Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 586 až 600 z cekového počtu: 601.
04.08.2003 - Freedom Čitatelia: 17805 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)
Nápad „cesta okolo Česko-Slovenska“ vznikol tak, že som chcel ísť pozrieť do južných čiech a na pár dní aj na východné slovensko. Tak ma napadlo, že by som to mohol spojiť do jednej cesty. Do Čiech chcel ísť aj Laco (boli sme spolu v Dolomitoch), ale nevyhovoval mu termín, tak som sa rozhodol, že pôjdem sám...
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 24935 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
16.07.2003 - TTom Čitatelia: 12008 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

PRVÉ ALPY
Náladu som mal mizernú... Prečo? Pretože bolo ráno. Pretože bol pondelok. Pretože bol september. Pretože bolo po lete. Koniec sveta. Ale prišiel mi mail...
11.06.2003 - Freedom Čitatelia: 14037 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity 6.5. - 12.5. 2003
Na konci minulej sezóny som začal uvažovať o nejakej dlhšej ceste. Začiatkom roka som našiel na internete oznam na výjazd do Švajčiarska niekedy začiatkom mája. Časom sa to zmenilo na Taliansko - Cortina d´Ampezzo.
02.06.2003 - andrej Čitatelia: 8006 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
JawaBeerTour 2001
Návrh na túto dovolenku k našim západným susedom prišiel už niekedy v lete 2000. V tom čase som behal v zelenom, takže táto záležitosť nepripadala do úvahy. S Maťom, mojím bratom, sme mali k dispozícii iba našu Jawu 350/639. Dovolenku sme si naplánovali na polovicu júla. Odchod sa nám však trochu posunul pre neustávajúci dážď. S trojdňovým meškaním sme konečne vyrazili.
20.03.2003 - Bajker Čitatelia: 9547 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava Motocykl 2003
Po dlhšom pozeraní do kalendára a von oknom som sa rozhodol, že pôjdem do Prahy na výstavu Motocykel 2003. Odchod bol stanovený na sobotu. Vyštartoval som skoro ráno, aby som do metropoly Čiech dorazil o desiatej, kedy sa otvárajú brány výstaviska. Bol som tak naivný, keď som si myslel, že v sobotu o desiatej budú ešte všetci spať a ja si v pohode poprezerám motocykle a urobím nejaké pekné foto. Na výstavisko som prišiel o 10:10 hod a keď som to videl až som skoro havaroval.
17.03.2003 - GaST Čitatelia: 6422 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Výstava INTERWHELL v Budapešti...
Boli sme na výstave INTERWHELL v Budapešti s partiou. Bolo tam celkom pekne, tak reku pošlem pár gustovných fotiek pre motoverejnost :o)
Pre potešenie očí a zmyslov...
20.12.2002 - Zeno Čitatelia: 11595 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko II
Takže po úspechu minuloročnej Gréckej expedície, sme na tento rok inú trasu ani nepripúšťali. Chceli sme ju len predĺžiť ešte aj o návštevu Turecka, ale naše plány spriadané celú zimu, padli po jednom rozhodnutí Renčinho nového zamestnávateľa a náš čas sa scvrkol z troch týždňov na desať dní. Takže vlastne v deň odjazdu bolo jasné, že ideme „len“ do Grécka.
17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16600 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře
Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...
30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9131 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Hortobagyi tour
Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.
10.10.2002 - cambo Čitatelia: 9348 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner - Korzika
Tak sa aj mne po roku podarilo dostať sa na dovolenku. Pravdepodobne
poslednú na svojej motorke.
14.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 11911 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tatry + Poľsko 2002, alebo krótkie grzechotanie po drogach polskich
Myšlienka vyraziť do Tatier a Poľska mi v hlave skrsla ako blesk z jasného neba, keď firemné voľno po sviatku SNP urobilo štyri nádherné dni bez roboty. Keďže v našich veľhorách zúrila práve najtvrdšia sezóna, zohnať ubytko bola celkom drina, hlavne preto, lebo som nechcel spať v stane.
13.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16364 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dva dni v Poľsku
Ako sa blížil koniec sezóny začínala sa ma zmocňovať panika, že som vlastne tohto roku nikde nebol (v skutočnosti som mal za sebou cez 9000km) a tiež túžba voziť sa na mojej novej CBR-ke... Aj to bol dôvod prečo som ani chvíľu neváhal, keď mi prišla SMS-ka zo západu s ponukou výletu do Poľska...
23.07.2002 - PetrXJ Čitatelia: 7329 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy a Istria 2002
Za krásneho počasia sme došli prvý deň do kľudného kempu v obci Gössel. Večer nás prišli upozorniť susedia z Holandska, že sa týmto smerom niečo ženie.
30.04.2002 - Hektor Čitatelia: 16825 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - motorkárske eldorádo
Leto, čas dovoleniek, sa blíži a mnohí z nás mototuristov sa rozhoduje kam vyraziť túto sezónu. Pevne verím, že Vás môj (náš) príspevok inšpiruje natoľko, že neodoláte a vydáte sa smer juhovýchod - Rumunsko.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!