Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 480.
25.02.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11205 [Testy a predstavenia - Test]

Test: Mega zábava snow bike na snehu - Camso DTS 129
Vonku to už vyzeralo že jar je tu a zrazu máme znovu pod nulou... Motorkára by mohla chytiť aj zimná depresia, avšak nie toho, kto má doma TOTO. Priatelia toto je vec, ktorá vylieči každú zimnú depku!!! Neskutočná zimná zábava - konverzia enduro motorky na snow bike.
05.02.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11491 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: KTM 690 Enduro R a 690 SMC R 2019 skúšame v Portugalsku
KTM 690 Enduro R hore kolesami - Včerajšia testovačka bola famózna. Časť z nás si užívala aj pieskové pasáže. Takto som našiel poľského kolegu ležať pod motorkou, našťastie bol v poriadku a tak ma odfotil ;-) Motorke nič vážne nebolo, o chvíľu sme pokračovali ďalej.
26.11.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11034 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Na köttbullar na Husqvarne Vitpilen 701 - motorke pre ortodoxných
Áno, asociáciu s Ikea sme použili už pri teste menšieho Vitpilena, ale čo iné nám zostáva, keď táto motorka je dizajnovo tak veľmi švédska ako kreslo Poäng a polica Billy? Pri dizajne to však končí. Jazda je určená pre tých, čo majú gule a len tak sa nepo*erú. Vitpilen 701 nám v redakcii riadne zamotal hlavy!
26.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14172 [Testy a predstavenia - Test]

Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam
BMW vstupuje do novej sezóny výraznou modernizáciou svojho boxer motora. Okrem nárastu zdvihového objemu dostal motor aj nový systém variabilného časovania ventilov. Boli sme si ho osobne vyskúšať v okolí Salzburgu.
16.10.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 27888 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Osemstovkový Tiger bol spolu s tisícdvestovkou najdôležitejšou triumpháckou novinkou na tento rok. Už sme si zvykli, že vývojári v tejto fabrike odvádzajú svoju prácu dobre a prinášajú skutočne užitočné zmeny. Konkrétne na tomto modeli ich bolo viac ako dvesto - a všetky sa nám páčili. UPOZORNENIE: tento test je brutálne pozitívny, aj keď nám z Triumphu ešte neprišli žiadne petrošekelové úplatky.
26.09.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 18311 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test litrového neo kafáča Honda CB1000R 2018
Honda akoby pozabudla dostatočne inovovať svoj predchádzajúci litrový naháč CB1000R, veď ten prežil celý svoj život takpovediac iba na zmenách farieb a grafiky. Nová CB1000R 2018 však vykompenzovala všetko zanedbané - minimálne dizajnom je nadmieru nadčasová! My sme si ju vychutnali aj s príplatkovým quickshifterom.
16.09.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 12307 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Tretia generácia megaobľúbeného PCX so sebou priniesla aj najväčšie zmeny oproti predchodcom. Najbadateľnejšie sa dá nové PCX odlíšiť podľa predného a zadného svetla, mierne narástli aj pneumatiky. Nie do priemeru, ale do šírky. Podstatné je, že ko-ne-čne pribudlo ABS alebo vzpera držiaca sedlo vo vyklopenej polohe. Na novom PCX zároveň nie je žiadny analógový ukazovateľ.
13.08.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19887 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki V-Strom 250 2018 - hladný po dobrodružtve
Suzuki v poslednom čase vstúpila aj do segmentu malých cestovných mašín. Donedávna prázdny segment tak má nového hráča a nie je prekvapením, že po vzore väčších bratov nesie označenie V-Strom 250.
03.08.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10952 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki SV650X 2018 - café head cleaner
Suzuki pre tento rok až tak intenzívne neinovovala, jednou z mála noviniek je SV650X. Motorečka naladená do café štýlu, od ktorej som veľa nečakal, ale prekvapivo som veľa dostal. To však trochu predbieham.
26.06.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12535 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme veľké cruisre Indian Chief Dark Horse a Roadmaster 2018
Indian Chief nadväzuje na bohatú históriu značky, ktorá vznikla v roku 1901 a do desiatich rokov od vzniku sa stala najväčším výrobcom motocyklov na svete. Po vojne však postupne upadala, až do bankrotu v roku 1953. Model Chief vznikol v roku 1922 a bol predstaviteľom veľkého dvojvalca – väčšieho ako Scout.
12.06.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 13337 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Moderný café racer z krajiny Ikea - Husqvarna Vitpilen 401 2018
Na "pileny" sme museli čakať príšerne dlho. Dosť sme boli nadržaní z toho, ako nás Husqvarna namotávala rôznymi videami a prototypmi, z ktorých človek najprv ani nevedel, či sú to malé štyristovky alebo veľké sedemstovky. Nakoniec dostávame oba malé "pileny" naraz. Toto je testík jedného z nich, kafáčovského bieleho Vitpilena 401.
28.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11379 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

King of the road two times - test Honda Gold Wing Tour 2018 manuál aj automat
3,7 litra objemu, 16 prevodov, 12 valcov, tri spojky a pritom iba dva motocykle. Dva Gold Wingy. Majestátne stroje, ktoré križujú cesty tejto planéty už viac ako štyridsať rokov. Mali sme jeden s manuálnou prevodovkou, druhý s automatom. Lietali sme s nimi rovnaké trasy v rovnakom čase, často sme si ich striedali. Na ktorom sa nám jazdilo lepšie?
17.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12674 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test Ducati Panigale V4 S 2018 - nová superbike kráľovná na Slovakia ringu
Nová štvorvalcová Panigale V4 prináša mnoho "tenkrát poprvé" nielen do rodiny Ducati, ale aj do celej kategórie superbajkov: rekordne najvyšší výkon v podobe 214 brutálnych koní, plus najširšiu elektronickú výbavu aká dnes existuje. Nech sa páči, test prvého sériového štvorvalcového modelu od Ducati, Panigale V4, a to v nadupanejšej verzii S!
10.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11692 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Najmenšiu Ninju sme tento rok stihli vyskúšať hádam v každom možnom režime, do akého sa takáto motorka môže dostať. Škrtli sme na nej slajdre na okruhu, odviezli sme sa na nej dvaja v prepchatom meste, a naložili sme jej aj na diaľnici. Obávam sa, že jej nemáme čo vytknúť; všetko zvláda s nadhľadom.
22.04.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 14658 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Ukrutne dlhý polrok prešiel od prvých fotiek nového Speedmastera až po naše prvé zvezenie na ňom. Som veľmi rád, že domácu testovaciu sezónu 2018 otvárame na tomto príťažlivom Triumphe!
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!