Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2703 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29852
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17639)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12213)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Brne na 125-kách triumf Pedrosu

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7529 [Šport - GP 125]

Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne

 Daniel Pedrosa
Daniel Pedrosa
BRNO 17. augusta (SITA) - Španiel Daniel Pedrosa na honde zvíťazil v triede do 125 cc na Veľkej cene Českej republiky cestných motocyklov v Brne, ktoré sú ďalším kolo seriálu majstrovstiev sveta a zvýšil tak svoj náskok na čele priebežného poradia. Na Masarykovom okruhu dosiahol priemernú rýchlosť 150,269 km/h. Za víťazom skončili jazdci na apriliách - druhý Talian Stefano Perugini a tretí Sanmarínčan Alex De Angelis.

Výsledky VC ČR cestných motocyklov do 125 cc:
1. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 40:59,354 min (priem. rýchlosť 150,269 km/h)
2. Stefano Perugini (Tal.) Aprilia 41:03,335
3. Alex De Angelis (San Marino) Aprilia 41:09,808
4. Mika Kallio (Fín.) KTM 41:10,406
5. Hector Barbera (Šp.) Aprilia 41:11,705
6. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 41:12,322
7. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia 41:20,463
8. Gino Borsoi (Tal.) Aprilia 41:20.867
9. Juiči Ui (Jap.) Aprilia 41:24,195
10. Gioele Pellino (Tal.) Aprilia 41:34,296

Priebežné poradie MS:
1. Daniel Pedrosa 162
2. Stefano Perugini 137
3. Andrea Dovizioso 112
4. Alex de Angelis 108
5. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 105

Poradie značiek:
1. Aprilia 222 bodov
2. Honda 186
3. KTM 32
4. Derbi 15
5. Malaguti 3

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »