Anketa:
North moto trip 2015 5/5
ZdieľaťPridané: 16.07.2015 Autor: erbe
Čitatelia: 21035 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
17.deň – 26.6.2015 - D – Neumuster – Hamburg – Munster – Koln - Nurburgring
Ráno smer Neumuster do BMW skúsiť spraviť servis. Servisák sa na mňa zváštne zatvári a s tým, že servis je väčší odmieta ho spraviť. Samozrejme majú plno na dlho dopredu. Môj plán sa rozpadá, rozhodne som nechcel ešte ísť domov. Vraví mi, že s tým môžem ale ísť aj po prekročení, ale že nie viac ako 2000km. Zisťujem situáciu mojej polohy v európe a vzdialenosti domov, do Bratislavy a tam kam som chcel ísť. Volám do Bratislavy, či ma vedia objednať. Síce majú plno ale podarí sa dohodnúť celkom skorý dátum. Zvažujem, či s kilometrovou rezervou ktorú mám si spravím nejaký medzi program a potom budem pokračovať južne ako som pôvodne chcel ale nevychádza mi to. Rozhodujem sa ísť aspoň pre atmosféru navštíviť Nurburgring a potom domov. Takže hop na diaľnicu a valím. Je piatok. Premávka je strašná, zápchy. Nemci jazdia pre mňa nepochopiteľným štýlom. Často majú 3 pruhy a všetci sú napchatí v tom najrýchlejšom a ostatné 2 zívajú prázdnotou a nákladnými autami. Na porazenie. Postupne zvyšujem tempo, lebo je to šialená nuda.
Postupne míňam Hamburg, Bremen, Munster, Dortmund, Koln až narazím na ceduľu označujúcu odbočku na Nurburgring. Mimo diaľnice cestou stretávam nejaké športové autá. Po príjazde na ring som už dosť unavený trochu chaosím, snažím sa niekde parknúť a poobzerať sa. Po dlhšej prechádzke sa rozhodujem pre parkovanie na hulváta tak ako iné motorky a dostanem sa tak aj k info centru. Dávam sa do reči s 2 motorkármi na superšportoch. S neskrývaným úsmevom sa ma pýtajú či si nechcem vyskúšať Nordschleife na mojej motorke, že akurát sú jazdy pre verejnosť. Unavený, s prekročeným servisným intervalom a vedomím, že keď ma to chytí tak sa zabudnem a všetko ide bokom to radšej nedávam. Idem ešte ku vjazdu na Nordschleife. Motám sa po parkovisku a som sklamaný. Áut je tu dosť ale samé M3, M5, Porsche, Audi a podobné mňa neoslovujúce stroje. Zachraňuje to jeden Lotus a nejaké Civicy. Ferrari som videl asi len jedno. Každopádne to tu má atmosféru a ja opakovane zvažujem, že tú jazdu dám....
Nedal som a som na seba za to pyšný, na GS by to stejne bola buď nuda a/alebo strašne nebezpečné.
Cestou z Nordschleife ešte kukám a fotím na niekoľkých miestach z ktorých je vidno trať. Teraz už je mi jasné ako vznikajú všetky tie videá. Jazdy nakoniec skončili a ja som vyrazil hľadať kemp. Ten bol celkom lacný, dal som nejaký šnitzel a šiel spať.
Dnes bol ďalší deň diaľnic a zároveň roztrieštenie plánu. Už som unavený a plánoval som pár dní veget v Taliansku buď na Garde alebo pri mori. Bohužiaľ. Musím sa ja prispôsobiť motorke.
Sumár: 602km
18.deň – 27.6.2015 - D – Nurburgring – Koblenz – Frankfurth – Nurnberg - Plzeň
V noci pršalo, ráno som chcel ísť pozrieť poloprázdne Nordschleife od ktorého som neďaleko. Kvôli dažďu vstávam neskôr a na ring som dorazil až po 9, keď úž to tam riadne žilo. Spravil som prehliadku parkoviska a vyrazil už definitívne domov.
Prešiel som ešte cez celkom pekné mesto Mayen a Mendig. Potom už len diaľnica. Koblenz, Frankfurth, Wurzburg, Nurnberg, Plzeň. Premávka hrozná, snáď ešte horšia ako v piatok. Strašne silné zápchy, odpočívadlá v hroznom stave. Tesne pred Českou hranicou začala zase obloha vyzerať riadne hrozivo, tak znova nepremok. Pred Plzňou už zase prší, takže si dávam len trošku zbytočne dlhší prejazd mestom a odchádzam už po bočných ťahoch na východ. V jednej malej dedinke, pri ceste zastavujem pri penzióne a keďže sa dá platiť eurami, tak zostávam.
Dnes čistý tranzit, žiadne highlighty
Sumár: 627km
19.deň – 28.6.2015 – CZ-SK – Tábor – Jihlava – Blansko –Valmez – Makov - Žilina
Ráno sa zdá že by mohlo byť pekne, vyberám nepotrebné vložky z kombinézy a idem po českých krakahájoch cez Tábor, Jihlavu, Blansko, Přerov, Makov až na Slovensko. To ma privítalo opäť dažďom a 12 stupňami na Makove. V Bytči polícia odkláňa všetku dopravu na najhoršiu možnú cestu cez dediny do Považského Chlmca. Na to im kašlem a rozhodujem sa pre offroad cez Súľov na Rajeckú stranu. To sa mi darí. Už je dosť hodín a je škaredo, takže neočakávam, že tam niekomu budem prekážať. V Patúchu foto a idem dole. Celkom ma to chytilo, domov sa mi vôbec nechce, tak idem ešte cez nejaké dobre známe dedinky, kade sa motám väčšinou na biku. Na prvom výhľade fotím v diaľke Žilinu a zisťujem, že nemám Wilsona. Kontrola fotky v Patúchu potvrdila, že tam som ho ešte mal ale nechce sa mi vracať. Strácam ho teda presne ako vo filme tesne pred koncom púte.
Domov to mám asi 20min. Motorku odkladám do garáže a idem skutočne domov. Nepochopiteľne ešte rozoberám všetky veci ktoré som priniesol do neskorej noci. So zvláštnym pocitom zaspávam.
Posledá etapa bola príjemná. V Čechách sa jazdí dobre, je tam nespočet pekných bočných ciest. V podstate som prekrižoval celú republiku po cestách 2 a nižšej triedy. To je u nás nemožné.
Sumár: 510km
Záver
Charakteristika krajín ako na mňa zapôsobili-
Poľsko - veľmi rozmanité. Málo čo vidieť mimo hlavných ťahov.
-
Litva - kultúrna krajina, čisto a všetko upravené. Bol som veľmi prekvapený
-
Lotyšsko - špinavé a neupravené. Strašný kontrast oproti Litve.
-
Rusko - jednoznačne najcharizmatickejšia krajina. Poskytla mi to čo som čakal. Aj krásu, aj chudobu a zanedbanie. Jednoznačne vo mne zanechalo niečo, pre čo by som sa sem rád vrátil.
-
Nórsko - vizuálne najkrajšia krajina. Na severe sa dobre cestovalo, južnejšie už horšie. Všade samí dôchodcovia a všetko je šialene drahé. Jazda sa mi čoraz častejšie zunovala. Hoci som tu videl pekné veci, tak nórska mi celkom stačilo.
-
Švédsko - len tranzit. Nič som nevidel.
-
Dánsko - len tranzit. Samá rovina, nechápem ich diaľničné obmedzenia
-
Nemecko - jednoznačne najhoršie cestovanie po diaľniciach.
-
Čechy - paráda. Množstvo zábavných a pekných bočných ciest.
Cestoval som teda nakoniec iba 19 dní. Prešiel som 11000km. Plánoval som ešte tak o 2 týždne a dohromady zhruba 15000km. V Nemecku som bol už dosť unavený a chcel som si spraviť v Taliansku na pár dní oddych.
Náklady na cestu samotnú podľa všetkého do 1400eur.
Pridané: 16.07.2015 Autor: erbe Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Južná a Stredná Amerika 2023
- Kolyma Trip 2019 - časť 2 - Kolyma a cesta kostí
- Kolyma Trip 2019 - časť 1 - Altaj & BAM
- Severné Rusko alebo voľné pokračovanie NoKyrgyzstan 2018
- NoKyrgyzstan 2018
- Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko
- Pamir Trip 2017 - 1. časť - Stredná Ázia
- Cestovanie po Rusku
- Ural - Sibír Trip 2016
- Trip report: Ural - Sibír 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Údolie smrti pri Dukle
Palcmanská Maša
Dukliansky priesmyk - pamätník
Cesta Trollov - Trollstigen
súostrovie Lofoty
Geiranger-Dalsnibba
Kaplnka kráľa Oscara II, Grense Jakobselv
Cape Nordkinn - najsevernejší bod kontinetálnej európy, Mehamn
Polárny kruh na ceste M18
Murmansk - Gorod geroj - Hrdinské mesto
Stred Európy - Środek Evropy, Suchowola
Stred Európy - Europos Centras
Nürburgring
Vardo - najvýchodnejšie miesto Nórska