Anketa:
MotoGP 2014 - VC Aragón - zdravotný stav Rossiho
ZdieľaťPridané: 28.09.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4561 [Šport - MotoGP]
Valentino Rossi bol prevezený do nemocnice v Alcañiz na CT hlavy po krátkom bezvedomí, ktoré nastalo po páde v preteku.
aktualizované 22:43
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Aktualizované 22:39
Valentino sa podrobil CT mozgu, ktoré nepotvrdilo žiadne krvácania do mozgu a tak bude Vale prepustený. Okrem modrín si teda našťastie neodnáša žiadne zranenia a môžeme sa tešiť o pokračovanie súbojov o druhé miesto v celkovom poradí šampionátu, kde sú v hre Rossi, Pedrosa a Lorenzo.
![]() |
Valentino Rossi začal pretek veľmi dobre, zo šiestej pozície na štarte sa prekľučkoval na štvrté, keď bol v jednej z pravotočivých zákrut dlhý, vyšiel mimo trať a na klzkej tráve neudržal svoj stroj a padol.
Krátko po havárii stratil vedomie, ale našťastie táto strata bola len chvíľková. Okamžite bol prevezený do Medical Centra na kontrolné vyšetrenie. Žiadne iné zranenia neboli diagnostikované, ale jazdec bol pre istotu prevezený do nemocnice na preventívnu prehliadku.
![]() |
Lekársky riaditeľ Michele Zasa povedal: "Valentino utrpel otras mozgu s podozrením na stratu vedomia. Z neurologického hľadiska je veľmi dobré, že ho rýchlo získal späť. Bol prevezený do nemocnice v Alcañiz na vykonanie ďalšej kontroly, najmä CT hlavy, ktoré vylúči akékoľvek krvácanie do mozgu. V najbližších hodinách budú dodržiavané preventívne opatrenia a pozorovanie, ale nie sú tam žiadne osobitné dôvody na obavy. "
Video: Valentino Rossi - pád Aragon 2014
Rossiho DNF znamená, že zostane tretí v celkovej klasifikácii so 214 bodmi, teraz tromi za Dani Pedrosom, ktorý je na druhom mieste.
foto: motogp.com
Pridané: 28.09.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Francúzska - tréningy - Beal
- MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!