ISSN 1336-6491 | Online: 2506 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30443
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17945)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12498)

Články - Technika

slider

Na motorke v zime: Oblečenie

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený...

slider

Ako umyť motorku kozmetikou Muc-Off

Tak po piatich mesiacoch a takmer tridsiatich vydrhnutých motorkách je načase zhrnúť naše skúsenosti s motokozmetikou Muc-Off. Musím povedať, že sme si na ňu veľmi zvykli,...

slider

Prestavba Harley–Davidson Roadster Snow Drag

Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť snežný bike na základe motocykla Harley - Davidson. Ako základ na túto prestavbu bol použitý motocykel Harley – Davidson XL 1200 CX Roadster...

slider

Na motorke v zime - ako jazdiť

Začiatok motorkovej sezóny sa nezadržateľne blíži! Samozrejme, žartujem, ale zimné motorkové zrazy budú skutočne o chvíľu, preto sa poďme pozrieť, ako sa na tieto akcie...

slider

Yard Built Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees

Ďalšia úprava do série Yard Built, Yamaha XJR 1300 Skullmonkee od Wrenchmonkees bola predstavená v Paríži v Carreau du Temple.

slider

3x prestavba: Ducati Scrambler Custom Rumble

Na výstave motocyklov vo Verone, Moto Bike Expo Verona, predstavili svoje diela na tému Ducati Scrambler, traja úpravcovia motocyklov.

Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 249.

10.08.2005 - milan3232 Čitatelia: 34906 [Technika - Dobré Rady]

-

Test plánovačov trás

Pri svojich služobných cestách a výletoch, používam na plánovanie ciest niektoré plánovače ciest. Keďže k nim mam blízko aj z profesijného hľadiska (doprava a preprava) podujal som sa na - pre mňa neľahkú - úlohu, napísať článok a porovnať, príp. upozorniť na to, ako čo najlepšie využívať možnosti modernej techniky.

 

03.08.2005 - ORTUT Čitatelia: 17324 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

ORTUŤ Little Boy

Niečo pre juniorov alebo príbeh motorky, ktorá rástla s jazdcom...

 

18.07.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7485 [Technika - Dobré Rady]

Nezmoknem?

Super kapotáž, nepremokavá bunda, fólia proti zahmlievaniu.

Výbava ako stvorená do dažďa. Ale, je to naozaj tak?

 

06.07.2005 - reeko Čitatelia: 15892 [Technika - Dobré Rady]

-

MotoTrack - vyrátaj si spotrebu paliva na mobile

Asi mi dáte za pravdu, že nie som sám, koho zaujíma spotreba jeho mašinky. Keďže mi je programovanie blízke, napadlo ma spraviť si jednoduchú pomôcku, ktorá by ju vedela vyrátať za mňa. A hlavne by bolo vhodné mať ju vždy po ruke.

 

29.06.2005 - Vadim Čitatelia: 30163 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 13. časť: Nohy pekne v teplúčku!

Už mama ti v detstve určite často opakovala, aké dôležité je mať nohy v teple. Ja tvoju mamu doplním, že napriek tomu sa ti musia poriadne vetrať! Splniť obidve tieto podmienky je takmer nemožné a preto ten, kto dokáže obidve tieto podmienky splniť, si za to nechá aj dôkladne zaplatiť. Navyše keď čižmy (alebo topánky) používaš pri jazde na motorke, musia spĺňať aj ďalšie kritériá ...

 

07.06.2005 - majky Čitatelia: 24991 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Moja Jawa dala vibráciám zbohom!

Po výjazde na motozraz do Kováčovej ma moja sedacia časť tela poprosila, aby som nieco spravil s mojou JAWOU 350/640, aby pri jazde tak netrpela neustálym vibrovaním. A tak som sa jedného krásneho sobotňajšieho popoludnia rozhodol zhotoviť dáke pružné uchytenie motora o rám, keďže od výroby je k rámu primontovaný pevno skrutkami a oceľovými držiakmi.

 

23.05.2005 - markul Čitatelia: 13169 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

GPS navigácia na každú mašinu

Veľa motorkárov si pod pojmom GPS navigátor predstaví drahé zariadenie v luxusnom fáre. Táto predstava je však už dávno minulosť a potešiteľné je, že už existujú aj prístroje vhodné pre motorky a dokonca už je k dispozícii aj veľmi dobrá mapa Slovenska.

 

10.05.2005 - Vadim Čitatelia: 41863 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 12. časť: Hlava je len jedna

Hlavu má každý z nás len jednu a každé jej zranenie je ťažký prúser. Žiadna novinka. Skús sa ale postaviť na kraj cesty a za chvíľu sa presvedčíš, že o tomto mojom tvrdení nie je presvedčený každý.

 

28.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 326905 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako by mala vyzerať kúpna zmluva

Práve si si za posledné prachy kúpil svoju vysnívanú a frajersky z nej zosadneš pred kamarátmi. Tí nešetria chválou, ale ešte chcú počuť tie ladené laufy. Stlačíš štartér a... hrobové ticho. Motorka ani necukne...

 

15.04.2005 - BA900RR Čitatelia: 21424 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania

- programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania.
Tak takúto „srandu“ mám namontovanú v mojej RR-ke. Je to fakt sila.

 

13.04.2005 - Cistic Čitatelia: 18211 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

BSM V-Line pre Suzuki VZ 800 Marauder

Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.

 

06.04.2005 - Vadim Čitatelia: 21606 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 11. časť: Pred rozlúčkou

V mojom motorkárskom rýchlokurze som sa ti snažil pomôcť pri výbere správnej motorky. Podelil som sa o svoje skúsenosti z techniky jazdy. Poradil som ti čo si máš obliecť. Dal som ti tipy, ako nájsť ten najlepší servis... Teraz Ti poradím ako postupovať pri predaji.

 

24.02.2005 - Vadim Čitatelia: 36843 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 10. časť: Prvé jarné kilometre

Zima sa pomaly, ale ozaj veľmi pomaly končí a to pre väčšinu motorkárov znamená zvýšenú nervozitu, spôsobenú jazdeckým absťákom a svitajúcou nádejou, že vysadnutie do sedla sa nezadržateľne blíži. Nič však nie je také jednoduché, ako sa zdá na prvý pohľad. Málokto z nás si môže dovoliť jednoducho stlačiť štartér, zaradiť jednotku a „dupnúť na to“, ako v polovici sezóny...

 

21.12.2004 - papaya Čitatelia: 24021 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

-

Plastická chirurgia - úvod a prehľad

Dovoľte aby som po veľmi peknom Vadimovom úvode do prestavieb motocyklov napísal niečo málo o probléme plastikovo závislých. To čo je pre chopristu krásne vyleštený chrómový držiak, to je pre nás drsne vyzerajúca predná maska.

 

06.12.2004 - Stanley Čitatelia: 14991 [Technika - Dobré Rady]

-

Spevňovanie prednej vidlice na Jawe

Kto sedlal Jawu vie o čom hovorím. Ste v pohode rozbehnutý a prichádza trochu ostrejšia zákruta a pokiaľ nechcete skončiť s motorkou v polohe ležiaceho strelca, zostáva len jediné – pribrzdiť, podradiť a bezpečne ju prejsť.

 

| 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »