ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - kvalifikácia

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3099 [Šport - MotoGP]

Šnúra je pretrhnutá! Marquez mal pád a prvý krát v tejto sezóne nebude štartovať z prvého miesta.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Teploty v sobotu na predmestí Barcelony klesli a prvú kvalifikáciu postrašilo pár kvapiek dažďa. Druhá kvalifikácia začala podľa plánov, hneď v prvom ucelenom kole zašiel Marc Marquez najrýchlejší čas a zaradil sa na prvé miesto. Deväť minút do konca kvalifikácie vymenil motorku a svoj predošlí najlepší čas dokázal v prvom sektore ešte vylepšiť. Alvaro Bautista neustrážil plyn a v prevej polovici kvalifikácie to prehnal v ľavotočivej zákrute. „Odmenou“ bol poriadny highsider, tvrdý dopad na dráhu a ešte ďalší nepríjemný kontakt so strojom, po ktorom ho odniesli na nosidlách. Konečne sa dostávame aj k Pedrosovi. Šesť minút do konca kvalifikácie zajazdil v dvoch sektoroch lepší čas ako Marc Marquez a zaradil sa na prvé miesto.

Lorenza sme na obraze moc nevideli, to však nezmenilo nič na tom, že strelil druhý najlepší čas. Krátko pred koncom kvalifikácie zašiel Marquez ešte raz na chvíľku do boxov. Neostávalo veľa času, maximálne na dve kolá. Z toho napokon zišlo. Marc v nájazde do ľavotočivej zákruty bol rýchly, zadné koleso poskakovalo na hranici trate, čo u neho ale nie je nič neobvyklé. Potom sa začal ťahať k vnútornému okraju zákruty, prišiel pád na predné koleso a to bol moment, ktorý ukončil tohtoročnú Marquezovú nadvládu v kvalifikáciách. Zajtra teda uvidíme na štarte pretekárov v prvých dvoch lajnách takto: Pedrosa, Lorenzo, Marquez, Bradl, Rossi a Espargaro.

Pos.Num.RiderNationTeamBikeKm/hTimeGap 1st/Prev.
126Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda341.81'40.985
299Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha339.31'41.1000.115 / 0.115
393Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda343.71'41.1350.150 / 0.035
46Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda343.71'41.2200.235 / 0.085
546Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha342.01'41.2900.305 / 0.070
641Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha334.61'41.3080.323 / 0.018
74Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati343.01'41.3370.352 / 0.029
838Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha340.91'41.4910.506 / 0.154
968Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati344.71'41.6710.686 / 0.180
1044Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha336.41'41.6770.692 / 0.006
1129Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati341.81'41.7510.766 / 0.074
1219Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda342.21'42.0241.039 / 0.273

foto: motogp.com

Pridané: 14.06.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »