Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 976 až 990 z cekového počtu: 1222.
03.05.2006 - svetmotocyklov Čitatelia: 15937 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motozraz Sveta motocyklov – Manínska tiesňava 2006
Pozvánka na 8. motozraz Sveta motocyklov v Manínskej tiesňave.
03.05.2006 - BranoOHC Čitatelia: 13208 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Vedľajšími cestami po Srbsku a Čiernej Hore
Písal sa začiatok leta roku 2005 a my sme nevedeli, čo so začatou sezónou. Alpy boli pokorené už v máji, tak nám ostávala už len klasika – more. Veď aké by to bolo leto bez výjazdu k moru. Veľa času sme na výjazd nemali, iba 5 dní, tak sme sa rozhodli pre ďalšiu klasiku – Jadran, ale trošku južnejší ako obvykle.
01.05.2006 - MajoKE Čitatelia: 11226 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Výlet na jednu nádrž
Určite mal v úmysle konečne sa dotknúť rukami primárnych pohlavných znakov pubertálnej bacuľky.
27.04.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11202 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006
V dňoch 21. - 23. 04. 2006 zorganizovali priaznivci motocyklov Honda Africa Twin v Poľsku otváranie sezóny. Pozvané boli aj všetky veľké endurá, tak som nezaváhal a na akciu v piatok podvečer vyrazil.
19.04.2006 - zeze Čitatelia: 11576 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lombardia a Slovinsko 2005
Kdeže som to v tých Alpách ešte nebol? Áno, je toho ešte poriadne veľa! Ale ak kritériom mala byť legálna prejazdnosť aj na ťažkých cestných motorkách, rýchla dosiahnuteľnosť, a nejaké tie dvojtisícové sedlá, výber sa veľmi zúžil. Ak sa mi podarí vyraziť, tak smer Lombardia, sedlo Giogo della Bala... a tie ostatné, samozrejme!
13.04.2006 - KlasikaGS Čitatelia: 9639 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán - 11 zemí za 13 dní
Za všechno může kniha Atlas světa a v ní jedna fotografie. To takhle jednoho zimního večera s Rudym obracíme stránku za stránkou a přemýšlíme, kam naplánovat dovolenou. Přišlo to jak blesk z čistého nebe. Fotky nádherných hor, divokých řek, stád koní na pastvinách. TO JE ONO!
10.04.2006 - Zdenek Čitatelia: 5014 [Mototuristika - Európa - Výlet]

První jarní výlet aneb stále bloudím
V sobotu 8. dubna 2006 pořádal 1. Mohelnický motoklub První jarní vyjížďku. Sraz byl na benzině v Mohelnici. V 9 nula nula jsem nasadil nové prádlo od Jitexu, zapnul heftíky (obé dnes v premieře) a vyrazil jsem směr Vysoké mýto, Litomyšl a Mohelnice.
28.03.2006 - MajoKE Čitatelia: 9959 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Eger
Bol slnečný piatok 24. 3. Tankujem doplna, zaplatím, chcem si ešte utrieť prilbu a chlap zúrivo trúbi na aute, všade sú voľné stojany, keďže nie som konfliktný typ posuniem teda moto.
22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16581 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu
Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
20.03.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10733 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Zlatá horúčka alebo čo je to Geocaching
Ako ináč nazvať hľadanie „pokladu“ ukrytého kdesi pod vrstvou snehu, keď teplota nevystúpi ani nad 5°C? Jediné, čo vás v tej chvíli môže zahriať, je „zlatá horúčka“.
17.03.2006 - yamaha33 Čitatelia: 4627 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Grécke potulky
Grécke potulky a návšteva chrámov v Meteore...
15.03.2006 - MareceqMTX Čitatelia: 18652 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Obyčajne neobyčajná stanovačka
Viem, že možno pre niektorých bude tento článok smiešny, ale pre mňa je to zážitok na ktorý iba tak nezabudnem. Veľa z vás, motorkárov, už cestovalo s motorkou k moru, do Alp, do Tatier, do ďalekých krajín ako je Island, Rumunsko, Ukrajina alebo iné krajiny ale ja budem písať iba o neobyčajne obyčajnej stanovačke neďaleko môjho(nášho) domova KE.
14.03.2006 - JuroCBR Čitatelia: 14087 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005
Netrvalo ani 2 dni a po príchode z Chorvátska ma chytil znovu ten zvláštny pocit, zbaliť sa a vyraziť, to je jedno kam, len nech sa veziem a je pekné. Už dlho som špekuloval nad Talianskom a nad tým slávnym Grossglocknerom, ktorí všetci tak ospevujú. Tak ma napadlo spojiť oboje a pridať ešte niečo navyše. Ten deň nastal a z plánov bola skutočnosť.
06.03.2006 - MajoKE Čitatelia: 17269 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava motocyklov Budapešť 2006
Reportáž by mal písať autor s rozhľadom, nezaujatý, pochopiteľne so skúsenosťami, nič z toho nespĺňam. Sú zákony, ktoré neplatia (ústava a v nej zakotvené bezplatné zdravotníctvo..) a tie, ktoré platia: gravitácia. K tým druhý patrí: “Do Budapešti bez mapy nelez!“
06.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11650 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Do kedy budeme čakať?
Počasie vonku nám teda tohto roku nepraje. Aj keď som túto zimu najazdil asi viac kilometrov ako všetky moje moto zimy doteraz, počasie ma teda včera už poriadne vytočilo...
Predchádzajúce | 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!