ISSN 1336-6491 | Online: 1147 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32552
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18954)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13598)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 3766 až 3780 z cekového počtu: 8786.

17.02.2014 - demmoo Čitatelia: 6583 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Bosnianske pojazdenie 2013

Je piatok, 02.08.2013, čas 16.30, sedím v robote. Teda aspoň fyzicky. Psychicky už som niekde inde. Ostáva 12 hodín do odchodu na dovolenku, nemám nič zbalené, nakúpené, pripravené. No a čo?!

 

14.02.2014 - Landal Čitatelia: 3601 [Šport - Rally]

-

Rally Albania 2014 - Detaily etáp

Ak Vás zaujímajú presné vzdialenosti, nadmorské výšky, štruktúra povrchov - všetko je to tu.

 

14.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8963 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Predstavujeme: Kompletné ošetrenie Vášho auta a motorky nanotechnológiou

Revolučná nanotechnológia NanoProm zmení váš pohľad na starostlivosť o lak, disky a čelné sklo. Ošetrený povrch nadobudne na dlhú dobu hydrofóbne a oleofóbne vlastnosti, zvýši sa nepriľnavosť nečistôt a povrch získa efekt ľahkého čistenia.

 

13.02.2014 - OravaTeam Čitatelia: 14487 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

Odblokovanie škrtenej Hondy CBR125R, 2007

Ako sa mi podarilo odblokovať Hondu CBR 125

 

13.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7094 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Predstavujeme: Padacie protektory značky LSL

Nie každej motorke dizajnovo zapasujú mohutné padacie rámy. Ak máš naháča či superšport a chceš ochrániť drahé plasty pred poškodením pravdepodobne sa poobzeráš po padacích protektoroch.

 

12.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7919 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Predstavujeme: Chránič Icon FIELD ARMOR

Produkty značky ICON sú nie nadarmo nazývané nie odevom, ale brnením pre jazdcov 21 storočia. Jedným z najvyhľadávanejších produktov od tejto značky je telesný chránič FIELD ARMOR.

 

12.02.2014 - gilbert Čitatelia: 13209 [História]

-

História Pionier: Jednohrby v teréne

V povojnovom období bol motocyklový terénny šport veľmi populárny v celom Československu. Takmer v každej aj tej najmenšej dedinke sa vždy našiel kúsok lúky, či výmoľa, kde sa mohli vyšantiť chalani na motorkách. V plánovane sa rovíjajúcom hospodárstve sa vždy na tento šport vynakladali nemalé peniaze.

 

12.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 29091 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr

Výrobcovia majú medzi sebou evidentne dobrých špehov. Veď ako ináč by bolo možné priviesť na svet v jednom roku dve vlajkové lode prestížnych značiek? A nielen to, u oboch podobná výbava, revolúcia v pohonnej jednotke...

 

11.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9809 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ďalšia novinka v rade naháčov - Kawasaki Z1000 2014

Kawasaki prezbrojila pre rok 2014 svoje želiezko v ohni v kategórii naháčov, kde bude v novej sezóne poriadne husto. Nový Zed 1000 preto musí byť oproti predchodcovi výkonnejší, mať lepší podvozok a tak ďalej a tak ďalej. Samozrejme nesmie chýbať ani nový, agresívnejší dizajn.

 

11.02.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4897 [Šport - Rally]

-

Rozhovor: Ivan Jakeš po Dakare 2014

Veľmi zaujímavý pohľad na Dakar 2014 poskytol Ivan Jakeš po návrate. Niektoré záležitosti vnímal odlišne od Števa a je interesantné porovnanie ich postojov!

 

11.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9422 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

TechSpec GRIPSTER - Protisklzové ochranné gripy na nádrž pre motocykle

Špeciálne protisklzové ochranné gripy na nádrž pre motocykle TECHSPEC – Made in USA. Cieľom gripov je poskytnúť lepšiu kontrolu nad motorkou pri zovretí stehnami. Samozrejme poteší aj ochrana pred možnými škrabancami.

 

10.02.2014 - Landal Čitatelia: 3936 [Šport - Rally]

-

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 1. etapy

Organizátori sa asi inšpirovali Karakoram Highway.

 

10.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7677 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

-

Jawa okolo sveta: 21 - Patagónia

A tím se pojí jedna ze žlučovitých historek, kdy mnou zase dneska cloumala zoufalá zlost na lidskou tupost. Na pumpě v Zapale, hornickém to takovém zapadákově, mi nejdřív baba odmítla svěřit pistoli. Ok, ukazuji jí, ať ten olej v nádrži promíchá. Moc nechápe, ale čert to vem, ono se to promíchá cestou – snad. Pak jí ukazuji petky v kastlíku.

 

10.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9188 [Novinky - O motoride.sk]

-

Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete

Po jesennej premiére filmu na filmovom festivale v Žiline sme ešte na filme popracovali, teraz je na svete finálna verzia. Popracovali sme hlavne na komentári.

 

07.02.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 10027 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Fucking Elefantentreffen 2014

Na Elefante platí nepriama úmera: čím lepšie počasie, tým menej návštevníkov. A keďže tohtoročná zima je fakt biedna, Elefant nevyzeral o nič lepšie. Ej, bisťu, kdeže sú tie časy, keď sme miesto na stan museli najprv hodinu hľadať a potom hodinu vykopávať do snehu!

 

| 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »