ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2003 Autor: feci
Čitatelia: 12725 [Šport - GP 250]

Najlepšia ženská pretekárka Katja Poensgen nemala práve najľahší návrat do preteku GP. Rok 2003 bol rokom readaptácie na 250ky
potom čo rok jazdila na silnejších strojoch v Nemecku. Teraz vyzerajú veci okolo pretekov pre 26 ročnú pretekárku po pár vydarenejších
závodoch lepšie...

Hovorí: "Sezóna bola veľmi ťažká a myslím že dôvod, prečo tomu tak bolo bol rok 2002, v ktorom som sa snažila jazdiť na 1000cc Suzuki a veľa som padala. Utrpela som dosť zranení, čo nepôsobilo dobre na moju psychiku. Psychicky som na tom nebola ani tak dobre ako v roku 2001.

"Zabralo mi to nejaký čas sa spočiatku "rozbehnúť" a posledným ohnivkom boli pocity po závode v Mugello - je to naozaj to, čo chcem robiť?
Avšak v Barcelone som začala mať zo závodenia znova dobré pocity. Stali sa nejaké zmeny ako v týme tak aj v mojom osobnom živote a to ma spravilo štastnejšou. Zas som sa začala usmievať na spod prilby na svojich priaznivcov a od toho momentu som vedela, že toto je môj svet. "

 Katja Poensgen
Katja Poensgen

"Bolo ťažké opustiť GP v roku 2002 a vrátiť sa späť do národného preteku v Nemecku. Nikto mi vlastne nepovedal, že môj tým odstúpil. Čítala som to z novín niekedy v Januáry a to bolo už neskoro pokúsiť sa o pretekanie v inom týme. Bol to pre mňa šok. Bola som rozčarovaná z celého GP sveta a jediným mojím riešením bolo pretekať v Nemecku. Bola som znechutená z toho, že som musela zmeniť kubatúry z 250cc na 1000cc, keďže som bola zvyknutá na 250cc. V Nemecku som vystriedala pár týmov bez nejakého testovania a to spôsobilo moje pády, ktorými sa začali moje zlé časy."

"Teraz sa pozerám do budúcnosti tejto sezóny. Som trocha smutná z toho, že mi zabralo pol roka, kým som sa dostala do formy, v ktorej som teraz ale chcem ukázať každému a dokázať to aj sebe samej, že viem dosiahnuť počítateľné výsledky v zostávajúcich veľkých cenách. Moje posledné pozície boli 17.,18.,19. a s troškou šťastia viem, že môžem aj bodovať. Rada ostanem s týmto tímom počas roku 2004. Nechcela by som zas meniť motorky. Cítim sa veľmi dobre medzi 250tkami a s nejakým testovaním cez zimu budem silná súperka v ďalšom ročníku GP. Ak budem mať možnosť zlepšovať sa ešte ďalšie dve sezóny, myslím že budem môcť naozaj ukázať, čo vo mne je."

 Katja Poensgen
Katja Poensgen

Dodatkom pre jej rolu jedinej ženskej jazdkine v GP poznamenala: "Nemyslím si, že som nejaká hrdinka pre ženské závodníčky. Dostávam veľa emailov od žien a je pekné vedieť, že ma podporujú v mojich ambíciách v tom, čo robím. Najlepšie je pre mňa vidieť, že pre ženy je naozaj všetko možné - nie sú žiadne motorky pre ženy a motorky pre mužov - sú len sny, ktoré sa každý snaží uskutočňovať nehľadiac na pohlavie..."

Pridané: 06.08.2003 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »