Anketa:
Red Bull Romaniacs Hard Enduro 2008
ZdieľaťPridané: 18.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 9157 [Šport - Enduro]
Brit Graham Jarvis si vybojoval celkové prvenstvo v extrémnej 2008 Red Bull Romaniacs Hard Enduro Rally.
Piaty ročník RedBull Romaniacs začal prológom v Meste Sibiu, v ktorom začínali aj končili všetky etapy štvordennej súťaže. Trasy viedli cez južnú časť Karpatského oblúka a denné etapy v typickom horskom teréne merali od 100 do 200 km.
![]() |
foto Predrag Vuckovic |
Po miernom zaostávaní v prológu Birch vyhral etapu druhého dňa, ktorá začínala v studených, tmavých a vlhkých podmienkach a končila výjazdom do schodov v Sibiu. Po druhom dni sa prvá trojica (Gerhard Forster, Graham Jarvis a Chris Birch) oddelila od ostatného štartového poľa a dominovala celým pretekom.
![]() |
foto Alex Keiser |
Po náročnom druhom dni prišiel tretí pre maniakov - "Romaniakov". Jazdilo sa vo výške 2000 m nad morom v ťažkom teréne, ale okrem toho jazdci čelili slabej viditeľnosti, zime a dažďu. Chris Birch: "Na najvyššom mieste dnešnej etapy, ktoré bolo vo výške 2200 metrov, dosť mrzlo. Jazda nebola taká náročná ako predchádzajúci deň, ale vďaka nízkym teplotám a dažďu to bolo fyzicky vyčerpávajúce."
![]() |
foto Alex Keiser |
Posledný deň bolo na pláne "iba" 112 km v kopcoch a údoliach, cieľ v Sibiu s mestskými prekážkami. S nástrahami posledného dňa si najlepšie poradil Holanďan Verhoeven a vyhral štvrtú etapu pred Jarvisom a Forsterom. Celkové prvenstvo v ProClass si vybojoval Brit Graham Jarvis na stroji Sherco, druhý skončil Gerhard Forster z Nemecka na BMW a tretie miesto zopakoval z minulého roku Novozélanďan Chris Birch na KTM.
![]() |
Prví traja |
Celkové poradie:
1. Graham Jarvis, UK, Sherco, 19:27.27
2. Gerhard Forster, Germany, BMW, 19:36.51
3. Chris Birch, New Zealand, KTM, 19:50.21
Pridané: 18.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- Pozvánka na Hard Enduro Piscu ´Negru Rumunsko 2014 - jogcar
- Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená - Redakcia
- Erzbergrodeo 2016 - Red Bull Hare Scramble dokončilo len 9 jazdcov - Awia
- Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat - Redakcia
- Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol - Redakcia
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami - Awia
- Foto-video report Red Bull Romaniacs 2015 - Awia
- Red Bull Get On Top aj tento rok - registrácia jazdcov spustená! - Redakcia
- Erzberg Rodeo 2011 – Taddy Blazusiak opäť prvý na vrchole - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!