Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3115 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28287
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16862)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11425)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

 Zdieľať

Pridané: 08.05.2007 Autor: gilbert
Čitatelia: 16793 [História]

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

Predstavila okapotované endurá Transalp (2V) a Dominator (1V). Upravila rám z XLV a vložila doň motor z customu Shadow, teda vidlicový dvojvalec s rozovretím 52° a objemom 583 cm3. Zaujímavým bol ale fakt, že tento vodou chladený dvojvalec bol vybavený štyrmi sviečkami. Názov bol vkusne použitý preto TRANSALP, lebo po európskej premiére na Motosalóne v Paríži (1987) Honda pripravila pre prvých dvesto majiteľov trať z Viedne do Nice práve cez hrebene Álp. Najskôr bola výroba situovaná v Japonsku - Tokyo, ale po desiatich rokoch sa presťahovala do talianskeho mesta Atess, kde frčí dodnes. V mojom ponímaní je Transalp endurová vidlicová trvalka. Počas výroby mal Transalp viac výkonových variantov a to 27 k, 34 k, 50 k, 55 k a pre japonský trh objem 400 cm3, pre Európu 600 cm3 a po ostatnej modernizácii objem 647 cm3.

 Honda Transalp
Honda Transalp

Ako je zvykom, modernizácie prebiehali v určitých intervaloch. 1989 - ušľachtilejšie komponenty motora a prevodovky, upravená kapotáž a centrálny stojan. 1991 - nový podvozok, nové kotúčové brzdy (dovtedy zadná bubnová) a varianta 400 cm3. 1994 - opäť kapotáž - ešte aerodynamickejšia a brzdy, nové ovládacie prvky spolu s riadidlami prístrojovým panelom a spústa drobností. 1996 - len malé kozmetické úpravy, hlavne vo farebných kombináciách s rôznymi motívmi a predná dvojitá kotúčová brzda. 1999 - najrozsiahlejšia modernizácia od počiatku výroby - nové brzdy (predná opäť dvojitá), zväčšený objem (647 cm3), upravený rám pre kompletne novú kapotáž s prístrojovým panelom. Okrem týchto klasických úprav postupne Honda ponúkala stále nové a užitočnejšie doplnky - postranné kufre, nosič, neskôr modernejšiu súpravu troch kufrov a samozrejme väčšieho plexištítu. Z príjemností bolo najskôr motorádio, neskoršie audio systém (výkonné stereo s ovládaním ľavým palcom). Myslím, že je zbytočné rozpisovať sa ďalej, pretože tento model je klasikom v segmente „RALLY TOURING“, teda doma je na diaľnici, na kľukatých horských cestách a taktiež trebárs na pastvinách na úbočí Álp alebo Tatier, či Karpát. O trvalej obľube hovorí aj fakt, že sa vyrába nepretržite 16 rokov bez drastických zmien.

 Honda Transalp
Honda Transalp

 Honda Transalp
Honda Transalp

Parametre: motor 2V (vidl. 52°) s rozvodom OHC troma ventilmi na valec, objem 583 cm3 s rozmermi 75 x 66 mm (pre Japonsko 400 cm3), ostatný model má objem 647 cm3 a rozmery 79 x 66 mm, o prísun paliva sa starajú karburátory 2x Keihin VD32 / 34 / 36 (pre rôzne výkonové varianty). Zapaľovanie je vo všetkých modeloch elektronické (digitálne), bezkontaktné tyristorové. Elektrický rozvod má 12V s výkonom 310 W/350W, elektrický štartér je bežným štandardom. Prevodovka 5 - stupňov dobre odstupňovaná nielen pre cestu, ale aj terén. Spojka je viaclamelová v oleji. Sekundárny prevod je reťazou. Ostatná verzia je vybavená katalyzátorom výfukových plynov. Rám je stále dvojitý zvarený z oceľových štvorhranných rúriek. Tlmenie zabezpečuje teleskopická vidlica vpredu a pákový systém PRO-LINK vzadu s jedným tlmičom. Nádrž 18 litrov (rezerva 3,5 litra) zdobila staršie verzie a najnovšia má objem 19 litrov. Endurácke kolesá majú drôtený výplet a parametre - predné 21 palcov, brzda: 1 kotúč / 2 kotúče a zadné 17 palcov, brzda: bubon / 1 kotúč. Výkony sú stupňované podľa predpisov v jednotlivých krajinách, respektíve podľa predpisov stupňovitých vodičských preukazov, teda 27 k, 34 k, 50 k čiže 37 kW, 55 k. Maximálna rýchlosť - 156/163/168/171 km/h, spotreba 5,0/5,3/6,3 litra na 100 km. Transalp je teda klasickým japonským okapotovaným endurom so šarmom typickým pre japonskú konštrukčnú školu.

 Honda Transalp
Honda Transalp

 Honda Transalp
Honda Transalp

Pridané: 08.05.2007 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

stelvio-09-side

Horúca jeseň s Yamahou

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."

Ďalšie vtipy »