Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6668 [Šport - Enduro]

Po veľkonočnom voľne sa posledný aprílový víkend uskutočnia až tri podujatia športového kalendára SMF roku 2014.

1. Medzinárodné majstrovstvá SR v country crosse - Skýcov, 26.-27.4.2014

Po úvodnom endure podujatí v Borskom Mikuláši pokračuje tohtoročný seriál MM SR, Slovenského pohára a hobby cup-u v country crosse a endure druhým podujatím v Skýcove v dňoch 26.-27.4.2014. Organizátorom tohto podujatia seriálu šampionátu je Motocross club Skýcov.

Počas dvoch súťažných dní čaká účastníkov podujatia 10 km v okolí obce Skýcov, pričom centrom šampionátu bude motoristického areálu Skýcov. V sobotu i v nedeľu sú na programe dva štarty a to prvý o 10,00 hod. a druhý o 13,00 hod.

Bližšie informácie k podujatiu sa nachádzajú v zvláštnych ustanoveniach.

2. Jadranská liga na plochej dráhe : Slovensko-Česká republika – Žarnovica, 27.4.2014

Už len niekoľko dní nás delí od začiatku 61. žarnovickej plochodrážnej sezóny. O jej otvorenie sa postarajú tímy Slovenska a Českej republiky, ktoré si v nedeľu 27. apríla zmerajú sily v rámci Jadranskej ligy. Na štarte nebude chýbať ani úradujúci majster Európy Martin Vaculík.

Podľa štartovnej listiny, ktorú zverejnil organizátor Speedway club Žarnovica, priaznivcov plochej dráhy v nedeľu čakajú krásne športové súboje o prvé tohtoročné ligové, pričom štart prvej rozjazdy je na programe o 14,00 hod. Bližšie informácie k podujatiu: www.speedwayclub.sk

3. Slovenský pohár + Region. Pohár západ Motocross tour 2014 a MM SR MX65 – Lisková, 27.4.2014

V nedeľu 27.4.2014 sa na motokrosovej trati v Liskovej uskutoční druhé podujatie Slovenského pohára v motokrose a druhé podujatie regionálneho pohára západ Motocross tour 2014. Súčasťou tohto podujatia je i úvodné podujatie seriálu medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose mládeže triedy MX65. Na podujatí, ktoré organizačne zabezpečuje Off Road Motoclub Choč Liskova, sa predstavia jazdci v triedach MX65, MX85, , MX1, MX2, MX junior, MX1hobby , MX2 hobby, MX4, Twinshock (ČZ). Po dopoludňajších tréningoch je na programe štart prvej finálovej jazdy o 12,30 hod.

Bližšie informácie k podujatiu sa nachádzajú v zvláštnych ustanoveniach.

Pridané: 25.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »