Anketa:
Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy! 1/2
ZdieľaťPridané: 23.01.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3161 [Testy a predstavenia - Test]
Táto motorka ma dlho obchádzala, a od každého som na ňu počul iba slová chvály, takže som sa na ňu tešil o to viac. Potešil som ešte viac, keď sa mi do rúk dostala rovno Z900 s prívlastkom SE. Oproti štandardnej verzii má zadné odpruženie Öhlins S46, predné strmene Brembo s pancierovými hadicami a špeciálnu farbu. Výzorovo jej nie je čo vytknúť. Je na pohľad jasné, že patrí do rodiny Kawasaki.
Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer
Motor má objem 948 cm3 s výkonom 125 koní, krútiaci moment je 98,6 Nm. To už sú dospelácke hodnoty, a ten, kto nechce kupovať 600ku, lebo by ju čoskoro vymenil, ale na liter sa ešte necíti, tak toto je tá správna voľba. No ale popravde, ten výkon aj chovanie je skôr bližšie k litru ako k šesťkilu. Dokonca sa dá kúpiť aj vo verzii A2. Hmotnosť je 212 kg. Vpredu je parádne led svetlo, ktoré je perfektne vidieť aj za denného svetla, takže strach, že vás plechovky neuvidia, sa eliminuje. Vzadu je led svetlo v tvare písmena Z, keby ste náhodou zabudli akú verziu máte.
Motorka má na výber troch nastavení (Sport, Road, Rain), ktoré sú preddefinované a potom je tu ešte režim Rider, kde si môžete nastaviť všetko podľa seba. Je tu na výber medzi plným výkonom motora a to v režime F (Full Power) alebo na 55 % znížený výkon v režime L (Low Power). Palubovka je plne farebná TFT prístrojovka, kde sú všetky údaje krásne čitateľné, nevadí jej ani priame slnko a človek vidí všetko potrebné čo k jazde potrebuje vedieť. Samozrejmosťou je už dnes aj prepojenie s telefónom cez bluetooth s aplikáciou RIDEOLOGY APP, kde si môžete pozerať rôzne údaje a nastavovať rôzne funkcie.
No a pome k tej jazde, na ktorú ste isto všetci zvedaví. Najprv si s ňou vybehnem do mesta, kde počítam s obrovským nátreskom áut, lebo je posledný deň školy, kedy sa odovzdávajú vysvedčenia. Veľmi sa teším, že mi spoločnosť v tento deň robí zrovna Z900, kde aspoň zapadnem medzi mladých ľudí. Lenže moje správanie v premávke vyzerá skôr ako starý vyjazdený pes, keď ma nebaví zdržovať sa pomedzi autá a nemám na to ani čas. Tu zisťujem, že manipulácia je úplne jednoduchá a vždy sa ocitnem na semaforoch vpredu a všetkých a všetko nechám ďaleko za sebou. Predné brzdy Brembo sú samozrejme špička, ktorá mi pomáha vždy zastaviť v ten správny čas a na milimeter presne. Miestami sa cítim ako taký mestský chuligán. Na dvojke ma krásne zdvihne na zadné, na nej to je také jednoduché. Musím ale priznať, že nie som v tom nevinne, lebo vždy jej k tomu zadnému dopomôžem buď pohupnutím sa, alebo zavadím o spojku haha :) Mestská premávka je pre ňu jednoduchá záležitosť a pohybuje sa ako šťuka v rybníku. Za plynom ide s ľahkosťou, netreba ju do ničoho nútiť, ale treba si kontrolovať v meste rýchlosť, lebo inak letíte ako kameň z praku.
Cez víkend si samozrejme privstanem a smerujem na moje top cestičky na Záhorí. Počas presunu sa hrám s nastaveniami, a ako to už u mňa býva zvykom, tak skončím na režime Sport a žmýkam z nej všetky kone, ktoré sa pod „kapotou“ ukrývajú. Na Babe si dávam pozor na korčuliarsky povrch a zas na strane od Perneku si musím dávať pozor na autá, ktoré z neznámych príčin jazdia v zákrutách v protismere. Pri výjazde z Perneku si spomalím a na dvojke pošlem predné svetlo hore k nebesám, wau, parádny efekt, v obmedzovači pristávam a pokračujem v zábave ďalej.
Na mojich obľúbených vlnovkách idem na zadné za každou jednou a môj úsmev už vidieť aj pod helmou. Zastavujem v strede prázdnej cesty a mierne zohrievam zadné koleso na mieste. Zábava je jasná. Ľudia, toto je stroj, akých je dnes už ozaj málo. Celá moja zábava sa nesie v duchu obrovskej zábavy, výkon mi nechýba, dokonca sa teším, že konečne ho viem využiť naplno. Niekedy sú motorky, ktoré majú výkonu tak „akurát“ lepšie ako prekoňované beštie, kde si musíte dávať pozor na pohyby pravého zápästia. To akurát som dal do úvodzoviek, lebo výkonu nemá málo, veď je to takmer liter a jazdí ako liter. Hmotnosť 212 kg je úplne zamaskovaná a ja mám pocit, že tá motorka má pod 200 kilo. Ľahká manipulovateľnosť je jej prednosťou a preklápanie v zákrutách zo strany na stranu je malina.
Na brzdy je vždy spoľahnutie a vedia sa zakusnúť s neuveriteľnou silou. Sem tam si skúšam vyjsť z dedín na 6ke a ten motor je tak pružný, že nemá problém sa nadýchnuť a potiahnuť aj z tých slabých otáčok. Už chápem prečo ju každý ospevuje, dlho som sa tak nebavil a pripomenula mi staré dobré časy, keď sme neriešili kraviny (miliarda nastavení a podobne) a vozili sa. Nemá tlmič riadenia, ale za celý čas aj pri odľahčenom predku som nemal pocit, že ho potrebujem.
Jazdecká pozícia je takmer dokonalá a je len na jazdcovi ako sa pod ním motorka správa. Posed nie je prehnane športový a je možné tráviť v tejto polohe extrémne veľa kilometrov. Stane sa mi občas, že pri pridaní plynu s motorkou málinko šklbne, ale to môže byť aj chyba extrémne napnutého plynového lanka alebo reťaze. Nie je to ale nič, čo by človeka malo vystrašiť, podľa mňa sa to dá jednoducho vyriešiť. Spojková páčka je tiež s voľou, čo aj musí byť, ale tu mám na mysli vôľu hore dole. Kravina, ktorá sa dá vyriešiť výmenou páčok napríklad za Rizomu, a ešte by aj lepšie vyzerali. Jedinou maličkosťou čo mi chýbalo bol quickshifter, ani nie kvôli tomu, že by som bol lenivý radiť so spojkou (staršie ročníky vieme radiť bez spojky aj bez quickshiftera), ale skôr, že by umocnil športové zameranie motorky a jazda by bola o to viac umocnená. Nie je možné ho ani doobjednať, škoda. Zas na druhú stranu je to dobré v tom, že aj mladí jazdci sa vycibria na poriadnom železe a potom budú o to lepšie jazdiť so všetkými vychytávkami.
Prejdime k rýchlostiam, ktoré sú skôr určené mimo územia Slovenskej republiky (cháp Nemecko) alebo na okruh. Za plynom sa hrnie ako blesk, rýchlosti ktoré atakuje sú mimo povolených limitov a maximálka sa zastaví okolo 240 km/h, ja som to potiahol na 238 km/h a blikalo mi už upozornenie na otáčky, tak som to už viac neťahal. Čo ma prekvapilo bol nápor vetra, ktorý ani pri 130 km/h nebol nepríjemný.
Ako som už vyššie písal, tak jazdecká pozícia je takmer dokonalá a nemal som pocit, že ma pri vyšších rýchlostiach chce katapultovať zo sedla. Je to určite aj umiestnením riadidiel, za mňa palec hore. Zvuk je asi zbytočné popisovať vzhľadom na originálny výfuk, ale prekvapivo si občas aj odkašle a prdne do výfuku, takže tým čo vyhovuje to vymenia len z estetického hľadiska. Podvozok je taktiež výborne čitateľný ako všetko na tejto motorke a nepodrazí vás v žiadnej situácii, prekvapivo pekne žehlil nerovnosti a nebol zbytočne tvrdý, ale v zákrutách držal ako keby ani nemal pruženie. Nestalo sa mi ani pri tých najväčších nerovnostiach, že by ma chcel nakopať. Predok sa pri brzdení extrémne neponáral a ostal pekne čitateľný. Sem tam sa mi stalo, že zadné koleso sa na hladkom asfalte skĺzlo, ale to je skôr problém pneumatík, lebo aj keď už k tomu prišlo tak som dostal od podvozku peknú odozvu a hneď som vedel zareagovať. Jazdu som si neskutočne užil a vyblbol som sa do sýtosti.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Video: Test Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z900 SE |
Rok: | 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 948 ccm |
Max. výkon: | 125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98.6 Nm / 7700 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 56.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik Brembo M4.32 |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1455 mm |
Dĺžka: | 2070 mm |
Šírka: | 825 mm |
Výška: | 1065 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok + tlmič ÖHLINS S46, Mobilná konektivita |
Pridané: 23.01.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Súvisiace články:
- Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest - Awia
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025 - Redakcia
- Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta? - mikulec
- Kawasaki W800 Special Edition 2014 - retro ako sa patrí - matox
- Triumph Speed Triple RS (2021), prémiový hypernaked Made in England - Herghott
- Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom - Herghott
- Vyskúšali sme „skoroliter“ za rozprávkové peniaze - novú Kawasaki Z900 2017 - Herghott
- Kawasaki odhalila nadupanú Z900 SE 2022 - Redakcia
- Kawasaki Zephyr 550 - motorka, ktorá má vlastné meno - loobo
- Kawasaki Z400J 1982 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora