Anketa:
Články - Šport - Rally
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 616.
07.06.2014 - Landal Čitatelia: 4370 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - Deň 1. príchod na miesto
Chlapci sa máchajú v bazéne a ja pripravujem článok... Ale poďme k veci.
24.05.2014 - Landal Čitatelia: 4375 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Fyzická príprava, strava, úprava váhy
Pretekárske zaťaženie vždy naplno odhalí skutočnú kondíciu jazdca. A bežný hobík na tom nikdy nie je tak dobre, ako by chcel. Viac krát som bol dotazovaný ohľadom fyzickej prípravy. Tak tu je krátky pokec na túto tému.
14.05.2014 - Landal Čitatelia: 5574 Strany: 3 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014
Najlepší tréning je pretek, to vie predsa každý! Termín Piliscsév SAND mesiac pred Rally Albania bol pre nás ideálny, a tak sa na štart postavili všetci jazdci Slovak4RallyTeam.
25.04.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3476 [Šport - Rally]

Barreda vyhral Sealine Rally 2014 v Katare a ide do vedenia šampionátu
Joan ‘Bang Bang’ Barreda zvíťazil v Katarskej Sealine Cross-Country Rally. Je to jeho prvý triumf v svetovom šampionáte v sedle Hondy.
08.04.2014 - Landal Čitatelia: 4751 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Úpravy kátéemky III. časť
Tak sme sa šťastne dostali k momentu, kedy je oranžová kráska „almost ready to race“.
25.03.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5394 [Šport - Rally]

Pozvánka: Piliscev SAND 2014 - preteky pre XL endurá
Rok sa s rokom zišiel a je čas na jarné stretnutie ťažkých endúr. Samozrejme na piesku. Všetky minulé pieskové zápolenia sprevádzali problémy a prípadne obmedzenia.
06.03.2014 - Landal Čitatelia: 5949 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2
V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!
14.02.2014 - Landal Čitatelia: 3490 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - Detaily etáp
Ak Vás zaujímajú presné vzdialenosti, nadmorské výšky, štruktúra povrchov - všetko je to tu.
11.02.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4753 [Šport - Rally]

Rozhovor: Ivan Jakeš po Dakare 2014
Veľmi zaujímavý pohľad na Dakar 2014 poskytol Ivan Jakeš po návrate. Niektoré záležitosti vnímal odlišne od Števa a je interesantné porovnanie ich postojov!
10.02.2014 - Landal Čitatelia: 3813 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 1. etapy
Organizátori sa asi inšpirovali Karakoram Highway.
04.02.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5679 [Šport - Rally]

Rozhovor: Štefan Svitko po Dakare 2014
Pútavý rozhovor so Štefanom Svitkom, ktorý na Dakare 2014 znovu získal umiestnenie v najlepšej desiatke.
03.02.2014 - Landal Čitatelia: 5102 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 - Úprava KTM LC4 Rally 2. časť
Už je to výrazne veselšie. Postupne to dostáva formu aj obsah. Roadbook sa prevíja, svetlá svietia, blinkre blikajú...
28.01.2014 - Landal Čitatelia: 3995 [Šport - Rally]

Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 3. etapy
Organizátor nepoľavuje a intenzívne pracuje na tratiach pre Rally Albania 2014.
24.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4680 [Šport - Rally]

Dakar 2014 - Štefan Svitko doma na Slovensku (rozhovor)
Štefan Sitko sa vrátil na Slovensko v stredu v nočných hodinách, a tak mal tlačovku až vo štvrtok. Ak vás zaujíma viac, vypočujte si, aké zážitky, dojmy a skúsenosti si Števo z tohtoročného Dakaru doniesol.
23.01.2014 - Landal Čitatelia: 8516 Strany: 2 [Šport - Rally]

Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť
Hneď v prvý deň, čo sme sa do toho s Momulom pustili, to zhrnul jednou vetou: „Vieš, ono by na nej nebolo toľko roboty, keby sa nebol do toho vŕtal...“ Niet čo dodať, tak je!
Predchádzajúce | 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!