Anketa:
Talian Rossi víťazom VC JAR
ZdieľaťPridané: 19.04.2004 Autor: sita
Čitatelia: 11019 [Šport - MotoGP]
Aktuálny majster sveta v kráľovskej motocyklovej triede MotoGP Talian Valentino Rossi vyhral prvú zo šestnástich veľkých cien v tomto ročníku, ktorá sa konala v juhoafrickom Welkome
![]() |
Valentino Rossi |
WELKOM 18. apríla (SITA, AFP) - Aktuálny majster sveta v kráľovskej motocyklovej triede MotoGP Talian Valentino Rossi vyhral prvú zo šestnástich veľkých cien v tomto ročníku, ktorá sa konala v juhoafrickom Welkome. So svojím novým tímom Yamaha tak oslavoval hneď v úvodných pretekoch prvý triumf. Rossi, v minulom roku ešte hviezda tímu Honda, sa stal prvým jazdcom histórie, ktorý vyhral dva po sebe nasledujúce preteky na motocykloch rôznych značiek. Druhý skončil v slnečnom počasí na 4242 m dlhej trati najväčší konkurent Rossiho v boji o titul krajan Max Biaggi na Honde. Tretie miesto patrí Španielovi Setovi Gibernauovi rovnako z tímu Honda. Rossi s Biaggim zvádzali po celý čas úvodných pretekov sezóny tuhý súboj. Novej akvizícii Yamahy Rossimu sa podarilo uskutočniť rozhodujúci predbiehací manéver dve kolá pred koncom, po ktorom si vedúcu pozíciu udržal až do záveru pretekov. Víťazmi ďalších kubatúr sa v JAR stali Španiel Daniel Pedrosa (250 cc) a Talian Andrea Dovizioso (125 cc), obaja na honde.
Výsledky:
Moto GP:
1. Valentino Rossi Yamaha 43:50,218 hod.
2. Max Biaggi (obaja Tal.) Honda +0,210 s
3. Sete Gibernau (Šp.) Honda +7,255
4. Alex Barros (Braz.) Honda +18,667
5. Nicky Hayden (USA) Honda +24,094
6. Loris Capirossi (Tal.) Ducati +24,375
7. Colin Edwards (USA) Honda +28,855
8. Makoto Tamada (Jap.) Honda +36,535
9. Norick Abe (Jap.) Yamaha 36,643
10. Carlos Checa (Šp.) Yamaha +39,284
Priebežné poradie po prvých pretekoch:
1. Valentino Rossi 25 b
2. Max Biaggi (obaja Tal.) 20
3. Sete Gibernau (Šp.) 16
4. Alex Barros (Braz.) Honda 13
5. Nicky Hayden (USA) 11
6. Loris Capirossi (Tal.) 10
7. Colin Edwards (USA) 9
8. Makoto Tamada (Jap.) 8
9. Norick Abe (Jap.) 7
10. Carlos Checa (Šp.) 6
![]() |
Daniel Pedrosa |
250 cc:
1. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 42:04,690 min
2. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia +0,536 s
3. Sebastian Porto (Arg.) Aprilia +5,859
4. Manuel Poggiali Aprilia +24,561
5. Alex de Angeli (obaja San Marino) Aprilia +30,018
6. Alex Debon (Šp.) Honda +30,653
7. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia +31,458
8. Toni Elias (Šp.) Honda +31,872
9.
Roberto Rolfo (Tal.) Honda +31,940
10. Franco Battaini (Tal.) Aprilia +35,643
Priebežné poradie po prvých pretekoch:
1. Daniel Pedrosa (šp.) 25 b
2. Randy de Puniet (Fr.) 20
3. Sebastian Porto (Arg.) 16
4. Manuel Poggiali 13
5. Alex de Angeli (obaja San Marino) 11
6. Alex Debon (Šp.) 10
7. Fonsi Nieto (Šp.) 9
8. Toni Elias (Šp.) 8
9. Roberto Rolfo (Tal.) 7
10. Franco Battaini (Tal.) 6
![]() |
Andrea Dovizioso |
125 cc:
1. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 40:34,318
2. Roberto Locatelli (Tal.) Aprilia +0,071
3. Casey Stoner (Austr.) KTM +2,203
4. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 2,416
5. Mike di Meglio (Fr.) Aprilia +12,312
6. Gino Borsoi (Tal.) Aprilia +13,270
7. Mirko Giansanti (Tal.) Aprilia 14,457
8. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia +15,046
9. Alvaro Bautista (Šp.) Aprilia 24,835
10. Hector Barbera (Šp.) Aprilia 25,266
Priebežné poradie po prvých pretekoch:
1. Andrea Dovizioso (Tal.) 25 b
2. Roberto Locatelli (Tal.) 20
3. Casey Stoner (Austr.) 16
4. Pablo Nieto (Šp.) 13
5. Mike di Meglio (Fr.) 11
6. Gino Borsoi (Tal.) 10
7. Mirko Giansanti (Tal.) 9
8. Steve Jenkner (Nem.) 8
9. Alvaro Bautista (Šp.) 7
10. Hector Barbera (Šp.) 6
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 19.04.2004 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie - sita
- Rossi získal v Malajzii v predstihu majstrovský titul - sita
- Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho - sita
- Africa's GP : Poggiali zvíťazil po sthujúcom poslednom kole - Awia
- GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001 - Awia
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- Giberanau zdolal v dramatickom závere Rossiho - sita
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- Dakar 2004 - Víkendové etapy v Mali zrušené
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!