Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3410 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - VC Japonska - Marc Márquez majter sveta 2014!

 Zdieľať

Pridané: 12.10.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4672 [Šport - MotoGP]

V krajine vychádzajúceho slnka padol tieň na Lorenzovo víťazstvo.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Štartovalo sa na naše pomery skoro ráno. O siedmej nášho času odštartoval pretek na 24 kôl. V prvej rade stál Dovizioso so svojou Ducati. Bola to po štyroch rokoch jeho prvá pole position a prvá tento rok pre Ducati. Druhým na štarte bol Rossi, tretí Dani Pedrosa.

Samotný štart sa výborne podaril Rossimu, keď už pred prvou zákrutou viedol pretek. Druhým vo vláčiku bol Lorenzo tretí Dovizioso a až šiesty „vachón“ patril Marquezovi. Jazdci neprešli ani jedno kolo a už nám réžia ponúkla obrázky zo štrku sa zbierajúceho Crutchlowa, ktorý po páde na predné koleso predčasne závod ukončil.

Marc sa pomaly predieral dopredu a už v druhom kole sa presunul na štvrté miesto a začal stíhať vedúcu trojicu. Medzi tým na pár stotín prekonal Valentino traťový rekord, ten hneď prepísal za ním idúci Lorenzo a o kolo neskôr oboch vyzmizíkoval Marquez.
Vo štvrtom kole sa Jorge dostáva cez Rossiho do vedenia, Dovizioso je stále tretí no Marc Marquez sa potrebuje dostať minimálne na druhé miesto, aby sa v počte získaných bodov stal neohrozeným majstrom sveta tejto sezóny. Okruh je považovaný za domácu trať Hondy, o to viac sa snažia obaja piloti Yamahy prekaziť Marc-ove plány a dať Honde vyžrať poriadnu potupu v podobe prvých dvoch miest modrých motocyklov. Lorenzovi sa tento scenár darí, s prehľadom vedie pretek a jeho náskok je stále väčší a väčší, to isté však nemôže povedať Rossi. Marc je čoraz bližšie, ľahko si poradí Dovizisom a v deviatom kole už jazdí v čerstvo preoranom vzduchu po Valeho M1. Chvíľku čakania na priamy súboj o druhé miesto skrátil Dani Pedrosa posunutím na štvrtú pozíciu a hneď potom reklamná prestávka.

Do diania sa vraciame až o tri kolá, stav je našťastie nezmenený. Dávam do pléna otázku pre divákov, čo je iné na Rossiho M1 oproti Marc-ovej Honde, keď vľavo točivej zákrute po prejazde podjazdu necháva Rossi za sebou v každom kole pás iskier, zatiaľ čo Honda to zvláda náklon v týchto miestach úplne normálne?
Ostáva ešte desať kôl do konca, keď Marc zaútočil na Valentina a dostal sa na druhé miesto, ten mu to v ďalšej zákrute zas vrátil, a dokázal Marca brzdiť ešte jedno celé kolo, kým sa nadobro rozlúčili a v Honde začali chystať oslavu.

Jorge vedie pretek s náskokom 2,7 sekundy pred druhým Marquezom, tretí krúži Valentino a štvrtý Pedrosa. Zdá sa byť dobojované, lenže čím je šachovnica bližšie, tým viac otázok sa začína vynárať. Zo stavu je zrejmé, že Lorenzo pretek vyhrá a v tomto ohľade sa nebude nič meniť, lenže tretí Rossi začína tlačiť na pílu, štyri kolá pred koncom zajazdil svoj najlepší čas a Marquezova Honda sa začína približovať. To však nie je všetko. Za plyn poriadne ťahá aj Dani Pedrosa a vo vzduchu tak visí ďalší otáznik, či dokáže Valentina odsunúť mimo stupňov víťazov. Kto vie, aký by bol stav, keby rozhodca nadstavil ešte tri kolá, to sa ale v tomto športe nestáva a prvé miesto berie Lorenzo, druhý cieľom prechádza Marc Marquez a stáva sa majstrom sveta MotoGP v sezóne 2014, tretí je Valentino Rossi a štvrtý Dani Pedrosa.

V celkom bodovom zisku teda ďalej vedie Marc Marquez, po tomto preteku sa na druhé miesto posunul Valentino Rossi, Dani Pedrosa je tretí hoci má rovnaký počet bodov ako Valentino, ten má však na konte viac víťazstiev a stále štvrtým je Jorge Lorenzo, lenže tento stav je stále otvorené a bude to ešte veľký boj.

foto: motogp.com

Pridané: 12.10.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »