Anketa:
Články - Šport - Rally
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 406 až 420 z cekového počtu: 616.
20.08.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7556 [Šport - Rally]

Prach a blato na B-akare 2012
Zúčastniť sa alebo nie? Otázka vznikajúca u permanentne pracovne zaneprázdneného motorkára dosť častá. Pretože nemáme ešte stále jasno ohľadne pieskových záležitostí na Záhorí a trénovať aspoň občas treba so synom predsa vyrážame.
02.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6342 [Šport - Rally]

Značka Honda sa v roku 2013 zúčastní Rallye Dakar
Spoločnosť Honda oznámila svoj zámer zúčastniť sa ako fabrický tím v triede motocyklov série Rallye Dakar, ktorá sa bude konať v januári 2013 v Južnej Amerike.
02.07.2012 - Landal Čitatelia: 4468 [Šport - Rally]

Rally Albania 2012 - poučenia
Už v pohodlí domova, počas postupného zotavovania, je čas zhrnúť nazbierané skúsenosti. Zrelým rally jazdcom zrejme nič nové nepoviem, ale vždy sa nájde niekto, kto začína - najmä Vám sú určené nasledovné riadky.
16.06.2012 - Landal Čitatelia: 4927 [Šport - Rally]

Rally Albania 2012 - a sme v cieli
Priaznivci rally, mal som úprimne v pláne informovať o Rally Albania (RA) denne, ale po štyroch dňoch bez netu sme až dnes v mieste s pripojením. Pokúsim sa teda dohnať stratené.
10.06.2012 - Landal Čitatelia: 4352 [Šport - Rally]

Rally Albania 2012 - Štart
Itíky sú krásne, farebné. Vyzerá to dobre. Pred jedenástou sa zhromažďujeme na námestí hneď vedľa hotela. Štartovacia rampa, hudba, kamery, vlajky, no šovka ako má byť. Človek sa tak nejak dobre cíti, keď vie, že aj on je v tom zapojený.
09.06.2012 - Landal Čitatelia: 4070 [Šport - Rally]

Rally Albania 2012 - cesta do dejiska
Je to pomerne otravné, aspoň teda prvých 900 km. Potom prichádza Macedónsko a neskôr Albánskom a to už je iná káva. Na všetkých hraniciach ťažká pohoda. V Macedónsku ma stavia hliadka, ale po krátkej zdvorilostnej konverzácii ma púšťajú bez toho, aby si vypýtali doklady.
04.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4751 [Šport - Rally]

Odovzdanie fanúšikovskej trofeje Dakar Štefanovi Svitkovi - Domaniža 2012
Včera poobede sme sa stretli v Domaniži, aby sme po skončení preteku ME v country crosse odovzdali Števovi Svitkovi podpisovú trofej ako poďakovanie za jeho výkon na tohtoročnom Dakare.
04.06.2012 - Landal Čitatelia: 4407 [Šport - Rally]

Rallye Budapesť - Bratislava 2012
Trochu pokecu pre tých, čo by chceli vedieť, aké to bolo... Aj s videjkom...
09.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10507 [Šport - Rally]

Videoreport: Motoride XL Sand Rally (+ RUN) 2012 - do tretice všetko dobré
Máme za sebou už tretí ročník pieskovej rally v Malackách, tentoraz sme jazdili dva súťažné dni a na dvoch tratiach. Máme pre vás prvé video a bohatú fotogalériu.
21.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6748 [Šport - Rally]

Dakar 2013 - Trasa zhora nadol
Trasa Dakaru 2013 bola práve predstavená a prináša viacero zmien. Štartuje sa 5. januára 2013 v Peruánskej Lime.
02.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6656 [Šport - Rally]

Video: Rozhovor so Štefanom Svitkom o Dakare 2012 - TV Oravia
TV Oravia vyspovedala Štefana Svitka po určitom čase, keď mal možnosť si trochu od Dakaru oddýchnuť. Video sme si nemohli nechať pre seba.
17.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6889 [Šport - Rally]

Preberanie techniky po Dakare 2012 - Le Havre
Braňo Čipka je brat úspešného tohtoročného účastníka Dakaru Dušana Čipku, ktorý nám dodával čerstvé informácia aj počas živých sledovačiek Dakaru, ktoré sme robili. Teraz nám zaslal info a fotky z preberania techniky z Le Havre.
15.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5325 [Šport - Rally]

Dakarský hrdina Svitko u premiérky. Radičová: ”Bolo to o silnej vôli.”
Slovenského motocyklistu Štefana Svitka, ktorý na nedávnej Rely Dakar obsadil piatu priečku, prijala v utorok na Úrade vlády v Bratislave premiérka Iveta Radičová.
31.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7329 [Šport - Rally]

Pripravujeme: Motoride XL Sand Rally 2012
Ako sme avizovali na Romania Baja, na jar 2012 chystáme už 3. ročník zápolenia na záhoráckom piesku pre ťažké endurá. Najpodstatnejšou zmenou bude pretek na 3 lokalitách v priebehu 2 dní.
23.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6801 [Šport - Rally]

Dušan Čipka po Dakare 2012: Cieľ v Lime odmenou za všetky boľačky
Do cieľa 34. ročníka Rally Dakar došli dvaja Slováci – Štefan Svitko a Dušan Čipka. Kým mladší z nich došiel na historickom 5. mieste, Dušan dokázal dokončiť svoj prvý Dakar a zaradil sa tak medzi piatich Slovákov ktorým sa to podarilo.
Predchádzajúce | 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!