Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1023 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30919
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18179)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12740)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 61 až 75 z cekového počtu: 482.

17.09.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12583 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Ducati Multistrada minulý rok dostala nový motor 1260 kubíkov. Tohto roku sa tento motor dostal aj do verzie Enduro a my sme mali to šťastie že sme ju dostali aj na offroadových kolesách a mohli sme verziu Enduro vyskúšať aj v teréne. Aké to je jazdiť s veľkou motorkou s 30 L nádržou na vysokých zdvihoch aj v teréne. Bola to zábava a Ducati presvedčila že to zvláda ako na ceste tak aj mimo nej. Pozrite sa na to s nami.

 

09.09.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9029 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki Katana 1000 2019 - pekne nabrúsená čepeľ

Katana už keď prišla na trh tak svojím výrazným dizajnom vytŕčala spomedzi všetkého ostatného. Dnes prichádza v novej reinkarnácii s nabrúsenou modernou technikou a krásnym retro vzhľadom. Aká je?

 

20.08.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16192 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW F850 GS Adventure 2019

Adventure verzia stredného GS-a prináša vyšši podvozok, veľkú nádrž a viac pohodlia. My sme testovali tento kúsok v Rally farbách a plnej výbave.

 

14.08.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12963 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Yamaha Niken GT 2019 - keď tri kolesá sú viac ako dve

Konečne tento hybrid v našich pazúroch a tu na rodnej hrude. Minulý rok mi testovačka Nikena v Alpách ušla a o to viac som sa tešil ako túto naklápaciu trojkolku otestujem na mne dobre známych cestách. Pozrite si ako to dopadlo.

 

08.08.2019 - Laki53 Čitatelia: 10377 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Kawasaki Z650 2019 na ostrove Man - Malá motorka s veľkým srdcom

Tento motocykel testoval na legendárnom ostrove Man - prvý Slovák, ktorý na ostrove Man pretekal a v roku 2019 priviezol bronzového Merkúra - Miro Laki53 Sloboda. Pozrite sa ako sa mu Z650 páčila...

 

06.08.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14864 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CB650R 2019 - Neo Sport kafáč strednej triedy

CB650R je posledná v rade naháčov Hondy, ktorá dostala nový Neo Sports café dizajn, ale nezostalo vôbec len pri tom. 41mm predná USD vidlica, radiálne štvorpiestiky, anti-hop spojka, trakčná kontrola, moderná prístrojovka či plnohodnotné LED svietenie. Aký je tento naháč strednej triedy?

 

31.07.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15352 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Ako lietali KTM 790 Adventure & Adventure R 2019 po Chorvátskych cetách a necestách

Po dvoch rokoch sa vraciam do Chorvátska, aby som na miestnych šotolinách otestoval najnovšie adventúry od KTM. 790 je novinka, ktorá nevídaným spôsobom rozvírila vody v segmente. A verte mi osedlať ju je zážitok.

 

12.06.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14973 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - luxusný šesťvalec trochu inak

Goldwing je motorka, ktorá sa pomerne výrazne odlišuje od všetkého dvojkolesového čo behá po cestách. Minulý rok sme detailne otestovali manuál aj automat a tak tentoraz sme sa pozreli na nový modrý Goldwing trochu inak ako obvykle. Nech sa páči Mr. Luxus v porovnaní s...

 

04.06.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13812 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Čierny šíp – Husqvarna Svartpilen 701 2019

Svartpilen je najnovší prírastok do rodiny „šípov“ - tentoraz čierny s motorom 701, orientovaný do terénu, inšpirovaný svetom flat track a my sme ho testovali v Ostrave a okolí.

 

03.06.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16059 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Kawasaki pre rok 2019 inovuje svoju vlajkovú loď pre turistiku – cestovné enduro Versys 1000, ktorý dostáva kopu nových vecičiek, ale aj špeciálnu nadupanú verziu SE s naozaj prémiovou výbavou. A práve túto verziu sme si vyskúšali.

 

22.05.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16963 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov

Pre rok 2019 Honda inovovala celú radu CB500. Práve X-ko dostalo veľa nových zmien, ktoré z neho robia ešte lepšieho adventure turistu s vylepšeniami zameranými aj na jazdu mimo asfaltu.

 

13.05.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9563 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme nové pneumatiky Dunlop Sportsmart Mk3 - na ceste aj na okruhu

Dunlop Sportsmart Mk3 je najnovšia pneumatika segmentu Hypersport zameraná na využitie na ceste s občasným jazdením na okruhu. Zameranie je teda 90% cesta a 10% okruh a výkonné motorky typu superšport a naháče. Mi sme ju testovali v okolí Barcelony na cestách a aj na okruhu.

 

24.04.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17972 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad

Triumph na jeseň naozaj prekvapil. Ani nie tak tým, že predstavil Scrambler so svojim 1200 kubíkovým motorom, ale oveľa viac tým ako ho postavil... A to ako stroj naozaj stavaný do terénu. Museli sme si ho čím skôr vyskúšat.

 

10.04.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13288 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Jawa 350 Special - dobre vyzerajúci retro športovec

Druhý model na báze 4T jednovalca, ktorý predstavila v roku 2018 česká Jawa nesie retro vzhľad pretekárskych modelov z čias najväčšej slávy značky na okruhoch majstrovstiev sveta a nesie meno 350 Special. Aká je?

 

02.04.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24461 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test: Offroad alebo cesta? KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019

KTM nenecháva veľké jednovalce umrieť, legendárna LC4 vstupuje do novej éry a hneď v prevedení enduro aj supermotard. Silnejší motor, pokroková elektronika, prepracovaný rám, nádrž, nový dizajn...

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »