Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake
ZdieľaťPridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3049 [Šport - Motocross]
Sobotňajšie druhé podujatie Medzinárodných majstrovstiev ČR v motokrose juniorov v Novej Pake pripomínalo podmienkami na trati „šenkvický bahenný kúpeľ“ z minulotýždňovej nedele. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia všetkým prítomným dokázal, že jeho predchádzajúce výsledky rozhodne neboli dielom náhody.
![]() |
V kvalifikačnom tréningu Richard Šikyňa (102) odjazdil iba tri kolá, nakoľko jeho motocykel nešiel optimálne. Aj tak dosiahol 6. najrýchlejší čas, čo mu umožnilo slušný výber miesta na štartovacom rebríku. V úvodnej jazde sa do prvej zákruty dostal z vnútornej stany na sľubnom 2.-3. mieste, ale po kontakte s ďalším jazdcom sa ocitol na zemi. Až keď cez neho prešli všetci štartujúci mohol zdvihnúť svoj motocykel z blata a pokúsiť sa ešte zabojovať. Už v prvom kole sa však dokázal prebojovať z posledného 27. miesta na 15. a stále sa posúval vpred. Po štvrtom kole bol už na 7. mieste a aj keď najrýchlejší jazdci mali na neho veľký náskok, nevzdal to a pokračoval vo svojej stíhacej jazde. Podarilo sa mu prebojovať na 6. pozíciu a aj keď ešte zmazal veľký náskok Tomáša Formana jazdiaceho pred ním, na umiestnení v cieli sa už nič nezmenilo.
![]() |
Na premočenom povrchu mu v druhej jazde štart nevyšiel optimálne a ocitol sa v strede štartového poľa. Znovu ale ukázal ako sa bojuje aj s nepriazňou počasia, či podmienkami na trati a do cieľa prišiel na vynikajúcom 4. mieste. V celkovom poradí to stačilo na 5. miesto a takéto umiestnenie mu patrí aj v priebežnom poradí seriálu v triede MX2.
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Po zablatených Šenkviciach sme si podobné podmienky zopakovali aj v Novej Pake. Riša to nerozhodilo a dokázal sa skoncentrovať aj napriek nešťastnému pádu hneď po štarte prvej jazdy, keď sa prepadol na posledné miesto. Všetkým prítomným dal lekciu z bojovnosti, keď to nakoniec dotiahol na fantastickú „šestku“. V druhej jazde boli podmienky na trati ešte horšie, štart mu tiež nevyšiel podľa predstáv, ale aj tu Rišo zaťal zuby a do cieľa prišiel dokonca 4. Za jeho výkon si rozhodne zaslúži poďakovanie. Určite si zaslúžia pochvalu aj ostatní slovenskí jazdci a hlavne Tomáš Kohút, ktorý skončil v triede MX125 na 2. mieste a Jožko Posluch, ktorý dokonca v triede MX85 vyhral.”
![]() |
Pridané: 19.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia leadrom triedy MX2 aj po pretekoch vo Sverepci - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
- Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014 - Redakcia
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!