Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
 - Testy a predstavenia
 - Mototuristika
 - Šport
 - História
 - Vaše stroje
 - Technika
 - Bleskovky
 - Najnovšie Články
 - Ostatné Články
 
Zobrazujem články 3046 až 3060 z cekového počtu: 8775.
02.03.2015 - datadive Čitatelia: 8098 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Bunda CYCLE SPIRIT Summer
Ľahká, cestovná bunda s vetracími otvormi na leto.
02.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11288 [Bleskovky - Novinky]
	Pozri 2x - podpora kampane Motoscena.sk a Motoride.sk a výstava Motocykel 2015
Kampaň ktorú sme odštartovali minulý rok chceme podporiť čo najviac aj pred začiatkom tejto sezóny. Apelujeme na firmy vystavujúce na bohato navštevovanej výstave Motocykel 2015, pripravujeme jednu spoločnú akciu a samozrejme sa pokúsime dostať kampaň čo najviac medzi širokú verejnosť.
01.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8292 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Prilba CMS CRI F carbon-kevlar
Extra ľahká cross prilba CMS CRI F vyrobená z karbón-kevlaru určená hlavne pre motocross a enduro jazdenie.
27.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8753 [Novinky - PR článok]
	Adventure motooblečenie KLIM®
To pravé motooblečenie pre adventure mototuristiku, vďaka ktorému ostanete v suchu a pritom budete vždy spoľahlivo odvetraní. To je KLIM Technical Riding Gear®.
27.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6268 [Technika - Úpravy motocyklov]
	3x prestavba: Ducati Scrambler Custom Rumble
Na výstave motocyklov vo Verone, Moto Bike Expo Verona, predstavili svoje diela na tému Ducati Scrambler, traja úpravcovia motocyklov.
27.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5755 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Moto tréning Basic v škole šmyku Superdrive
Tento tréning je určený pre majiteľov motocyklov, ktorí absolvovali autoškolu. Motocykel ich vezie, ale majú v rezervy v jeho ovládaní.
26.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5221 [Bleskovky - Novinky]
	Ďalšie špionážne fotografie nového Triumph Speed Triple
Nový Triumph Speed Triple bol zachytený na cestách v Španielsku pri testoch v premávke už dávnejšie. Objavilo sa však viacero fotografií, ktoré ukazujú aj zadnú časť novinky.
26.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9552 [Novinky - Predstavujeme]
Novinky 2015: Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M - tri ladičky a dvesto kobýl
Yamaha projekt novej R1 zobrala pekne od podlahy. Na superšporte od troch ladičiek neostal kameň na kameni, máme tu úplne novú mašinu len jej meno ostalo rovnaké.
26.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5774 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Pánske bambusové tričko Nature Line
Bambusové tričko z kolekcie Nature Line je vyrobené z kvalitného mäkkého bambusu s hodvábnym leskom.
25.02.2015 - datadive Čitatelia: 5349 [Bleskovky - Novinky]
	Novinka: Indian Chief Dark Horse 2016 - Indiánsky šéf tmavých koní
Tak by asi znel doslovný preklad novinky z dielne v Indian Motorcycles. Čierno-čierna tma ešte nikdy nebola tak elegantná.
25.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5504 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Cross prilba MT Synchrony Duality
Prilba MT Synchrony duality je moderná krosová prilba, ktorá prináša kvalitu za nízku cenu.
24.02.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 2632 [Šport - Cestné Motocykle]
	Rozhovor: S Jarom Černým o Slovakia Racing Akadémii
Vlani prišla agentúra Slovakia Racing s novinkou, keď popri podujatiach Fun Cup motorkárom ponúkla Slovakia Racing Akadémiu pre tých, ktorí sa chcú na okruhu naučiť oveľa viac.
24.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5148 [Bleskovky - PR bleskovka]
	Predstavujeme: Kožené šúlce na batožinu od Varan s.r.o.
Iba u nás nájdete kožené šúlce vyrábané zo 4 mm pravej hovädzej kože s kovovými bočnými puklicami, ktoré im dodávajú pevnosť a vďaka tomu, že sú z chrómu, aj výnimočný vzhľad.
23.02.2015 - matus Čitatelia: 12659 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
5.000 km okolo Ománu - prvá časť
Čas letí a je to už viac ako rok, čo sme sa vrátili z Ománu. Našu cestu ste vtedy mohli sledovať „naživo“ aj tu na Motoride, ale samozrejme nebolo v našich možnostiach poskytovať detailnejšie informácie. 
O to sa pokúsim týmto cestopisom, ktorým nielen priblížim môj pohľad na to, ako to všetko bolo, ale poskytnem aj niektoré zaujímavé fakty o tejto krajine.
23.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9762 [Bleskovky - Novinky]
	Zarobte balík a precestujte Európu! Harley-Davidson ponúka prácu snov
Odmena: 25 000 EUR, Dopravný prostriedok: H-D Street Glide aj na súkromné účely, Lokalita: Road trip po Európe, Požiadavky: vášeň pre motocykle, vodičský preukaz na veľký motocykel a chuť zažiť niečo nové a neopakovateľné.
Predchádzajúce | 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 | Nasledujúce
	Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal: 
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
			
















