Anketa:
KEEWAY Viva 125 - Bez predsudkov 2/2
ZdieľaťPridané: 17.05.2005 Autor: MajoKE
Čitatelia: 38239 [Vaše stroje]
![]() |
Za Miskolcom na štrkoviskách |
Servisný interval je 4000km, ale výmena oleja 3000km (0.8l) v návode sú dokonca inštrukcie ako máš, čo samostatne servisovať. Výmena vzduchového filtra a sviečky po 8000km, remeň náhonu pri 16.000 km. Olej používam syntetický Motul 10w-40. Nedolievam od výmeny do výmeny. Chladiacu kvapalinu som dolial asi 1.5 dcl. Brzdovka, žiadna netesnosť, brzdové obloženie má asi 70%. Výfuk, spoje náznak korózie, ale chrómovanie je v poriadku.
Toľko k, na motoride spomínanej, spoľahlivosti exotických, lacných značiek. Prvé zdesenie prišlo okolo 460km, spozoroval som pár kvapiek pod skútrom, to som si skôr nevšimol, lebo to kvapkalo len za tepla príčina pretlačený chladič, neviem, či pri montáži, alebo odrazený kameň. Mechanik v pondelok po 16h skútrik opatrne rozobral do 20.00h. V stredu prišiel chladič UPSkom z Budapešti. Ponúknutý odvoz domov. Niekde okolo 2500km ma vycvičila kontrolka prehriatia motora. Pokračoval som pomalou jazdou. Čidlo bolo OK. Zlý-slabý kontakt, neviem, či to bolo zlé zložené po výmene chladiča. 3000km nový tachometer. Cena za prvú serv. prehliadku, vlastný olej 200Sk. Druhú mi uznali mnou vykonanú. Spočívala len vo vizuálnej kontrole a výmene oleja. Okolo 6000km bolo nutné dotiahnuť šrúbu na riadení. Zatiaľ sa nestalo , aby som jazdu nedokončil, alebo ostal niekde bezradne stáť a pomaličky začínam skútriku dôverovať. Spočiatku som mal pri sebe stále toľko peňazí, aby sme sa v prípade pokazenia dostali obaja v pohode domov. Opravy 0 Sk, odstránené v záruke.
Alarm je dosť citlivý na otrasy, nedá sa nastaviť, bol v cene. V podstate som s ním spokojný, až na vec, že k nemu nebol návod a vadí mi, že zapnutie a vypnutie je doprevádzané takým pípnutím, ktoré v pivnici musí sused počuť. Prepáč sused. Je to naozaj hlasné.
![]() |
Pieniny |
Záver.
Tento lacný skútrik mám s manželkou ukázal, že mini výlety okolo mesta môže byť relaxačne vhodné po dlhom pracovnom týždni a je to celkom fajn doskútrovať na zmrzlinu, alebo dobrú kávičku do centra mesta, alebo na kofolu k Hornádu, vylihovať pri rybníkoch a na Bukovci, nestresovať sa hľadaním voľného parkovacieho miesta. Mňa to vozenie na dvoch kolesách natoľko zobralo, že som prestal používať auto, skútrujem do práce aj keď leje. Veď aj v daždi treba vedieť jazdiť. Nejaké negatívne skúsenosti s plechovkami nemám, jazdím v 1/3 jazdného pruhu takmer vždy, keď som za autom idem tak, aby ma videl v ľavom späťaku. Nikdy nestojím tesne na autom ktorého vodič nemá výhľad dozadu. Autá sú dôležité, ale prestali ma baviť.
![]() |
Červený Kláštor |
Pre tých, ktorí sa rozhodujú pre kúpu číňana.
Zámerne som použil vetu od Slave-ho. Over si firmu u ktorej by si chcel kupovať, dodanie náhradných dielov, kľudne volaj do centrály, niečo si vymysli a volaj. Vopred sa dohodni na včasnom dodaní TP a na zľave ak to bude meškať. Over si platnosť údajovv letáku, ak je to možné, dohodni zľavu, alebo nejaké ústupky ak by údaje v TP boli rozdielne. Môj skúter sa obchodne volá KEEWAY, ale v TP je nejaký koncern, ktorého názov je dlhý aj na PC skopírovanie v Google nájdeš info o tom, že fabrika produkuje 1000.000 skútrov ročne, agregáty dodáva firma CFMOTO. Neplaš sa a dobre si všetko premysli aj na 65.000Sk je treba pracovať a to dosť. Za „ušetrené“ 45.000Sk oproti kvalitnejšiemu, výkonnejšiemu skútru sa môžeš tri roky voziť do zbláznenia a solídne obliecť. Čo to opraviť a vylepšiť.
Pridané: 17.05.2005 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!