čitatelia: 14991 [Technika - Dobré Rady]

Spevňovanie prednej vidlice na Jawe
Kto sedlal Jawu vie o čom hovorím. Ste v pohode rozbehnutý a prichádza trochu ostrejšia zákruta a pokiaľ nechcete skončiť s motorkou v polohe ležiaceho strelca, zostáva len jediné – pribrzdiť, podradiť a bezpečne ju prejsť.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!