Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3153 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 – VC Španielska

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3587 [Šport - MotoGP]

Po druhom kole sa Marquez musel nudiť, Pedrosa je spiaci pes.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

So štartom Veľkej ceny Španielska mohol byť spokojný len Rossi v druhej rade. Len čo zhasli červené svetlá, postavil Lorenzo svoju Yamahu na zadné a už sa aj pakoval z poprednej pozície. Rossi odštartoval perfektne, v prvom kole a úvode druhého niekoľko krát potrápil Marqueza, ten však nič nenechal na náhodou, cieľovou čiarou na konci druhého kola prešiel prvý a takto krúžil potom až do konca preteku. V mele prvého kola sa na okamih objavil na tretej pozícii Dovizioso, pokým ho nevystriedal Lorenzo a tiež za ním idúci Pedrosa.

Potom sa vo vedení toho moc nedialo. Marquez zvyšoval svoj náskok a ďaleko za ním sa spolu vozil vláčik v zostave Rossi, Lorenzo a Pedrosa. Bolo 17 kôl do konca a zdalo sa, že Pedrosa dvojici nestíha, keď mu mierne ušla. Len o kolo neskôr sa podarilo Rossimu zvýšiť náskok na vtedy tretieho Lorenza a kolo za kolom svoj náskok zvyšoval. Potom sa zobudil Dani Pedrosa a bol ako lovecký pes, najskôr rozdriapal Lorenza a netrvalo dlho, kým začal dýchať splodiny z Rossiho M1. To už mal Lorenzo pobalené, na Dinoho absolútne nestíhal a že bude mimo bedňu bolo takmer isté.

Päť kôl do konca sa hralo už len o druhé miesto, Rossi mal za sebou nalepeného Pedrosu a rozdiel medzi nimi sa menil v prospech Rossiho tuším iba raz. Posledným možným miestom pre posunutie Hondy na druhú pozíciu bola posledná zákruta posledného kola, Valentino však nie je včerajší, zavrel vnútornú stranu a popod šachovnicu prešiel na druhom mieste.

Zaujímavé boli súboje medzi Bautistom a Smithom a tri kolá do konca trápil Espargaro Doviziosa, to sú však momenty, ktoré televízny divák vidí len zriedka.

V Ducati dnes nemali svoj deň, prvý opustil trať Michele Pirro, o dva kolá sa pre technické problémy porúčal Cal Crutchlow, len päť kôl do konca odstúpil aj Iannone, čomu predchádzal pád. Najlepším umiestnením bol Dovizioso na piatom mieste.

Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12593Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda157.845'24.134
22046Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha157.7+1.431
31626Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda157.7+1.529
41399Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha157.3+8.541
5114Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati156.2+27.494
61019Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda156.2+27.606
7941Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha156.2+27.917
8838Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha156.2+27.947
9744Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha156.1+29.419
1066Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda155.9+32.872
11569Nicky HAYDENUSADrive M7 AsparHonda155.7+35.490
1247Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda155.5+40.083
13345Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda155.3+43.830
14268Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati154.8+52.295
1518Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia154.7+54.873
1670Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM154.0+1'06.182
1723Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM153.1+1'23.420
Not Classified
5Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha154.51 Lap
29Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati153.75 Laps
63Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia144.96 Laps
17Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda149.217 Laps
35Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati153.823 Laps
51Michele PIRROITADucati TeamDucati151.125 Laps

Foto: motogp.com

Pridané: 04.05.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »