Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 886 až 900 z cekového počtu: 1213.
13.04.2007 - Tomzuzu Čitatelia: 5783 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Enduro výlet na juh
Naša cesta začala v Petržalke pri "Mekáči". To neni reklama, ja to nejem. Keď sme sa tak vystretali, tak sme začali dumať kam to bude...
13.04.2007 - BosorkaES Čitatelia: 10099 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dobročský Enduro Výlet na Poľanu 2007
Každý nadšenec Endura si 7.aprila mohol prísť na svoje. Chlapci z
Dobroče a okolia pripravili výlet rozprávkovou prírodou plný adrenalínu.
11.04.2007 - todra Čitatelia: 26506 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Francúzske alpy 2006
Ak je niekde na zemi motorkárske nebo, nebude ďaleko od Korziky. Alpy mierne blednú. Neustále zakrútené cesty a cestičky, veľmi málo áut, skoro žiadne drsné vracáky a jeden krajší výhľad ako druhý. Len si tak preklápate z jednej strany na druhú a kocháte sa. Kto neskúsil, neuverí.
10.04.2007 - MajoKE Čitatelia: 14292 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Blízko a predsa ďaleko
Keď sme sa v škole učili na skúšky, tak kamarát si čítal o Tarzanovi. My sme sa drvili a on občas z ničoho nič zareval: „A Tarzan uchopil Jane, to bude drasťák“. Bol bystrejší a nás to štvalo.
05.04.2007 - Pilgrim Čitatelia: 20408 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Johanka z Arku, alebo cesta tam a späť
Toto je pocit z příběhu o Janě. O dívce, která vynikla natolik, že musela zemřít a která zemřela tak, že musela vyniknout... Je to pocit z příběhu o neuvěřitelné vůli věřit, ale také o únavě a nevůli k pravdě. Nikdo z nás nespatřil oheň její hranice a jen málokdo spatřil kdy hranice těch, kteří přicházeli utěšit malé lidi... (Martin Němec – Responsio mortifera.)
04.04.2007 - gilbert Čitatelia: 10350 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motocykel 2007 z iného pohľadu
Stalo sa už tradíciou, že tesne pred začatím sezóny sa v Bratislave stretajú priaznivci motocyklov a vytyčujú si plány na aktuálnu sezónu. Je tomu aj teraz.
27.03.2007 - Mishko Čitatelia: 17738 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Daytona Beach 2007 a návšteva OCC v New Yorku
Tak ako už mnohokrát krát v minulosti, aj tento rok sa v dňoch 2. - 11. 3. konal legendárny Daytona Bikeweek, v poradí už 66. ročník legendárneho motorkárskeho stretnutia pod palmami a teplými lúčami floridského slnka.
23.03.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 55046 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Motoride expedition Egypt alebo na dvoch kolesách k pyramídam
Túto výpravu sme začali plánovať kedysi koncom roka 2004. Postupom času naberala čoraz vážnejšie črty, a tak sme sa naplno pustili do vybavovania všetkých potrebných záležitostí - termínu odchodu, dĺžky trasy, dovolenky, administratívy, technickej prípravy, rozpočtu a podobne.
21.03.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15495 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda za dažďa
O faktoch, pocitoch a spomienkach pri jednej jazde v teréne.
20.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 9933 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Na návšteve u krvavej grófky - nevhodné pre superšporty a iné asfaltožrúty!
Je ráno, sobota 17. marca. Čo tak dnes vymyslieť? Počasie je zatiaľ relatívne dobré, ale v priebehu dňa sa má pokaziť.
19.03.2007 - ORTUT Čitatelia: 4959 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výjazd v živote
Prihlasujem sa k vám ...
13.03.2007 - mahaluko Čitatelia: 5153 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Londýna do Španielska
Mototuristika na iný štýl. Dosť podrobný opis môjho výletu do Španielska.
12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10509 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Po stopách sváka Ragana
Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.
05.03.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6454 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Prvý jarný minivýlet
Alebo ako som v piatok po škole nemohol obsedieť doma.
16.02.2007 - riskant Čitatelia: 5305 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mototuristika na írsky spôsob
S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.
Predchádzajúce | 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!