Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 480.
18.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20829 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku
Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.
05.03.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25546 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín
Nová Africa má za sebou dva roky na trhu a dočkala sa nielen vylepšení, ale aj nového modelu s označením Adventure Sports. Ten má byť množstvom vylepšení odpoveďou pre jazdcov, ktorí chcú jazdiť ďalej a viac v teréne. My sme mali možnosť ju exkluzívne ešte pred sezónou vyskúšať v španielskej Granade.
27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19603 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku
Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?
21.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 22575 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018
Čoskoro to bude už štyridsať rokov, čo modely s kultovými písmenami GS jazdia po všetkých cestách aj necestách tejto planéty. Nedávno sme sa previezli na najmenšom modeli tohto radu, a teraz je čas na najväčší, najdrsnejší a v najplnšej možnej výbave: BMW R 1200 GS Adventure 2018.
17.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18652 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017
Áno, áno, nemýliš sa, vyzerá to úplne ako GSR. A vlastne to aj je GSR, lenže inovovaná. A s novým, oveľa logickejším a atraktívnejším názvom GSX-S. Opäť sme sa presvedčili, že japonská štvorvalcová škola ešte má čo ponúknuť.
01.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18452 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017
Ak by si si mal bez googlovania tipnúť, kedy prišlo prvé BMW XR, koľko by si povedal? Päť rokov, sedem? XR má za sebou iba tri sezóny. Ruch okolo neho je však taký, akoby bolo permanentnou novinkou, všade počuť XR sem, XR tam... My sme otestovali inovovaný ročník 2017 - a opäť to bol stroj, o ktorom by sme sa vedeli rozprávať donekonečna.
13.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 27112 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Po malom V-Strome 650, pri ktorom sme skutočne nemohli šetriť chválou, tu máme na holenie jeho brata. Napriek tomu, že je väčší a starší, žije po celý čas v tieni šesťstopäťdesiatky. Má však veľmi prívetivú cenu, najnižšiu z celej kategórie. Nájdeme aj ďalšie superlatívy?
22.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 46039 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!
Motoride.sk a jeho redaktori majú našťastie toľko rokov, že z niektorých modelov stihli otestovať už tri či štyri generácie. Sme veľmi radi, že medzi nich patrí aj jedna z najúspešnejších motoriek modernej histórie, nositeľka mnohých superlatívov, legenda Suzuki V-Strom 650.
15.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 17785 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Ak máš viac ako tridsať rokov, tak si určite pamätáš na dobu, kedy sme boli všetci rozklepaní, keď okolo nás prešla CB750 alebo CB1300. Boli to kusiská riadnych motoriek, na ktoré sme nemali prachy, a možno ani kondičku a skúsenosti. Takéto stroje postupne vymreli, aby prišli oveľa modernejšie a menšie naháče, lenže...
06.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 12735 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni
Je to neuveriteľné, ale BMW zareagovalo na aktuálnu silnú hipstersko-retro-customovú vlnu vlastne len nedávno, pritom ide o jednu z najstarších a najtradičnejších svetových značiek. V histórii teda jednoznačne majú z čoho čerpať; esteticky aj technicky. Nám sa do papŕč dostala minuloročná novinka R nineT Scrambler a úplne čerstvá, ešte teplučká tohtoročná novinka R nineT Urban GS.
25.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 23452 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT
Hop, konečne tu máme prvý tohtoročný testík riadneho turistu! Nie je ním nič iné než známe ertéčko, ktoré sa doslova vyžíva v dlhých cestách už takmer štyridsať rokov. Zopár pekných stovečiek kilometrov sme s ním teda nalietali aj my.
25.07.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13098 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Trialka na značkách Montesa 4Ride s Vladom Kothayom
Montesa je španielska značka, ktorá vznikla po druhej svetovej vojne a postupne sa začala špecializovať na trial. Od 90. rokov je pod krídlami značky Honda a my sme mali možnosť vyskúšať jej zaujímavý bike – z trialu odvodené enduro s homologizáciou na cestu s názvom 4Ride (pre jazdu).
13.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 56772 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme „baby“ bobber za krásne peniaze - Honda CMX500 Rebel 2017
Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.
05.07.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29929 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018
Norma Euro4 priniesla aj nutnosť revolúcie dvojtaktov. Karburátorom zazvonil umieráčik, na svete je inovatívne vstrekovanie do prefukového kanála predstavené pod názvom TPI. Ako sa jazdí na novej generácii dvojtaktov? Na to sme hľadali odpoveď za horúceho dňa na trati v Skýcove.
02.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 26110 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300 2017
Nový tristovkový Versys je nielen úplne čerstvým prírastkom v rodine Versysov, ktorá sa tak rozšírila od malého až po najväčšie enduro, ale aj koncepčne úplne novým strojom z dielne Kawasaki. Po týždni v jeho sedle môžeme povedať, že sa im viac ako vydaril!
Predchádzajúce | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!