Anketa:
Richard Šikyňa dobyl stupeň víťazov aj v českom seriáli
ZdieľaťPridané: 19.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2734 [Šport - Motocross]
Záverečné body seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky sa rozdeľovali túto nedeľu na trati vo Vranove, neďaleko Brna. Upršané počasie premenilo Vranovskou rokli na bahennú arénu, a tak súboje o posledné body neboli len o rýchlosti, ale aj schopnosti zostať celú jazdu v sedle motocykla.
Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na KTM 250 SXF počas tohtoročného českého seriálu hosťoval v partnerskom tíme JD191 KTM Racing Team. Do cieľa 1. jazdy prišiel na 3. mieste a pripísal si 20 bodov do priebežného hodnotenie seriálu a posunul sa o 4 body pred českého jazdca Dušana Drdaja (#88) na priebežnú 3. priečku. Tento výsledok sa napokon stal tým kľúčovým, keď pre neregulárne podmienky na trati boli 2. jazdy zrušené. Richard Šikyňa sa tak stal druhým vicemajstrom Českej republiky a po titule Medzinárodného majstra Slovenska tak získal ďalšie vynikajúce umiestnenie vo svojej športovej kariére v triede MX2. V kráľovskej disciplíne MX1 sa v celkovom hodnotení seriálu umiestnil na 3. mieste ďalší Slovák Tomáš Šimko (#104), keď mu preteky nevyšli podľa jeho predstáv a neudržal si priebežnú 2. priečku. Výkony oboch jazdcov si bezpochyby zaslúžia uznanie a veľkú gratuláciu.
Richard Šikyňa (#102): „Preteky boli veľmi náročné, ako už pred mňa, tak aj pre techniku a môjho mechanika. V nedeľu pršalo skoro celý deň a tak sme mali na trati poriadne blato. Štart v prvej jazde sa mi podaril, bol som tretí. Hneď v 1. kole som sa dostal na 2. miesto, ale za polovicou jazdy som musel zahodiť okuliare a mal som aj nejaké problémy pri obiehaní jazdcov o kolo. Prepadol som sa až na 5. miesto, ale vyhol som sa pádom a v cieli z toho bolo nakoniec 3. miesto. Druhé jazdy rozhodcovský zbor zrušil a tak som skončil tretí aj celkovo. V súčte bodov za celú sezónu mi to nakoniec tiež vyšlo na bedňu. Bolo veľmi príjemné stáť na pódiu za absolútne 3. miesto v tak náročnom seriály, akým české majstrovstvá rozhodne sú. Tento rok som sa zúčastnil seriálu MMČR vo farbách JD191 KTM Racing Team, za čo chcem poďakovať Jiřímu Jankovskému, taktiež svojmu mehanikovi, trénerovi, rodine, priateľke a samozrejme môjmu tímu MX Slovakia, ktorý mi vytvoril podmienky a umožnil mi pretekať za tento český tím.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Sezóna sa nám postupne blíži ku koncu. Rozhodne ešte nechcem rekapitulovať, ale určite patrila k tým najzložitejším, odkedy s Rišom v tíme pracujeme. Rišo úspešne zmaturoval, získal znovu titul Medzinárodného majstra Slovenska a včera stál na stupňoch víťazov aj v Čechách za celkové 3. miesto. Bolo to tesné, len o 4 body pred štvrtým Dušanom Drdajom, ale Rišo musel na rozdiel od českej konkurencie vynechať kvôli účasti na ADAC jedny preteky. Aj tento fakt svedčí o tom, že okrem Slovenska patrí k absolútnej špičke aj v Čechác a nie len tam. Tento víkend Riša čakajú mimoriadne ťažké posledné preteky seriálu ADAC v Holzgerlingene, kde je priebežne tiež tretí, ale len s minimálnym náskokom 2 bodov pre francúzskym jazdcom Zachary Pichonom (#101) a o 10 bodov pre ďalším Francúzom Adrianom Malavalom (#51). Držte mu prosím Vás všetci palce!“
Pridané: 19.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse - Redakcia
- Richard Šikyňa si na MXGP v Španielsku polepšil o dve miesta - Redakcia
- Sezóna ESX cup 2017 zahájená v Kechneci, najrýchlejším jazdcom bol Jaroslav Antalič - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa štartoval len na jednom z trojice podujatí MXGP 2020 v Belgicku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!