ISSN 1336-6491 | Online: 1133 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13617)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 6481 až 6495 z cekového počtu: 8790.

08.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5123 [Šport - Rally]

-

KTM na Dakare končí!!!

Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.

 

08.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9753 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Príď na 5. jazdu za zosnulých motorkárov

V sobotu 13. 6. sa uskutoční už 5. ročník jazdy za motorkárov, ktorí už nie sú medzi nami.

 

07.06.2009 - Beal Čitatelia: 9867 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Videoochutnávka: Motoride Enduro Challenge 2009

Matroš sme už stiahli do strižne. Na film si síce musíte ešte chvíľku počakať ale kratučké video vám sem vešiame už dnes!

 

04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9791 [Novinky - Pozvánka]

-

Poď si zajazdiť s Bučencom na Motocross camp

Chceš zažiť tri dni intenzívneho tréningu pod dohľadom jedného z našich najlepších motokrosových jazdcov? Neváhaj a prihlás sa čo najskôr!

 

04.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9714 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Kawasaki zastúpenie v Košiciach a predvádzací deň

Značka Kawasaki má od tohto roku na Slovensku oficiálneho importéra a teraz už aj zastúpenie po Bratislave, Trnave a Partizánskom aj v Košiciach. Nový predajca vás navyše pozýva na testovacie jazdy 12.6.2009.

 

04.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4637 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 6/2009

Od budúceho čísla meníme formát a aby lúčenie s tým starým bolo v našom štýle, natlačili sme doň, koľko sa len vošlo.

 

03.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6362 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Poľské piesky

Že je veľká časť Poľska hlavne o piesku vieme. Aký ten piesok v skutočnosti je sme sa vybrali vyskúšať so synom.

 

03.06.2009 - XXL-LM Čitatelia: 8712 [Bleskovky - Novinky]

-

Bohemia Custom Show 2009 - Slováci s titulom The Best of Bohemian Custom Show

Minulý týžden sa chalani z XXL-LM zúčastnili na pasohlávkach v Mušove, kde sa konala aj Bohemia Custom Show 2009.

 

03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16142 [Technika - Dobré Rady]

-

Príprava roadbooku na rally súťaž

Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.

 

02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15649 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test okruhových pneumatík

V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.

 

02.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17083 [Novinky - PR článok]

-

Novinka od Blaty 125 Motard/Enduro

Český výrobca špičkových minibajkov sa pred nedávnom pustil aj do výroby motoriek pre začínajúcich motorkárov. Perfektný dizajn, kvalitné komponenty, vývoj a výroba v Čechách. Vybrať si môžete z dvoch verzií, Motard 125 alebo Enduro 125.

 

02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 22292 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400

V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.

 

01.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 4509 [Šport - MotoGP]

-

Casey Stoner ukončil v Mugelle Rossiho nadvládu

Casey Stoner na Ducati zvíťazil v dramatickej GP Talianska na okruhu Mugello pred Jorge Lorenzom a favorizovaným Valentinom Rossim a zastavil tak počet Rossiho víťazstiev v rade za sebou v Mugelle na čísle sedem.

 

31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5719 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži

Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.

 

31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8394 [Šport - Enduro]

-

Askof Cassovia Cup Kechnec 2009 - blatisté prekvapenie

Po dlhom období sucha prekvapilo jazdcov daždivé počasie a náročná blatistá trať v Kechneci.

 

| 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »