ISSN 1336-6491 | Online: 3104 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB

 Zdieľať

Pridané: 06.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1668 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Oba motocykle ponúkajú intuitívny zážitok z jazdy, zábavu a obratnosť, pre ktoré je spoločnosť Zero Motorcycles známa, a skvele sa hodia na jazdu v meste aj v teréne. XB a XE sú vybavené ľahko vymeniteľnými batériami, prepínateľnou kontrolou trakcie a vyladeným odpružením.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Zero XB a XE (2025)
Zero XB a XE (2025)

Nové modely radu X Line pre rok 2025 stavajú na dvadsiatich rokoch skúseností Zero v oblasti elektrických motocyklov a zostávajú verné charakteristickému výkonu značky - ponúkajú dynamické zrýchlenie, intuitívne ovládanie a elegantný dizajn. Modely XE a XB sú vyladené na základe viac ako 290 miliónov kilometrov nazbieraných počas reálnych jázd a stelesňujú poslanie sprístupniť elektrické motocykle širšej verejnosti.

Úplne nové Zero XE, prvá skutočne trailová motorka značky, ponúka vynikajúcu obratnosť a bezkonkurenčnú zábavu. Vďaka špičkovému krútiacemu momentu, vyladenému odpruženiu, prepínateľnej kontrole trakcie a vymeniteľnej batérii s kapacitou 4,3 kWh prináša XE typický výkon Zero do terénu. Charakteristický plynulý prenos výkonu a farebný 2,5-palcový TFT displej vytvárajú motocykel s poriadnym výkonom, ktorý sa ale neuveriteľne ľahko ovláda.

V Európe sa Zero XE bude predávať ako model s homologizáciou pre cestnú premávku, zatiaľ čo v Severnej Amerike je Zero XE určené na jazdu v teréne. Európska cena sa pohybuje medzi 6 300 € a 6 600 € (v závislosti na miestnej sadzbe DPH). V Severnej Amerike bude XE dostupné za 6 495 USD.

Zero XB a XE (2025)
Zero XB a XE (2025)

Novinkou v ponuke je aj Zero XB, ktoré umožňuje užiť si dobrodružstvo kdekoľvek a kedykoľvek. Ponúka najlepší výkon vo svojej triede a je najľahším a najobratnejším modelom Zero vôbec. XB je vybavené presnou odozvou plynu, vyladeným odpružením a batériou s kapacitou 2,4 kWh, ktorú je možné vymeniť v priebehu niekoľkých sekúnd. V Európe bude XB predávaný ako model s homologizáciou pre cestnú premávku, zatiaľ čo v Severnej Amerike bude určené pre terénne použitie. Európska cena sa pohybuje medzi 4 300 € a 4 500 € (v závislosti na miestnej sadzbe DPH). V Severnej Amerike sa XB predáva za 4 195 USD.

Zero XE (2025)
Zero XE (2025)

Túto jeseň Zero uvedie na trh nový modelový rad pre rok 2025, ktorý zahŕňa prémiové modely s vysokým výkonom v radoch S a DS. Táto sezóna prináša aj nové farebné varianty pri vlajkových modeloch. Obľúbený model DSR/X a plne kapotované SR/S sú teraz k dispozícii v atraktívnej farbe Orbit Blue, zatiaľ čo DS, ocenené novinármi ako najlepší univerzálny motocykel pre mestskú premávku, zaujme v odvážnej oranžovej. Model S, ktorý je považovaný za najžiadanejšiu novinku v histórii značky, sa tiež vracia. Vrcholná edícia DSR/X Black Forest, plne vybavená celým radom príslušenstva a výkonnostných vylepšení, sa vracia v limitovanej edícii pre skutočných dobrodruhov.

V priebehu nasledujúcich dvoch rokov Zero predstaví šesť nových modelov v rôznych kategóriách, všetky s cenou pod 10 000 eur, čo výrazne rozšíri dostupnosť elektrického jazdenia.

Zero XB (2025)
Zero XB (2025)

Pridané: 06.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »