Anketa:
Motoshop Žubor Cup – pretek číslo dva: Gbely
ZdieľaťPridané: 10.05.2013 Autor: Mirka67
Čitatelia: 4740 [Šport - Motocross]
Ani sme sa nenazdali, modriny po Senici sa poriadne nestihli vstrebať a už tu bol ďalší pretek v rámci Žubor Cupu, ktorý sa konal opäť na Záhorí, tento krát na pieskovej trati v Gbeloch dňa 28.4.2013.
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Ako obvykle sme s tatíkom boli doma poriadne pripraviť motorku, dôkladne ju umyť a všetko ešte raz skontrolovať, naložiť, zaistiť, skontrolovať výbavu. Ako u nás býva zvykom, vyrazili sme deň pred závodom, keďže sa pretek konal až na západnom Slovensku.
Cesta bola dobrá, ale dlhá a keď sme večer dorazili na trať, fúkal silný vietor. Aj napriek tomu sme sa hneď rozložili a išli sme si trať pozrieť. Táto sa mi hneď veľmi zapáčila. Ráno ma zobudil príjemný zvuk motoriek a hneď sa mi aj lepšie vstávalo. Kamaráti motorkári nás opäť ubytovali vo svojom karavane, takže som sa aj tento krát luxusne vyspala. Všetko prebiehalo v poriadku, na závod prišlo rekordných 242 jazdcov zo Slovenska aj okolitého zahraničia.
![]() |
Na závody Motoshop Žubor cup sa vždy veľmi teším, pretože viem, že ma čaká príjemná atmosféra a (z)dravá konkurencia. Na týchto závodoch je super organizácia. Všetko „šlape“ ako má, všetko je zabezpečené tak, ako sa na správny závod patrí. A je super aj to, že vyhodnocujú osobitne aj kategóriu Quad Lady a po novom aj nás motokrosárky. Je to naozaj veľmi motivujúce a nás baby to veľmi poteší. Verím, že práve takéto lákadlo k motokrosu privedie aj ďalšie dievčatá, aby začali jazdiť tento krásny šport.
![]() |
Ja osobne jazdím v triede MX-2 Junior, takže som na trať išla až v predposlednej jazde. To čakanie, kým pôjdem jazdiť a musím pritom sledovať iných, ako už sa vozia bolo úmorne dlhé, ale bolo to pochopiteľné, keďže prišlo tak veľa jazdcov. V prvej finálovej jazde sa mi jazdilo dobre, na štarte nás bolo okolo 50, nakoľko nakoniec spojili dve triedy. Počas tohto preteku bolo veľmi veľa pádov a zranení, nevyhli sa ani Mikulcovi a iným jazdcom. V mojej triede tento krát jazdila aj Lea Idešicová, ktorá sa už druhý rok aktívne zúčastňuje závodov v Českej republike. Išla veľmi pekne a som rada, že je na závodoch čím ďalej tým viac dievčat a máme možnosť si niekde poriadne zajazdiť a porovnať si svoje schopnosti.
![]() |
Prvú finálovku som dojazdila na 17.mieste, pričom si sebakriticky priznám, že s týmto výkonom nie som veľmi spokojná. V druhej finálovej jazde už sily ubúdali, trať bola veľmi zničená a narobili sa bubny, to bolo ale pomerne očakávané, vzhľadom na veľký počet jazdcov. V druhej jazde som aj napriek tomu skončila na 16. mieste. A tak som sa bodovo celkovo umiestnila na 18. mieste.
Výsledok tento krát nič moc, najmä keď som si predsavzala sa medzi pretekmi aspoň o jedno dve miesta posúvať smerom nahor, ale je to pre mňa motivácia sa ďalej snažiť a zlepšovať v ostatných pretekoch podujatia. Najbližšie sa uvidíme v Beckove 19.5.
Ako vždy ďakujem hlavne môjmu najlepšiemu tatíkovi, že som sa mohla zúčastniť na tomto závode, že si vždy nájde čas a podporuje ma v tomto mojom adrenalínovom koníčku a samozrejme aj mojim sponzorom, ktorí mi to celé umožňujú. Takže aj keď to znie otrepane, veľká vďaka.
![]() |
Pridané: 10.05.2013 Autor: Mirka67 Zdieľať
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor cup 2014 - Posledný pretek sa koná v Gbeloch - mikulec
- Motoshop Žubor cup v Gbeloch s veľkým rekordom!!! - mikulec
- Motoshop Žubor cup 2014 – Gbely 11.05.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Gbely 11.05.2014 - mikulec
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - celkové poradie seriálu po sezóne - Awia
- Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Gbely, aj tvrdé pády patria k tomu - mikulec
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP – pohľad na Senicu - mikulec
- Motoshop Žubor Cup Beckov 19.05.2013 - mikulec
- Pozvánka na Motoshop Žubor cup - Veľké Uherce 01.09.2013 - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Projekt 67 – "Letné prázdniny"
- Projekt 67 - Motorky a Maturity
- Projekt 67 - Závod Kechnec 21.4.2013
- Projekt 67 - Sezóna sa začala, Motoshop Žubor cup Senica
- Projekt 67 - Nová sezóna je tu
- Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati
- Projekt 67 Miriam Závacká - záver sezóny 2012
- Projekt 67 Výsledky - Update 4, Pretek Hniezdne
- Projekt 67 Výsledky - Update 3, Pretek Budimír
- Projekt 67 - Sústredenie Senica
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!