Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7636 až 7650 z cekového počtu: 8794.
16.11.2006 - BOSS Čitatelia: 21214 [Vaše stroje - Moja motorka]
Yamaha XT 660 R memoáre
Nazdárek vospolok, tak som sa trochu dlhšie rozhodoval, či niečo napísať či nie, ale je to tu na podnet jedného z vás, tak sa idem posnažiť dať trochu skúseností na web.
15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5565 [Šport - Šesťdňová]
Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste!
Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trophy tímu v priebežnom poradí na deviatom mieste.
15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5521 [Šport - Šesťdňová]
Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006
Jazdci slovenského reprezentačného trophy tímu na 81. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži majú za sebou náročný prvý súťažný deň.
14.11.2006 - majoBA Čitatelia: 8585 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Alpy na skok
Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.
13.11.2006 - Raduz Čitatelia: 10755 [Vaše stroje - Moja motorka]
Yamaha YBR 125
Je to motorka vhodná pre mladších.
13.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10253 [Novinky - Oznam]
Vyzbierané peniaze boli odovzdané pozostalým
V sobotu 11. 11. sme boli s Andrem odovzdať peniaze zo zbierky pozostalým po Rasťovi a Mariane.
13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11529 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
10.11.2006 - Svajciarka Čitatelia: 15796 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]
Očami spolujazdca alebo od CBR k DR BIG
„Pána doktora“ netreba nejak zvlášť predstavovať. Tí čo mali tú česť vyskúšať si túto motorku vedia, že je to jedinečný zážitok, a tí, čo nevýskúšali, nevedia, o čo prichádzajú.
10.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18580 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – skúsenosti a záver
Koncom augusta sme začali testovať tri alarmy, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Odvtedy sme mali dosť času na preverenie ich fungovania v praxi, prišiel čas odovzdať svoje skúsenosti.
08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6488 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.
07.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5002 [Šport - Šesťdňová]
Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland
Dňa 4. 11. 2006 odišla štrnásťčlenná výpravy Slovenskej motocyklovej federácie na tohtoročný 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej olympiády, ktorá sa uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande, v mestečku Taupo.
07.11.2006 - Ali125 Čitatelia: 47136 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moj Simson S51 Electronic
Motorkárstvom a aj autami trpím už od malička. Moja prvá motorka bola Jawa 20, prerobená na krosu. Tento stroj sa mi dostal do rúk prostredníctvom brácha a hlavne tatka.
07.11.2006 - TTom Čitatelia: 13700 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti
Alarm na motorke sa mi zdal somarina ktorá je tam len na to, aby sa pokazila a robila problémy. Názor som zmenil.
07.11.2006 - fatak1 Čitatelia: 21412 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja Praga ED 250, r. v. 2002
Endurko Praga 250...
03.11.2006 - bohur Čitatelia: 33199 [Vaše stroje - Moja motorka]
Mladé telo, staré srdce – Yamaha TT600R 2001
V mojich životných hodnotách sa odmalička bilo dobrodružstvo so zdravím o tretie miesto.
Po rozpačitých začiatkoch na XT600 som mal jasno - cesta = nuda. A tak sa naše cesty rozišli. Yamaha si však moje srdce získala. Mýtus o nezničitelnosti neklamal a tak som sa rozhodol pre TéTéRu.
Predchádzajúce | 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















