Anketa:
MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - kvalifikácia
ZdieľaťPridané: 14.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3099 [Šport - MotoGP]
Šnúra je pretrhnutá! Marquez mal pád a prvý krát v tejto sezóne nebude štartovať z prvého miesta.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Teploty v sobotu na predmestí Barcelony klesli a prvú kvalifikáciu postrašilo pár kvapiek dažďa. Druhá kvalifikácia začala podľa plánov, hneď v prvom ucelenom kole zašiel Marc Marquez najrýchlejší čas a zaradil sa na prvé miesto. Deväť minút do konca kvalifikácie vymenil motorku a svoj predošlí najlepší čas dokázal v prvom sektore ešte vylepšiť. Alvaro Bautista neustrážil plyn a v prevej polovici kvalifikácie to prehnal v ľavotočivej zákrute. „Odmenou“ bol poriadny highsider, tvrdý dopad na dráhu a ešte ďalší nepríjemný kontakt so strojom, po ktorom ho odniesli na nosidlách. Konečne sa dostávame aj k Pedrosovi. Šesť minút do konca kvalifikácie zajazdil v dvoch sektoroch lepší čas ako Marc Marquez a zaradil sa na prvé miesto.
![]() |
Lorenza sme na obraze moc nevideli, to však nezmenilo nič na tom, že strelil druhý najlepší čas. Krátko pred koncom kvalifikácie zašiel Marquez ešte raz na chvíľku do boxov. Neostávalo veľa času, maximálne na dve kolá. Z toho napokon zišlo. Marc v nájazde do ľavotočivej zákruty bol rýchly, zadné koleso poskakovalo na hranici trate, čo u neho ale nie je nič neobvyklé. Potom sa začal ťahať k vnútornému okraju zákruty, prišiel pád na predné koleso a to bol moment, ktorý ukončil tohtoročnú Marquezovú nadvládu v kvalifikáciách. Zajtra teda uvidíme na štarte pretekárov v prvých dvoch lajnách takto: Pedrosa, Lorenzo, Marquez, Bradl, Rossi a Espargaro.
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 341.8 | 1'40.985 | |
2 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 339.3 | 1'41.100 | 0.115 / 0.115 |
3 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 343.7 | 1'41.135 | 0.150 / 0.035 |
4 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 343.7 | 1'41.220 | 0.235 / 0.085 |
5 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 342.0 | 1'41.290 | 0.305 / 0.070 |
6 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 334.6 | 1'41.308 | 0.323 / 0.018 |
7 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 343.0 | 1'41.337 | 0.352 / 0.029 |
8 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 340.9 | 1'41.491 | 0.506 / 0.154 |
9 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 344.7 | 1'41.671 | 0.686 / 0.180 |
10 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 336.4 | 1'41.677 | 0.692 / 0.006 |
11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 341.8 | 1'41.751 | 0.766 / 0.074 |
12 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 342.2 | 1'42.024 | 1.039 / 0.273 |
foto: motogp.com
Pridané: 14.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - program - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - bleskovka - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - program - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!