Anketa:
Jawa 350/634 a Suzuki GSX 1100 EZ
ZdieľaťPridané: 13.09.2001 Autor: maco
Čitatelia: 25120 [Vaše stroje - Moja motorka]
Som Maco, kto ma videl (alebo uvidí) určite pochopí prečo tá prezývka. Ináč
som obyčajný človek, dve nohy až po zem, ruky na konci rozstrapkané, hlava na krku.
Motorky beriem ako súčasť života už od 16 rokov, kedy som dotrepal domov prvú Jawu 350/360, ktorá ma naučila, že nie vždy sa dá dôjsť do ciela priamo bez prestávky :)
![]() |
Foto 1: To sa pokúšam zadláviť svoju druhú Jawku 350/634, na ktorú nedám dopustiť a tvrdím, že po Oilmasteroch to boli najlepšie motorky, čo vyšli od Jawy.
![]() |
Tu je z profilu, keby nemala taký malý výkon, ani by som ju nepredal. Ale keď nevládala voziť mňa aj moju frajerku, tak muselo prísť niečo .... väčšie, silnejšie,rýchlejšie:
![]() |
Tak a je tu. Dovolte zoznámim Vás s touto krásavicou: Zuza, Suzuki GSX 1100 EZ, rok výroby: 1985, 1047cm3, výkon 105 k-aspoň kedysi :). Jej stav zodpovedá jej veku, takže ma čaká ešte vela roboty a zhltne ešte vela peniažkov (sorry ženička moja).
Pridané: 13.09.2001 Autor: maco Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki GSX 1100 E 1985:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX 1100 E |
Rok: | 1985 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1135 ccm |
Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 8100 ot. |
Kompresný pomer: | 9.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 66.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/90-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 243 kg |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 224 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki GSX 1100 E' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki GSX 1100 E' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX 1100 E 1985' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX 1100 E' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
- Jawa 350-634 - Herghott
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali reinkarnovanú „triapulu“ - Jawu 350 OHC 2017 - Herghott
- Suzuki GSX 1100 G 1993 - GaST
- SUZUKI GSX-R 750 - Stany1
- Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak - Spirig
- Jawa 350/634/7 - moja prvá triapola - Abbath
- Jawa 350 639, alebo dá sa z Jawy 639ky urobiť normálna motorka - Redakcia
- Jawa 350 Special - dobre vyzerajúci retro športovec - Awia
- Suzuki Katana je spať - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Ako je to so Zákonným poistením
- Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
- SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup
- SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet
- Mamut žije

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!