Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 976 až 990 z cekového počtu: 1213.
20.03.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10580 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Zlatá horúčka alebo čo je to Geocaching
Ako ináč nazvať hľadanie „pokladu“ ukrytého kdesi pod vrstvou snehu, keď teplota nevystúpi ani nad 5°C? Jediné, čo vás v tej chvíli môže zahriať, je „zlatá horúčka“.
17.03.2006 - yamaha33 Čitatelia: 4581 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Grécke potulky
Grécke potulky a návšteva chrámov v Meteore...
15.03.2006 - MareceqMTX Čitatelia: 18521 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Obyčajne neobyčajná stanovačka
Viem, že možno pre niektorých bude tento článok smiešny, ale pre mňa je to zážitok na ktorý iba tak nezabudnem. Veľa z vás, motorkárov, už cestovalo s motorkou k moru, do Alp, do Tatier, do ďalekých krajín ako je Island, Rumunsko, Ukrajina alebo iné krajiny ale ja budem písať iba o neobyčajne obyčajnej stanovačke neďaleko môjho(nášho) domova KE.
14.03.2006 - JuroCBR Čitatelia: 13915 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005
Netrvalo ani 2 dni a po príchode z Chorvátska ma chytil znovu ten zvláštny pocit, zbaliť sa a vyraziť, to je jedno kam, len nech sa veziem a je pekné. Už dlho som špekuloval nad Talianskom a nad tým slávnym Grossglocknerom, ktorí všetci tak ospevujú. Tak ma napadlo spojiť oboje a pridať ešte niečo navyše. Ten deň nastal a z plánov bola skutočnosť.
06.03.2006 - MajoKE Čitatelia: 17117 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava motocyklov Budapešť 2006
Reportáž by mal písať autor s rozhľadom, nezaujatý, pochopiteľne so skúsenosťami, nič z toho nespĺňam. Sú zákony, ktoré neplatia (ústava a v nej zakotvené bezplatné zdravotníctvo..) a tie, ktoré platia: gravitácia. K tým druhý patrí: “Do Budapešti bez mapy nelez!“
06.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11448 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Do kedy budeme čakať?
Počasie vonku nám teda tohto roku nepraje. Aj keď som túto zimu najazdil asi viac kilometrov ako všetky moje moto zimy doteraz, počasie ma teda včera už poriadne vytočilo...
02.03.2006 - pepobikerboy Čitatelia: 11626 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Tatry Tour 2005 + Osrblie 2005
Dlho plánovaný výlet do Tatier sa stal skutočnosťou. Pozháňali sme partiu a poďme sa vybrať na tento dúfam že nádherný dvoj-akciový výlet.
21.02.2006 - campa Čitatelia: 7452 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2005
Počasie vonku ma dohnalo si zaspomínať aspoň na jeden super deň v sedle a tak som tu priniesol trocha slnka do počítača. Našiel som aj zopár foto ktoré ten výlet dal.
15.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29514 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Orava a Kysuce 2005
Prvé výročie svadby sme s manželkou nemohli osláviť inak ako na motorke. Pracovné povinnosti nám umožnili vyraziť na dvojdňovku nezvyčajne z nedele na pondelok 17.7.2005 – 18.7.2005.
10.02.2006 - kyvacka Čitatelia: 12173 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia...
Na motoride v posledných mesiacoch pribudli cestopisy s exotickými destináciami písané skúsenými turistami. My nie sme ani skúsení motoruristi, ani sme sa nevybrali na neznáme miesta. Štandardne sme smerovali do Álp. Do trasy sme však zahrnuli aj bonbónik – Friaul. A to sme ešte netušili, že práve Friaul bude krásnym vyvrcholením.
07.02.2006 - Vidicon Čitatelia: 46281 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko - chorvátska spoznávačka
Pozerám z okna na zasnežené rozľahlé divoké planiny rodnej Petržalky, na zamŕzajúce búrlivé vody Chorvátskeho ramena, na chumáče padajúceho bieleho motorkárskeho prekliatia, na deti hľadajúce v tom bielom svinstve použiteľnú striekačku a premýšľam, ako by som to počasie oklamal a opäť vysadol do sedla nedočkavej osemstovky...
06.02.2006 - intros Čitatelia: 11156 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

50. Elefantentreffen 2006
27. - 29.01.2006 sa konal jubilejný 50. ročník Elefantentreffen v Bavorskom lese.
02.02.2006 - marekxxx Čitatelia: 11234 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu
Jedna z legiend hovorí, že hlboko v temných bavorských lesoch sa motorková brigáda na konci druhej svetovej vojny húževnato bránila tri dni bez jedla a pitia a kládla tvrdý odpor útočníkovi. Niekoľko rokov po vojne sa nezamestnaní vojenskí veteráni rozhodli stretnúť v termíne a na mieste, ktoré zanechalo v ich osudoch kruté rany.
01.02.2006 - DrTic Čitatelia: 16108 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006
Nenájdete tu článok pretože, na Elefantentreffen som nebol na motorke, takže toto právo prislúcha iným. Pripravil som však krátky foto príbeh, ktorý vám napovie ako to tam vyzerá, čo môžete očakávať.
18.01.2006 - Lucky Čitatelia: 14984 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Sardínia 2005
Aj keď vonku zima zúri verím, že tento článok vám prinesie trochu tepla a pozdnoletnej pohody z expedície KoSa 2005 ako sme nazvali náš výlet na Korziku a Sardíniu.
Predchádzajúce | 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!