Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1542 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29792
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17609)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - herghott

Login: Herghott Offline

Ikona

Meno: Peter Fischer (~43 rokov)
Môj štýl: Turista - spoznávam svet na dvoch kolesách...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 31 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov
Motorka: Ducati Multistrada 1200 S 2010
Mesto: Svätý jur (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 7 krát.
Čas registrácie: 25.05.2001 00:00
Posledne prihlásený: 28.03.2025 21:48

Ďalšie motorky:

Motorka:
Honda Lead 110 2008

Niečo o sebe:

Som ortodoxný motorkár, spolutvorca motoride.sk už od jeho začiatkov, spoluorganizátor viacerých motorkárskych akcií. Deväť rokov som pracoval pre oficiálnych importérov Honda Motor Europe Ltd. a Ducati Slovakia.

V roku 2003 som spoluorganizoval úspešnú protestnú jazdu motorkárov za zvýšenie maximálnej povolenej rýchlosti pre motocykle na diaľniciach, spoluorganizoval som tradičnú spomienkovú jazdu za zosnulých motorkárov a takisto Varadero international meeting, ktoré prebehlo v júni 2011 pri Banskej Štiavnici.

Nedokážem prežiť bez mototuristiky (Ukrajina a Rumunsko 2005, Motoride Expedition Egypt 2006, na malom skútri som prešiel do Portugalska a späť, niekoľkokrát som navštívil Elefantentreffen, Francúzsko a Turecko, veľakrát Poľsko, Rakúsko a najmä zákruty v Dolomitoch a Alpách).

Vodičák na motorku mám od prvého dňa, ako mi to zákon umožnil. Začínal som na Mustangu a Jawe 350-634 či Honde CB500, priebežne som mal aj Hondu CBF600S a čisto okruhovú Hondu CBR1000RR Fireblade. 130 000 km za jedenásť sezón som spravil na Honde Varadero '99. Aktuálne jazdím na Ducati Multistrada S, rok 2010, a na skútri Honda Lead 110. Jazdím takmer celoročne.


Video: Korzika a Apeniny



Video: Francúzske Alpy zas a znova



Video: Jak sme prežili Elefant 2011



Video: Jazdenie po švajčiarskych a francúzskych Alpách

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.

16.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 52087 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj

O tomto stroji bolo popísané už toľko pozitívneho, že som sa po 14 000 km strávených v jeho sedle rozhodol uviesť to na správnu mieru.

 

19.03.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 55668 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96

Nákupy, prepletanie po meste, cestovanie, dlhé trate, klopenie z kolena na koleno, tejto motorke nič z toho nie je cudzie... alebo za málo peňazí veľa muziky.

 

10.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 22213 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB 500 (1996)

Takže toto je moja Honda CB 500, narodená v roku 1996, ktorej čestným majiteľom som sa stal
17. marca 2002. Cesta k nej bola tŕnistá, poznačená najmä nečakanou stratou zamestnania
a neustálym nedostatkom financií. Dnes je už ale všetko OK a mám na nej najazdených
bezproblémových 9300 km.

 

30.07.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 51147 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350-634

Tak toto je moja mašina: Jawa 350-634, vyrobená v roku 1981, čiže je staršia ako ja. Je to stará známa technika - dvojtaktný dvojvalcový vzduchom chladený motor, štvorstupňová prevodovka, štartovanie pákou, elektrika 6V/75W.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 9.

23.12.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12494 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Motoride expedition Egypt: kniha v plnom znení + celý film

Po desiatich rokoch od našej cesty do Egypta a po vypredaní všetkých výtlačkov knihy sme sa rozhodli zverejniť ju v plnom znení, a ako bonus pridať aj video :)

 

31.01.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 10304 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzska rýchlovka - cez priesmyky do Le Puy

Keď sme koncom leta 2011 s Mirom klesali poslednými zákrutami rozlúčkového Colle della Maddalena a nechávali za sebou najkrajšiu časť Álp, hovoril som si, že taký vydarený výlet sa už asi nezopakuje. Počasie a okolnosti nám vtedy priali natoľko, že sme sa aj celkom bez slov zhodli kam pôjdeme o rok – predsa preskúmať ďalšie francúzske priesmyky a horské dedinky.

 

05.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 17452 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzske Alpy zas a znova

Repetitio est mater studiorum, opakovanie je matkou múdrosti. O Alpách to platí hádam dvojnásobne, pretože tých krásnych výhľadov a chutnučkých zákrut sa človek nemôže prejesť. Ak by niekto namietal, že je tam priveľa komercie a gýču, tak určite nebol vo francúzskej časti Álp.

 

30.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 15983 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Do Orientu za stovkami Varader

Pozývam ťa na cestu do diaľav, zaprášenú a udupanú tisíckami rokov, na návštevu miest pýšiacich sa veľkoleposťou a vznikom pred Kristom, ale aj na stretnutie majiteľov jednej veľmi dobrej motorky menom Honda Varadero.

 

22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16281 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu

Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...

 

22.07.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 24005 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005

Koncom augusta 2004 sa mi do rúk dostalo cédečko od ostrieľaného alpského cestovateľa Zezeho, na ktorom boli fotky z jeho poslednej cesty do francúzskych Álp. Tie mi jednoducho nedali spávať, rozpracované plány výpravy do Poľska a Estónska som zrušil a sám seba presvedčil, že predsa ešte raz vyrazíme smerom na západ. Bol som si istý, že tie hory musím navštíviť, dotknúť sa tamtoho kríža, prejsť tamtú zákrutu a sadnúť si na tamten kameň...

 

29.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 26850 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

PARÍŽ, NORMANDIA, PRAHA ...VIETOR A DÁŽĎ 2004

(Svätý Jur-SK/A – Wien – Salzburg – A/D – Chieming – München – Karlsruhe – D/F – Strasbourg – Haguenau – Metz – Reims – Paris – Évreux – Lisieux – Caen - Omaha beach - Pointe du Hoc – Deauville - Le Havre - Blangy sur Bresle – Oisemont – Amiens – Reims – Metz – F/D - Baden Baden – Karlsruhe – Nürnberg – D/CZ – Plzeň – Praha – Strakonice – Hoštice – Praha – Brno – CZ/SK – Bratislava - Svätý Jur)

 

29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 23733 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

MORE A ALPY 2003

(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)

 

14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11677 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich

Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.

 

Zoznam členov

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »