ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014

 Zdieľať

Pridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3020 [Šport - Motocross]

Cez víkend 6.-7.septembra sa v nemeckom Holzgerlingene konalo predposledné podujatie najprestížnejšieho a najlepšie obsadeného motokrosového seriálu v Európe „ADAC MX Masters“. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v obidvoch jazdách po výbornom výkone dokázal bodovať. Získal spolu 12 cenných bodov a obsadil celkové 16. miesto.

Za krásneho počasia sa na trati v nemeckom Holzgerlingene neďaleko Štutgartu stretla motokrosová elita už na predposlednom podujatí seriálu ADAC MX Masters v tejto sezóne. Slovenský motokros tu v triede MX Youngster (MX2) reprezentoval jediný jazdec, Richard Šikyňa (102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM.

V sobotňajšej kvalifikácii sa mu nepodarilo postúpiť priamo a tak o svoju miestenku do hlavných pretekov musel zabojovať v Last Chance. Aj napriek bolestivému zásahu kameňa pod ľavý lakeť, ktoré si vyžiadalo následne lekárske vyšetrenie, sa dokázal necelé dve kolá pred koncom prebojovať na postupové miesto. Do nedeľňajších pretekov aj napriek nepriaznivému postaveniu z posledného 40. miesta nastúpil medzi elitných jazdcov bez rešpektu. Obidva štarty zvládol s chladnou hlavou a postupne sa prebojovával dopredu. V prvej jazde to dotiahol na 18. miesto a v druhej dokonca na 13. V druhej jazde bol nakoniec vyhodnotený po penalizácii Španiela Zaragozu na 12. mieste. Za obidve jazdy si pripísal spolu 12 cenných bodov, skončil celkovo 16. a v priebežnom hodnotení seriálu je pred poslednými pretekmi v Teutschenthali so ziskom 37 bodov na 24. mieste.

ŠikyŐa 02

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia:
“Tohtoročná veľmi náročná sezóna sa pomaly chýli ku koncu. Rišo je už „novopečený“ vicemajster Slovenska v triede MX2, ale seriál ADAC, ako aj české majstrovstvá ešte neskončili. Do Holzgerlingenu sme prišli zabojovať o nejaký bodík, čo sa nakoniec podarilo. Kvalifikácia bola nešťastná, keď Rišovi chýbali na priamy postup iba stotiny sekundy. Zostalo mu nakoniec 18. miesto, teda prvé nepostupové. Že to bolo naozaj tesné hovorí aj fakt, že sa jazdci od 14. po 18. miesto zmestili do „jednej“ desatiny sekundy. O tom, kto nakoniec postupoval rozhodovali doslovne stotiny sekundy. Nič však nebolo stratené, Rišo nastupoval do Last Chance z prvého miesta na rebríku. Štart ale pokazil a tak musel až do posledného okamžiku bojovať o postup do nedeľných pretekov. Nakoniec sa mu podarilo prebojovať sa na posledné postupové 6. miesto necelé dve kolá pred koncom. Stálo ho to veľa síl a nepríjemný bol aj bolestivý zásah kameňa pod ľavý lakeť. Nedeľné preteky Rišo zvládol dobre, v oboch jazdách bodoval a v tej druhej bolo vidno, že si to užíva. Mám radosť z jeho výkonu a samozrejme aj z toho, že sme sa domov vrátili bez vážnejšieho zranenia. Už teraz sa všetci tešíme na posledné tohtoročné preteky ADAC, ktoré sa uskutočnia o dva týždne na krásnej trati v Teutschentali. Okrem Riša si určite zaslúži uznanie aj mechanik Michal za prípravu perfektne fungujúcej motorky a samozrejme všetci členovia tímu.“

ŠikyŐa 03

Pridané: 11.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »