Anketa:
„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012
ZdieľaťPridané: 27.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4568 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tak už nám to vypuklo. Bláznenie v piesku s mastodontami.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Možno bude niekto namietať, že najmenšie 1V600 nie sú až také mordy, ale keď som vyštartoval na trať na svojej Kafke, nestačil som sa diviť, koľko bláznov sa zíde na jednom mieste. Pretože jazdiť v takomto hlbokom piesku na takých kravách...to nie je zdravé. Dal som si päť kôl a mal som dosť. A oni majú jazdiť 2x12! Nezávidím! Ale aspoň si mohli trochu potrénovať na nedeľný pretek, lenže zajtra ich čaká prekvapenie. Jazdenie na MX trati v Stupave. To bude asi veselé.
Nebudem to tu už rozoberať, viac sa určite napíše v iných článkoch, ale vložím aspoň krátke video. Aby mali nezúčastnení aspoň malú predstavu o podmienkach.
Video: Sand Rally 2012 mikulec on board - Projekt z cesty do terénu
Pridané: 27.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Dubňany - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!