Anketa:
MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - program
ZdieľaťPridané: 13.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3613 [Šport - MotoGP]
MotoGP už je vo svojom siedmom kole na pôde Španielska severne od Barcelony.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Pretekárov čaká v nedeľu 118 kilometrov na okruhu Barcelona – Catalunya. Okruh bol postavený v roku 1991 a štyri roky neskôr prešiel úpravami. Meria 4 727 metrov pričom najdlhšia rovinka má 1047 metrov. Dráha je široká 12 metrov, obsahuje 5 ľavých a 8 pravých zákrut. Z novodobých okruhov je označovaný za jeden z najlepšie navrhnutých.
![]() |
Počas piatku mali jazdci už dva voľné tréningy. V prvom bol najrýchlejší Aleix Espargaro, za ním Lorenzo a tretí Iannone. V druhom Aleix Espargaro padol na dvanáste miesto. Najrýchlejší bol Smith, druhý Bradl a tretí Marquez.
Zajtra, teda v sobotu pôjdu jazdci ešte dva tréningy a následne kvalifikáciu. Pretek začne v nedeľu o druhej poobede. Je naozaj skoro písať akékoľvek úvahy. Už podľa posledných pretekov sa zdá, že na bedňu môže zaútočiť viac jazdcov, dokonca aj takých, ktorých sme tam ešte nevideli. Vsadiť na Marqueza by nemal byť zlý tip, ale v Taliansku Lorenzo ukázal, že má chuť aj motorku na to, aby dokázal zamiešať karty. Pedrosa nemá svoj rok, možno sa preberie v nedeľu. Valentino Rossi. Ten si ide svoje, nevzdáva sa a zbiera bod za bodom závod čo závod. Pred dvoma týždňami sa ukázalo, že nepatrí do starého železa, no musíme uznať, že už nepatrí ani na prvú priečku. Iannone sa ukázal už viac krát, dokonca boli chvíle, keď pretek viedol, potom sa však vždy prepadne. Možno bude tento víkend iný.
Program MotoGP
SOBOTA
09:55 – 10:40 3. tréning – priamy prenos Nova Sport, Voyo.sk
13:30 – 14:00 4. tréning – priamy prenos Nova Sport, Voyo.sk
14:10 – 14:25 1. kvalifikácia – priamy prenos Nova Sport, Voyo.sk
14:35 – 14:50 2. kvalifikácia – priamy prenos Nova Sport, Voyo.sk
NEDEĽA
09:40 – 10:00 rozjazd
14:00 – pretek- priamy prenos Nova Sport, Voyo.sk
foto: motogp.com
Pridané: 13.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - bleskovka - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!