Anketa:
Trailer: Motoride XL Sand Rally 2011
ZdieľaťPridané: 10.05.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6698 [Bleskovky - Novinky]
A máme tu namakané videjko s pieskového šialenstva, ktorého dojmy len pomaly doznievajú. Neboli ste v Malackách! Tak toto musíte vidieť.
Seriál článkov - Motoride XL Sand Rally:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride XL Sand Rally | Nasledujúci
Kompletnú reportáž z akcie s názvom Motoride XL Sand Rally 2011 nájdete tu:
05.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10320 [Šport - Rally]

Motoride XL Sand Rally 2011 alebo nekonečná piesková zábava
Posledný Aprílový víkend sa na pieskovej trati neďaleko Malaciek vybláznila necelá stovka(deväťdesiatka) nebojácnych jazdcov na XL endurách. Kto nebol môže iba ľutovať a prečítať si túto rekapituláciu parádne stráveného víkendu.
A tu je už spomínaná video ochutnávka, ktorú pre vás naotočil aj zostrihal BlaXxer:
Video: Trailer: Motoride XL Sand Rally 2011
Pridané: 10.05.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoride XL Sand Rally:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride XL Sand Rally | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Príprava trate Motoride XL Sand Rally 2011 v plnom prúde - Awia
- DVD Motoride Sand Rally 2011 a Motoride XL Baja Romania 2011 už v predaji - Awia
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2011 na Záhorí - Awia
- Pozvánka: Sprievodný program na Sand Rally - Motoride Sand RUN 2012 - Awia
- Motoride XL Sand Rally 2011 alebo nekonečná piesková zábava - zeON
- Bude Motoride XL Sand Rally 2011? BUDE!!! - haro007
- Motoride Sand Rally 2011 z pohľadu českého brata Čibusa - Redakcia
- DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené - Redakcia
- Videoreport: Motoride XL Sand Rally (+ RUN) 2012 - do tretice všetko dobré - Awia
- Motoride XL Sand Rally 2010 alebo ako blbla stovka bláznov na piesku... - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!