ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Španiel Gibernau vyhral VC Španielska

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2004 Autor: sita
Čitatelia: 9471 [Šport - MotoGP]

VC Španielska v Jereze - 2. podujatie 16-dielneho seriálu MS cestných motocyklov

 Sete Gibernau
Sete Gibernau

JEREZ DE LA FRONTERA 2. mája (SITA) - V nedeľu sa na okruhu v Jereze uskutočnila VC Španielska, druhé podujatie 16-dielneho seriálu MS cestných motocyklov. Víťazom kráľovskej triedy MotoGP sa stal na radosť divákov domáci Sete Gibernau. Jazdec tímu Honda triumfoval v ďaždi pred tímovým kolegom Talianom Maxom Biaggim, ktorý obsadil druhé miesto aj v prvých pretekoch sezóny v JAR. Absolútny triumf stajne Honda zavŕšil tretí Brazílčan Alex Barros. Úradujúci majster sveta a víťaz pretekov v JAR Talian Valentino Rossi skončil až štvrtý a v priebežnom poradí klesol na tretiu priečku. Na čele je po nedeli Gibernau so 41 bodmi.

V dvestopäťdesiatkách zvíťazil Talian Roberto Rolfo pred Francúzom Randym de Punietom a Španielom Fonsi Nietom. Najväčší favoriti preteky nedokončili. Majster sveta z vlaňajška Manuel Poggiali zo San Marína spadol hneď v prvom kole a onedlho ho nasledoval aj 18-ročný Španiel Daniel Pedrosa, ktorý ako šampión 2003 z kategórie 125 cc vyhral pred týždňom v JAR svoje premiérové preteky vo vyššej kategórii.

V kubatúre do 125 cc triumfoval Talian Marco Simoncelli na Aprilii pred Nemcom Stevom Jenknerom a Španielom Hectorom Barberom. Simoncellimu pomohlo k víťazstvu aj štastie, keď tri kolá pred koncom vyletel z trate Austrálčan Casey Stoner, ktorý od štartu viedol. Celkovo najslabšiu kubatúru nedokončilo 13 z 39 jazdcov.

Výsledky - VC Španielska:

MotoGP:

1. Sete Gibernau (Šp.) Honda 52:01,293
2. Max Biaggi (Tal.) Honda +5,452
3. Alex Barros (Braz.) Honda +52,570
4. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha +58,556
5. Nicky Hayden (USA) Honda +59,283
6. Carlos Checa (Šp.) Yamaha +1:07,184

 Roberto Rolfo
Roberto Rolfo

250 cc:

1. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 52:20,145
2. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia +8,740
3. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia +32,623
4. Anthony West (Austr.) Aprilia +32,844
5. Alex Debon (Šp.) Honda +58,884
6. Alex de Angelis (San Maríno) Aprilia +1:03,950

125cc:

1. Marco Simoncelli (Tal.) Aprilia 47:45,700
2. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia +0,760 s
3. Hector Barbera (Šp.) Aprilia +7,195
4. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda +8,042
5. Casey Stoner (Austr.) KTM +14,612
6. Andrea Ballerini (Tal.) Aprilia +15,096

Priebežné poradie MS:

MotoGP:

1. Sete Gibernau 41 bodov
2. Max Biaggi 40
3. Valentino Rossi 38
4. Alex Barros 29
5. Nicky Hayden 22
6. Colin Edwards (USA) 18

 Marco Simoncelli
Marco Simoncelli

250 cc:

1. Randy de Puniet 40
2. Roberto Rolfo 32
3. Daniel Pedrosa (Šp.), Fonsi Nieto a Sebastian Porto (Arg.) po 25

125 cc:

1. Andrea Dovizioso 38
2. Steve Jenkner a Roberto Locatelli (Tal.) po 28
4. Casey Stoner 27
5. Marco Simoncelli 25

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 04.05.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »