Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 536.
22.11.2016 - Marek333 Čitatelia: 8932 [Mototuristika - Východné Slovensko - Cestopis]

Motodovolenka 2016 – „Slovenské východňáre“
Po kúpe motorky sme sa nevedeli dočkať našej prvej motodovolenky. Rozhodovanie, kam nás povedú kolesá nášho tátoša HONDY TRANSALP 650V počas našej dovolenky, nám vyriešilo pozvanie od našich priateľov na východ Slovenska. Keďže Marčo moc na slohové práce nie je, píšem svoj prvý cestopis ja - priateľka Maťka z pohľadu ľadvinky sediacej na zadnom sedadle.
04.11.2016 - Filip Kadlec - KafiJKP Čitatelia: 5756 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů - Argentina
Jen co jsme se po třech týdnech zabydleli, tak vyrážíme konečně na cestu. Čekání bylo dlouhé, ale jako každá mince, mělo i toto svou kladnou stránku. Ochutnali jsme místní jídlo a poznali místní Jawaře. Jaké to bylo? Pohodlně se usaďte a já Vám budu vyprávět.
01.11.2016 - 94mato Čitatelia: 11106 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

So Zuzankou na cestách – alebo ako som šiel kočku do Álp pozrieť
Grossglockner vo dvojici na 125ke? Prečo nie?! :)
24.10.2016 - Andrej Bartoš Čitatelia: 9022 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Škótsko a Hebridské ostrovy 2016
Tri motorky, traja jazdci, jedna ľadvinka. Deväť dní po nádhernom Škótsku a drsných Hebridských ostrovoch. Článok o zničených pneumatikách, kamarátoch a neuveriteľnej prírode.
18.10.2016 - erbe Čitatelia: 30208 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Ural - Sibír Trip 2016
Že vraj v Rusku až po Bajkal nič nie je. Toto tvrdenie som opakovane čítal a dokonca počul z úst ľudí, prezentujúcich svoje cestovateľské zážitky. Aj preto som sa sem vybral a chcel som sa špeciálne na to „nič" pozrieť.
15.10.2016 - Samuel Mačák - Samko11 Čitatelia: 6688 [Mototuristika - Východné Slovensko - Cestopis]

Moja prvá motorkárska sezóna - MZ ETZ 150 1991 part II
Nebude to o motorke. Bude to skôr o hľadaní duše motorkára. Zopár mojich postrehov z prvej viac ako 3000km dlhej motorkárskej sezóny.
06.10.2016 - Patrik Kubiček Čitatelia: 10711 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Vo dvojici na Zetku alebo "4 krajiny za 5 dní" 2016
Po 2 rokoch na dvoch kolesách, vyše 30 tisícoch km na ceste a pár stoviek km na okruhoch, prišiel čas na prvý väčší roadtrip. Na vianoce sme si s frajerkou dopriali pod stromček kufor a začali vymýšľať, kam nás cesty zavedú. Rozhodli sme sa to spojiť s pár dňami u mora, a preto kompromis - hory AT/SLO/IT a nakoniec Chorvátsko. 5 dní na cestách a 4 dni na slnku.
31.08.2016 - sokym Čitatelia: 13650 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Potulky Čiernou Horou
Maďarskom, Chorvátskom, Bosnou a Hercegovinou do Čiernej Hory a späť, alebo ako sme zistili, prečo sa Čierna Hora volá Čiernou Horou.
24.08.2016 - guliverr Čitatelia: 11389 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Európa tour 2016 - do Portugalska
Medzi 23.7 -6.8.2016 sme absolvovali výjazd po Európe. Kto s nami nebol, môže banovať.... Guliverr
26.07.2016 - Siso1 Čitatelia: 3612 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cestovaním prispiesť k dobrej veci alias Adventure For Life Scotland to Sicily 2016
Dobrodružná cesta z najsevernejšieho bodu Škótska až po najjužnejší bod Siciíie. Na jednej motorke počas 90-dní spoznáme miestne zvyklosti, lokálnu kuchyňu a sprostredkujeme vám naše zážitky na našej webstránke: www.adventureforlife.co.uk
15.07.2016 - erbe Čitatelia: 10584 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Trip report: Ural - Sibír 2016
Robo alias erbe sa len nedávno vrátil zo svojej 15000 km dlhej cesty do Ruska k Uralu a až na Sibír. Krátky report priblíži zaujímavé miesta ktoré navštívil a je predzvesťou pre neskorší cestopis.
17.05.2016 - erbe Čitatelia: 15646 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Late Balkan Trip 2015
Keďže sa nám s partiou nepodarilo na tento rok pôvodne plánované Gruzínsko, tak sme riešili záložný plán. Vymysleli sme si Rumunsko, Čiernu horu a niečo medzi tým na čo natrafíme. Termín sa ale stále posúval a odchod nie a nie definitívne dohodnúť. Výprava pozostávala zo mňa (F800GSA), Lukáša (TA600) a Koťa (V-Strom). Aj posledný dátum jeden účastník výpravy – Koťo nestihol a dohodli sme sa, že sa zrazíme niekde v Rumunsku.
14.05.2016 - erbe Čitatelia: 9450 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
Nad Ukrajinou, konkrétne Zakarpatskou oblasťou sme už nejaký čas uvažovali. Nedarilo sa nám nájsť termín. Ten sa nakoniec objavil, i keď dosť skoro, čiže terén sme rovno škrtli. Mne osobne to nevadilo, reku na prvý krát si ju aspoň tak okružne pozrieme.
28.04.2016 - NostalgicRider Čitatelia: 36740 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Vladivostok tour 2015, alebo hľadanie stratenej nevesty
Cesta z Piešťan do ruského mesta Vladivostok, so zastávkou pri jazere Bajkal a so zachádzkou k hraniciam Číny a Severnej Kórey. Cesta, ktorej cieľom nebol len samotný Vladivostok...
22.04.2016 - JOSE Čitatelia: 18008 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Turecko Gruzínske Adventure
Viete si predstaviť, že je piatok, hodina do fajrontu :) a už o chvíľu vyrážate na trojtýždňovú cestu Tureckom do Gruzínska !?
Predchádzajúce | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!