Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1430 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Red Bull Romaniacs Hard Enduro 2008

 Zdieľať

Pridané: 18.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 9157 [Šport - Enduro]

Brit Graham Jarvis si vybojoval celkové prvenstvo v extrémnej 2008 Red Bull Romaniacs Hard Enduro Rally.

Piaty ročník RedBull Romaniacs začal prológom v Meste Sibiu, v ktorom začínali aj končili všetky etapy štvordennej súťaže. Trasy viedli cez južnú časť Karpatského oblúka a denné etapy v typickom horskom teréne merali od 100 do 200 km.

 foto Predrag Vuckovic
foto Predrag Vuckovic

Po miernom zaostávaní v prológu Birch vyhral etapu druhého dňa, ktorá začínala v studených, tmavých a vlhkých podmienkach a končila výjazdom do schodov v Sibiu. Po druhom dni sa prvá trojica (Gerhard Forster, Graham Jarvis a Chris Birch) oddelila od ostatného štartového poľa a dominovala celým pretekom.

 foto Alex Keiser
foto Alex Keiser

Po náročnom druhom dni prišiel tretí pre maniakov - "Romaniakov". Jazdilo sa vo výške 2000 m nad morom v ťažkom teréne, ale okrem toho jazdci čelili slabej viditeľnosti, zime a dažďu. Chris Birch: "Na najvyššom mieste dnešnej etapy, ktoré bolo vo výške 2200 metrov, dosť mrzlo. Jazda nebola taká náročná ako predchádzajúci deň, ale vďaka nízkym teplotám a dažďu to bolo fyzicky vyčerpávajúce."

 foto Alex Keiser
foto Alex Keiser

Posledný deň bolo na pláne "iba" 112 km v kopcoch a údoliach, cieľ v Sibiu s mestskými prekážkami. S nástrahami posledného dňa si najlepšie poradil Holanďan Verhoeven a vyhral štvrtú etapu pred Jarvisom a Forsterom. Celkové prvenstvo v ProClass si vybojoval Brit Graham Jarvis na stroji Sherco, druhý skončil Gerhard Forster z Nemecka na BMW a tretie miesto zopakoval z minulého roku Novozélanďan Chris Birch na KTM.

 Prví traja
Prví traja

Celkové poradie:
1. Graham Jarvis, UK, Sherco, 19:27.27
2. Gerhard Forster, Germany, BMW, 19:36.51
3. Chris Birch, New Zealand, KTM, 19:50.21

Pridané: 18.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »