ISSN 1336-6491 | Online: 3089 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Štvrté miesto z Rijeky pre Tomáša Svitka

 Zdieľať

Pridané: 11.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3087 [Šport - Cestné Motocykle]

Cez víkend sa konalo druhé podujatie medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska v chorvátskej Rijeke.

Tomáš Svitok a tím K+L Intermoto Czech cestovali do Chorvátska s cieľom nadviazať na štvrté miesto z Hungaroringu a pokúsiť sa zvýšiť náskok na čele tabuľky Majstrovstiev Slovenska.

Hoci sa Tomáš hneď v úvodnom tréningu dostal na svoje najlepšie časy na tomto okruhu, v tíme museli až do samotných pretekov riešiť správne nastavenie podvozku. V kvalifikácii patrilo nášmu pretekárovi piate miesto, v pretekoch potom bojoval v skupine súperov o druhé až šieste miesto. Nakoniec skončil len o dve stotiny sekundy za tretím stupienkom pódia. Týmto výsledkom sa dostal na druhé miesto priebežného poradia alpsko-jadranského šampionátu. 25 bodov za prvé miesto získal v rámci Majstrovstiev Slovenska.

Tomáš Svitok: "Počas celého víkendu sme sa trápili s podvozkom, preto je štvrté miesto veľkou odmenou. Nakoniec sme nastavenie ešte zmenili priamo pred pretekmi a vyšlo to. Veľkú vďačnosť chcem vysloviť pánovi Dušanovi Krajčímu, ktorý nám s nastavením podvozku veľmi pomohol. Preteky som si poriadne užil, až do konca to bol skvelý súboj, pohyboval som sa od druhého po šieste miesto, poradie sa často menilo. S výsledkom som veľmi spokojný a chcem sa preto poďakovať celému tímu za skvele odvedenú prácu."

Pridané: 11.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »