Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 1216.
03.08.2012 - 1a1a1 Čitatelia: 8404 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nórsko, ne severe Európy.
Tak ako to už býva každý rok, tak aj tento som si naplánoval nejakú tu mototuristiku. Jednou z krajín bolo Nórsko.
26.07.2012 - majospes Čitatelia: 5585 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

2 dni, 4 mašiny a cca.500 km po Slovensku
Plán som mal jasný už dávno... dať dokopy partu a uziť si poriadnu zábavu na RIDERS PARTY 2011 v Leviciach. Tento zámer som chalanom predniesol už niekedy v marci na klubovej schôdzi.
20.07.2012 - campa Čitatelia: 6715 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

World Ducati Week 2012 21 - 24.6.2012 – Ducati Slovakia Team
...upieram pohľad na smerovú tabuľu Tarvisio a nakladám apex za apexom držiac sa Vincovho zadného svetla jeho Streetfighteru 1098 nerešpektujúc snáď ani jeden predpis o premávke na týchto cestách. Cieľ je jasný, mne už známy – World Ducati Week na okruhu v Misane...
19.07.2012 - humusak Čitatelia: 3392 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Video: Stretnutie Suzuki Freewind 2012 v Planinke internacionálne
15. - 17. červenojúna 2012 to bolo pri Piešťanoch a prišli z Čiech Moravy a Slovenska
18.07.2012 - motoman Čitatelia: 5550 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

BMV a „Memoriál Jozefa Pé“ na „Dolnej zemi“
Keď sa v období krutej tohtoročnej zimy začalo pomaly skloňovať v zainteresovaných kruhoch slovné spojenie „Ďalšia Haličská motorkáreň“, bolo nám - BMV (bystrickým a samozrejme aj brezňanským motoveteránom ) celkom jasné, že to už nie je nič pre nás, ale otvára sa nám tým netušený priestor pre naplánovanie ďalšieho vlastného mototuristického podujatia.
25.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8793 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Honda Fest 2012 - 3 dni v sedle - Červenohorské sedlo, Jeseníky
Po štvorročnej prestávke pripravila Honda opäť festival pre priaznivcov a majiteľov tejto značky. Tentoraz v Jeseníkoch a s podtitulom 3 dni v sedle.
25.06.2012 - Beal Čitatelia: 5729 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

III. Medzinárodný festival motorkárskych filmov - PROGRAM
Doslova za pár hodín tu máme najväčší sviatok motorkárskych filmov v Európe. Zdá sa, že počasie nám bude priať a v program si určite niečo nájdete. Nalaďte sa na rýchlosť a parádny víkend.
21.06.2012 - Brco928 Čitatelia: 12115 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Nordkapp 2011: Severnejšie to už nejde 3.časť- Polnočné slnko a hľadanie trollov
Sever sme už dosiahli prichádza na rad cesta na juh. V tejto časti sa dozviete o krásach nórskej prírody a zopár tipov na pekné miesta ktoré v Nórsku bezpodmienečne treba navštíviť.
08.06.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6578 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Koniec vojny o piesok!!!
Po jednostrannom zrušení akýchkoľvek aktivít (moto) športového charakteru na záhoráckom piesku v roku 2010 som oslovil MO SR znovu. Aby sa otvorila zaspatá kauza VEREJNOSŤ SR verzus OZBROJENÉ SILY SR. Výsledok - Ministerstvo Obrany SR pod novým vedením a motorkári našli konečne spoločnú reč.
04.06.2012 - Beal Čitatelia: 8887 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

III. medzinárodný festival motorkárskych filmov
Dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš, hovorí sa. Napriek tomu si dáme tento "splav" na vlne zážitkov už tretíkrát. A tentoraz bude tá vlna ešte väčšia.
31.05.2012 - jozo13 Čitatelia: 9313 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V Haliči bolo O p... alebo PO p...!
Túto dilemu nechám nech posúdia tí čo tam boli. Siedma Haličská Motorkáreň bola čo do návštevnosti a počtu motoriek najmasívnejšia. Do Haliče ,ktorá má 1600 obyvateľov si prišlo cca 2500 návštevníkov pozrieť vyše 800 motoriek. Bolo čo pozerať.
30.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 5816 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Moje tri šestky na „Jarných 500 km“
Tohtoročnej akcie „Jarných 500 km“ sa zúčastnilo 72 motoriek z celého Slovenska. Spolupráca Kawasakiclubu Slovensko a spoločnosti ASIA Car Impex, s.r.o. na tejto akcii sa skutočne vydarila, výsledkom čoho bol skvelý deň a maximálna spokojnosť zúčastnených motorkárov a 12-tich ľadviniek.
27.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11402 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: 7. Haličská motorkáreň 2012
Už siedmy ročník stretnutia nových aj starých motoriek, stretnutia motorkárov v uliciach Haliče, kde sa stretávajú motorky bez rozdielu farby, typu, značky a veku. Ak ste tam chýbali prinášame vám aspoň foto-report.
23.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8458 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Video-foto report: Legenda stuntridungu Chris Pfeiffer na Slovensku + rozhovor
V rámci 10. stretnutia priaznivcov značky BMW sa na Slovensku predviedol celosvetovo známy kaskadér Chris Pfeiffer. Svoje umenie predviedol na námestí v Trstenej a potom ešte bonus pri oravskej priehrade a na zimnom štadióne. Pri tejto príležitosti sme ho aj krátko vyspovedali. Výsledkom je kopa fotiek a 4 videá.
19.05.2012 - zuza12 Čitatelia: 7332 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Rakúska motoškola bezpečnej jazdy
Tri hodiny strávené na betónovej ploche pri Schwechate s rakúskymi policajtmi, mi dali presne to, čo som potrebovala. A podľa reakcií chalanov, s ktorými som sa do Schwechatu vybrala, mal tento tréning prínos nielen pre mňa, ale i pre ostrieľaných jazdcov.
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!