Anketa:
MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia
ZdieľaťPridané: 03.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3411 [Šport - MotoGP]
Marquez jazdil do posledného kola pomaly, potom pokoril traťový rekord.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Ten na trati v Jereze držal od roku 2008 Jorge Lorenzo, trvalo šesť rokov, kým bol prekonaný o 0,069 sekundy a aktuálne teda činí čas 1´38,120. To posunulo v zajtrajšom preteku Marca a jeho Hondu na Pole Position, ktorá je v tejto sezóne už štvrtá.
Do prvej lajny vedľa Marqueza sa postaví ešte Jorge Lorenzo na Yamahe, zaostal o 0,421 sekundy a tretím bude Dani Pedrosa s Hondou. Valentino Rossi skončil dnes so štvrtým najlepším časom, Aleix Espargaro bude zajtra pri štarte stáť na piatej pozícii a vedľa neho Andrea Dovizioco s Ducati, ktorý je zároveň v poradí prvým z jazdcov strácajúcich na Marqueza viac ako jednu sekundu.
![]() |
Marc Marquez |
Čo nás čaká zajtra? Prvá lajna je veľmi silá, každý z tejto trojice dokáže ťahať za plyn vo vedúcej pozícii od samého začiatku až do konca. Nie je pochýb, že sa o to každý z nich pokúsi a bude sa snažiť utiecť súperom. Zaujímavé to bude aj s druhou lajnou. Buď sa Valentino dokáže udržať, alebo môže na cenný kov zo zajtrajšieho preteku zabudnúť, pretože vlak prvých troch pôjde príliš rýchlo na to, aby ho niekto po zaváhaní alebo chybe dokázal dobehnúť a je jedno, že je to jeho obľúbený okruh. To sa, samozrejme, bavíme v teoretickej hladine bez technických porúch s hladkým štartom. Vieme, že Bridgestone nerátal s tak prehriatym povrchom a gumy odchádzajú rýchlejšie, ako by si jazdci priali, čo môže byť problém pre Lorenza, ktorý je označovaný za žrúta pneumatík. No uvidíme zajtra, možno bude všetko úplne inak.
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 292.1 | 1'38.120 | |
2 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 287.5 | 1'38.541 | 0.421 / 0.421 |
3 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 292.7 | 1'38.630 | 0.510 / 0.089 |
4 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 289.4 | 1'38.857 | 0.737 / 0.227 |
5 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 284.8 | 1'39.007 | 0.887 / 0.150 |
6 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 291.0 | 1'39.222 | 1.102 / 0.215 |
7 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 291.1 | 1'39.243 | 1.123 / 0.021 |
8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 289.2 | 1'39.293 | 1.173 / 0.050 |
9 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 290.6 | 1'39.390 | 1.270 / 0.097 |
10 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 291.8 | 1'39.751 | 1.631 / 0.361 |
11 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 286.3 | 1'39.814 | 1.694 / 0.063 |
12 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 280.0 | 1'39.826 | 1.706 / 0.012 |
13 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 285.4 | 1'39.768 | |
14 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 291.1 | 1'39.849 | |
15 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 288.3 | 1'40.118 | |
16 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 281.6 | 1'40.126 | |
17 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 288.0 | 1'40.239 | |
18 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 279.5 | 1'40.453 | |
19 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 288.2 | 1'40.566 | |
20 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | IodaRacing Project | ART | 274.7 | 1'41.009 | |
21 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 276.7 | 1'41.124 | |
22 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 278.3 | 1'41.517 | |
23 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 272.7 | 1'41.702 | |
24 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 282.3 | 1'42.052 |
Foto: motogp.com
Pridané: 03.05.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC Francúzska - tréningy - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Českej republiky - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!