Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2423 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30455
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17950)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12505)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 2941 [Šport - MotoGP]

Dopadli prekvapivo. V prvom bol Marc Marquez až tretí.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Jorge Lorenzo na Yamahe bol druhý najrýchlejší v doobedňajšom tréningu, Alex Espargaro sa v kvalifikáciách ukazuje na výslní, ale najlepší čas čakal málokto. Druhému Lorenzovi nadelil 0,327 a úradujúcemu majstrovi sveta 0,492 sekundy. Jazda Daniho Pedrosu stačila „len“ na štvrté miesto. Piatym bol Valentino Rossi so stratou na prvého 0,810 sekundy.

V rýchlosti sa môžeme pozrieť ešte na údaje o maximálkach, ktoré hovoria o tom, že krajinu okolo najviac rozmazávajú továrenské stroje Honda pod Danim a Marcom, oba cez 292km/h. Yamahy dosiahli v prvom tréningu maximálne rýchlosti iba 288,4km/h na Lorenzovom stroji a 289,9km/h dala Rossiho M1.

Poobedňajší tréning sa v úvode jazdil pod taktovkou Lorenza. Hovoríme naozaj len o časovom úseku do prvého nádychu Marqueza, ten na dlhý čas strelil kolo ako jediný pod 1 minúta a 40 sekúnd. Dobre ťahal za plyn aj Valentino Rossi, poobedňajší tréning jazdil na druhom mieste až kým neprišlo záverečných päť minút. Dovizioso popohnal svoju Ducati, odsunul Rossiho na tretiu priečku a iba minútu pred koncom sa vtlačil na druhé miesto s časom 1´39.757 Espargaro. Dani Pedrosa sa zatiaľ na tomto okruhu nenašiel, v druhom tréningu stačil len na šieste miesto. Oživením samotného konca tréningu boli skúšky štartov, kde Marcovi zhasol motor a nie a nie naskočiť. Tento stav vyvolal záujem aj v boxoch Hondy, predsa len, niečo také ako motorku, ktorá nechce štartnúť v tejto továrni nezažili od jej založenia. Nebojte. Potom chytila a všetci sa môžeme tešiť na zajtra.

Pos.Num.RiderNationTeamBikeKm/hTimeGap 1st/Prev.
193Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda290.31'39.757
241Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha287.21'39.9730.216 / 0.216
34Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati291.91'40.0280.271 / 0.055
446Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha292.21'40.1250.368 / 0.097
599Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha290.91'40.1330.376 / 0.008
626Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda294.81'40.4910.734 / 0.358
719Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda292.61'40.6160.859 / 0.125
86Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda290.51'40.6720.915 / 0.056
929Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati288.01'40.7420.985 / 0.070
1069Nicky HAYDENUSADrive M7 AsparHonda281.71'40.7881.031 / 0.046
1144Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha290.91'40.9181.161 / 0.130
1251Michele PIRROITADucati TeamDucati290.21'40.9301.173 / 0.012
1368Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati286.41'41.0921.335 / 0.162
147Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda283.21'41.1881.431 / 0.096
1535Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati291.71'41.3531.596 / 0.165
1638Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha287.31'41.3601.603 / 0.007
1745Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda279.91'41.4651.708 / 0.105
189Danilo PETRUCCIITAIodaRacing ProjectART275.51'41.5891.832 / 0.124
198Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia281.01'41.6191.862 / 0.030
205Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha284.91'41.8312.074 / 0.212
2170Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM278.91'41.9142.157 / 0.083
2217Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda280.51'41.9342.177 / 0.020
2363Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia279.51'42.2202.463 / 0.286
2423Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM273.81'42.4242.667 / 0.204

Foto: motogp.com

Pridané: 02.05.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »