Anketa:
MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku
ZdieľaťPridané: 02.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 2941 [Šport - MotoGP]
Dopadli prekvapivo. V prvom bol Marc Marquez až tretí.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Jorge Lorenzo na Yamahe bol druhý najrýchlejší v doobedňajšom tréningu, Alex Espargaro sa v kvalifikáciách ukazuje na výslní, ale najlepší čas čakal málokto. Druhému Lorenzovi nadelil 0,327 a úradujúcemu majstrovi sveta 0,492 sekundy. Jazda Daniho Pedrosu stačila „len“ na štvrté miesto. Piatym bol Valentino Rossi so stratou na prvého 0,810 sekundy.
V rýchlosti sa môžeme pozrieť ešte na údaje o maximálkach, ktoré hovoria o tom, že krajinu okolo najviac rozmazávajú továrenské stroje Honda pod Danim a Marcom, oba cez 292km/h. Yamahy dosiahli v prvom tréningu maximálne rýchlosti iba 288,4km/h na Lorenzovom stroji a 289,9km/h dala Rossiho M1.
![]() |
Poobedňajší tréning sa v úvode jazdil pod taktovkou Lorenza. Hovoríme naozaj len o časovom úseku do prvého nádychu Marqueza, ten na dlhý čas strelil kolo ako jediný pod 1 minúta a 40 sekúnd. Dobre ťahal za plyn aj Valentino Rossi, poobedňajší tréning jazdil na druhom mieste až kým neprišlo záverečných päť minút. Dovizioso popohnal svoju Ducati, odsunul Rossiho na tretiu priečku a iba minútu pred koncom sa vtlačil na druhé miesto s časom 1´39.757 Espargaro. Dani Pedrosa sa zatiaľ na tomto okruhu nenašiel, v druhom tréningu stačil len na šieste miesto. Oživením samotného konca tréningu boli skúšky štartov, kde Marcovi zhasol motor a nie a nie naskočiť. Tento stav vyvolal záujem aj v boxoch Hondy, predsa len, niečo také ako motorku, ktorá nechce štartnúť v tejto továrni nezažili od jej založenia. Nebojte. Potom chytila a všetci sa môžeme tešiť na zajtra.
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 290.3 | 1'39.757 | |
2 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 287.2 | 1'39.973 | 0.216 / 0.216 |
3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 291.9 | 1'40.028 | 0.271 / 0.055 |
4 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 292.2 | 1'40.125 | 0.368 / 0.097 |
5 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 290.9 | 1'40.133 | 0.376 / 0.008 |
6 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 294.8 | 1'40.491 | 0.734 / 0.358 |
7 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 292.6 | 1'40.616 | 0.859 / 0.125 |
8 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 290.5 | 1'40.672 | 0.915 / 0.056 |
9 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 288.0 | 1'40.742 | 0.985 / 0.070 |
10 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 281.7 | 1'40.788 | 1.031 / 0.046 |
11 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 290.9 | 1'40.918 | 1.161 / 0.130 |
12 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 290.2 | 1'40.930 | 1.173 / 0.012 |
13 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 286.4 | 1'41.092 | 1.335 / 0.162 |
14 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 283.2 | 1'41.188 | 1.431 / 0.096 |
15 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 291.7 | 1'41.353 | 1.596 / 0.165 |
16 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 287.3 | 1'41.360 | 1.603 / 0.007 |
17 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 279.9 | 1'41.465 | 1.708 / 0.105 |
18 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | IodaRacing Project | ART | 275.5 | 1'41.589 | 1.832 / 0.124 |
19 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 281.0 | 1'41.619 | 1.862 / 0.030 |
20 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 284.9 | 1'41.831 | 2.074 / 0.212 |
21 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 278.9 | 1'41.914 | 2.157 / 0.083 |
22 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 280.5 | 1'41.934 | 2.177 / 0.020 |
23 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 279.5 | 1'42.220 | 2.463 / 0.286 |
24 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 273.8 | 1'42.424 | 2.667 / 0.204 |
Foto: motogp.com
Pridané: 02.05.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Malajzie - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!