Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 886 až 900 z cekového počtu: 1222.
16.05.2007 - Andre Čitatelia: 10528 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Mastodont Rally 2007
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden.... Asi takto sa začína nejedna rozprávka. No Mastodont Rally sa na rozprávku nepodobal, ale poďme pekne od začiatku.
15.05.2007 - gilbert Čitatelia: 9176 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť
Na motosalóne som stále hľadal niečo, čo by ma naozaj oslovilo. Mimo stánku Motoride a debate s motoriďákmi, ktorá bola predpokladám obojstrane príjemná, som narazil na trvalky na enduro a city-bikovom nebi.
14.05.2007 - vlke Čitatelia: 5424 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cesta životom - "Life comes at you fast"
Ivusha ma ešte večer prehovára aby som nikam nešiel, no predpoveď počasia na zajtrajšiu sobotu je priam rozprávková a tak ignorujem prosby aj kadejaké pokusy o rozkaz a nastavujem si budík na 5:45. Zároveň prisľubujem, že na obed budem doma a že ma môže čakať so sobotnajším obedom.
07.05.2007 - majoccha Čitatelia: 14922 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Potulky Slovinskom
Nebola to rely v púšti, nebolo to ani ako jazda na Masarykovom okruhu, napriek tomu to bol adrenalín, dobrodružstvo a sem-tam aj romantika.
02.05.2007 - Mboss Čitatelia: 7823 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Výlet na Úhornianske sedlo
O tom, ako som prežil sobotňajšie poobedie.
18.04.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 17466 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda v teréne s deťmi
O tom, ako sme prežili Veľkonočnú nedeľu
17.04.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14404 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Minimotoride výlet
Alebo z z Trebišova na Spišský hrad.
16.04.2007 - Diger Čitatelia: 10798 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Otvorenie sezóny v Trnave
Tak už sa to začalo. Sezóna nám už síce dávno zaklopala na dvere, ale dnes sa pre NÁS oficiálne začala.
16.04.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15572 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda na snehu
O faktoch, pocitoch a kope strachu pri jednej jazde v teréne.
13.04.2007 - Tomzuzu Čitatelia: 5870 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Enduro výlet na juh
Naša cesta začala v Petržalke pri "Mekáči". To neni reklama, ja to nejem. Keď sme sa tak vystretali, tak sme začali dumať kam to bude...
13.04.2007 - BosorkaES Čitatelia: 10413 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dobročský Enduro Výlet na Poľanu 2007
Každý nadšenec Endura si 7.aprila mohol prísť na svoje. Chlapci z
Dobroče a okolia pripravili výlet rozprávkovou prírodou plný adrenalínu.
11.04.2007 - todra Čitatelia: 26965 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Francúzske alpy 2006
Ak je niekde na zemi motorkárske nebo, nebude ďaleko od Korziky. Alpy mierne blednú. Neustále zakrútené cesty a cestičky, veľmi málo áut, skoro žiadne drsné vracáky a jeden krajší výhľad ako druhý. Len si tak preklápate z jednej strany na druhú a kocháte sa. Kto neskúsil, neuverí.
10.04.2007 - MajoKE Čitatelia: 14555 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Blízko a predsa ďaleko
Keď sme sa v škole učili na skúšky, tak kamarát si čítal o Tarzanovi. My sme sa drvili a on občas z ničoho nič zareval: „A Tarzan uchopil Jane, to bude drasťák“. Bol bystrejší a nás to štvalo.
05.04.2007 - Pilgrim Čitatelia: 20829 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Johanka z Arku, alebo cesta tam a späť
Toto je pocit z příběhu o Janě. O dívce, která vynikla natolik, že musela zemřít a která zemřela tak, že musela vyniknout... Je to pocit z příběhu o neuvěřitelné vůli věřit, ale také o únavě a nevůli k pravdě. Nikdo z nás nespatřil oheň její hranice a jen málokdo spatřil kdy hranice těch, kteří přicházeli utěšit malé lidi... (Martin Němec – Responsio mortifera.)
04.04.2007 - gilbert Čitatelia: 10473 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motocykel 2007 z iného pohľadu
Stalo sa už tradíciou, že tesne pred začatím sezóny sa v Bratislave stretajú priaznivci motocyklov a vytyčujú si plány na aktuálnu sezónu. Je tomu aj teraz.
Predchádzajúce | 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!