Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7486 až 7500 z cekového počtu: 8736.
21.02.2007 - baca Čitatelia: 17689 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Fazer, r. v. 2004
Začalo to celkom nevinne. Už niekoľko dní som pozeral len tak zo zvedavosti po motobazároch a sníval som, že si raz kúpim veľkú mašinu. Jedného dňa som našiel povestnú šťuku v rybníku – Yamahu Fazer 6S, ročník 04. Mala najazdených len 1000 km a bola za dobrú cenu.
19.02.2007 - campa Čitatelia: 15411 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinka - Kawasaki VN 900 Custom
Bolo na čase dostať na trh poriadny chopper. Že to bude Kawa, som ale nečakal. Prvé foto ma dostalo, bol som potešený, ale až koncom roka 2006 som ho zhliadol naživo a mal som radosť, že je tu pekná klasika.
16.02.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21461 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km
CLS sme začali testovať v marci 2005 na vtedajšej Awiovej Honde CBR 1000 F. Medzičasom sme ho premontovali na Hondu Varadero a až dodnes sme s ním nabehali viac ako 25 000 km po všetkých možných cestách-necestách.
16.02.2007 - riskant Čitatelia: 5360 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mototuristika na írsky spôsob
S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.
12.02.2007 - gilbert Čitatelia: 15318 [História]

Dieslové variácie 2. časť
Musím sa ešte vrátiť do Indie. Spomenul som, že sa tam začali vyrábať motocykle Enfield Bullet India, pre potreby indickej armády, podľa licencie Royal Enfield z Anglicka. Značku založili Smithovci otec a traja synovia, z ktorých bol jeden vojak z povolania, ktorý nástojil na označení Royal Enfield Bullet (bullet - guľka).
08.02.2007 - campa Čitatelia: 14437 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B
Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.
07.02.2007 - gilbert Čitatelia: 10272 [História]

Dieslové variácie
Naznačil som predtým, že naftoví maniaci sú početná skupina a samozrejme aj ich motodiesle sú veľmi rozmanité. Vždy ma fascinovali stroje do terénu a preto som uviedol najskôr práve Grasettiho dielo.
07.02.2007 - campa Čitatelia: 5770 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2006
Ako posledne na Kokave 2005 šlo o jeden mega deň v sedle a hlavne to celé je o pohode. Bolo pekné ráno 22. 7. 2006 a naša cesta mala začať o 7:53 a skončiť o 23:10. Dosť aj na vola, čo poviete. Mal som plán prejsť aspoň 700 km a keď som večer garážoval, tak tam bolo 701,1. Spokojne som chrnel...
06.02.2007 - roentgen Čitatelia: 9659 [Novinky - Pozvánka]

Príď na deviatu motodarovačku krvi!
Pre všetkých, ktorí poznajú cenu života a priateľstva.
04.02.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33873 [Novinky - PR článok]

Nová Yamaha v Košiciach
Od februára tohto roku v Košiciach pribudla nová predajňa nielen pre priaznivcov značky Yamaha.
02.02.2007 - spider81 Čitatelia: 6910 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yuki Space 125
Moje krátke skúsenosti s týmto Číňanom.
01.02.2007 - retep7411 Čitatelia: 29832 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway ARN 125
Jednoznačná Čínska voľba. Aj keď ktovie koľko vydrží.
31.01.2007 - gilbert Čitatelia: 21107 [História]

Naftové motocykle, 1. časť
Motocykle majú zvyčajne spaľovací motor, ktorého prapôvodným predkom bol produkt istých pánov A. M. Otta a Langena z roku 1876. Predkom dnešných štvortaktov bol neskorší patent G. Daimlera z roku 1883. Na týchto základoch začal svoje pokusy so samovznietivým motorom pán Rudolf Diesel, ktorý si svoj motor dal patentovať v roku 1895.
29.01.2007 - gilbert Čitatelia: 30631 [Novinky - Oznam]

Pionier znovu žije!
Milovnící retro pozor! História nepozná definitívny koniec.
24.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14758 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov
Spoločnosť Garmin s potešením predstavuje celkom nový motocyklový navigátor určený nielen pre motocyklistov - zūmo. Garmin zūmo je prvý plne funkčný, nekompromisný GPS navigátor vytvorený exkluzívne pre motocyklistov.
Predchádzajúce | 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!