Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 329.
09.04.2013 - leo721 Čitatelia: 8914 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Prvý, pravý motovýlet 40 –ročných starých fotrov
Je to môj prvý, možno nie posledný príspevok a na úvod to dopadlo asi takto.
24.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7875 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Georgetown – Lethem! 550 kilometrov totálneho offroadu
Ako isto viete Marek Slobodník je na ceste po Južnej Amerike. Pridal sa k výprave českých Trabantistov a Poliakov na malej fiatke a v sedle staručkej Jawy 250 má v pláne pokoriť juhoamerický kontinent. Napriek každodennému cestovaniu si nachádza čas aby nám pravidelne zaslal svoje poznámky.
04.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 9808 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Loď konečne dorazila do prístavu v Južnej Amerike
Už týždeň čakáme v Georgetowne (Guyana) na loď ktorá má priviesť naše mašiny. Dnes sme sa dočkali a prišla!!!
10.09.2012 - sibko Čitatelia: 7610 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnečný víkend v alpách
Toto je príbeh dvoch motorkárov na víkendových potulkách po rakúskych Alpách. Dvoch milovníkov jednej stopy, ktorí sa stretli na tomto výlete, spájala veľká chuť jazdiť a spoznávať pekné miesta alpských horských ciest. Príjemné zážitky, ktoré zostali v pamäti po výlete, už nikto nevymaže.
21.08.2012 - pito1145 Čitatelia: 7683 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Rýchle dva dni v rámci SR
...sú prázdniny, 3,5mesiaca medzi ročníkového voľna, až na týždeň som bol uvoľnený z roboty na dovolenku. Ale problémy rodinné mi dovolili si dopriať 2dni voľna na motorke, tak prečo si ich max. neužiť.
20.08.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7390 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Tisíc slovenských bryndzovohaluškových
Z juhu na sever a späť, len a len po domácich cestách. Aspoň na chvíľu opustiť horúci južanský vzduch a zajazdiť si bez potokov potu na chrbte. Sám jazdec na motorke bez zbytočnej partie okolo, iba s Ivkou za chrbtom.
26.07.2012 - majospes Čitatelia: 5600 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

2 dni, 4 mašiny a cca.500 km po Slovensku
Plán som mal jasný už dávno... dať dokopy partu a uziť si poriadnu zábavu na RIDERS PARTY 2011 v Leviciach. Tento zámer som chalanom predniesol už niekedy v marci na klubovej schôdzi.
17.05.2012 - vlasta Čitatelia: 7303 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako sme pokorili rumunské Karpaty
5 motoriek, 1 tereňák a 2498 m.n.m. Partia piatich Slovákov a štyroch Rumunov vedených šialeným rumunským sprievodcom zdolala najvyššie položené miesto Draculovej krajiny, ktoré je dostupné aj inak, ako po vlastných.
24.04.2012 - zuza12 Čitatelia: 8579 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motorkár? Len cez moju mŕtvolu!
Negatívny vzťah k jednostopovým motorovým vozidlám mi bol vštepovaný zo strany otca takmer od malička. A nielen k nim. Vety ako: „nájdi si koho chceš, len mi nevoď domov černocha!“, alebo „keď ťa načapem s cigaretou, tak Ti ruky dolámem!“ som počúvala dosť často.
09.03.2012 - mark Čitatelia: 10558 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

2 dni, 1000km a smer východ
Je približne polovica septembra, motorkárska sezóna ešte v plnom prúde. Po návrate z Álp, ktoré vyšli na jednotku, som bol správne naladený a mal som stále chuť jazdiť. A veľkú chuť. Preto som bol rozhodnutý využiť pravdepodobne poslednú možnosť na väčší výjazd pred tým, ako opäť začne školský semester.
05.03.2012 - Landal Čitatelia: 7396 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sťahovaví vtáci, alebo „Ako dvaja švárni junáci po teplých slnka lúčoch zatúžili i nebáli sa všakovaké nástrahy psoty pre to podstúpiť“
Cieľ je prostý – užiť si príjemné teplo a slnko prímorskej oblasti, posedieť na pláži, osviežiť telo aj ducha strápených neutíchajúcim stredoeurópskym mrazom.
02.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14976 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu
Keďže pre mňa to už nebola prvá účasť na slávnom zimnom zraze v Bavorskom lese a zároveň Menton už napísal skvelý článok, nebudem sa extrémne rozpisovať a prinesiem vám len galériu zaujímavých fotiek z tohto ročníka.
28.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5572 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mrazu odolná banda Slovákov na Elefante
Zima je v plnom prúde a tak dostala partička motorkárov skvelý nápad. Pôjdeme na motozraz do Nemecka!
30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6166 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Môj motorkársky začiatok
Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.
20.12.2011 - nevo Čitatelia: 9877 [Mototuristika - Európa - Výlet]

European Bike Week 2011 - Faaker See a Alpenstrassen v Rakúsku
Zraz European Bike Week - Faaker See. Že ste o tom ešte nepočuli? Tak to ste na správnom mieste a čítajte ďalej.
Predchádzajúce | 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!