Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 956 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32553
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18955)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13598)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 3106 až 3120 z cekového počtu: 8786.

30.01.2015 - bubo008 Čitatelia: 28219 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajinské rakety

Na jar, na výstave v Inchebe som sa stretol s Arnoldom, spolupútnikom minuloročného tripu a ten mi vraví: „Vieš, že v Bielorusku je z 10-tich báb 11 krásnych?“ No tak to som naozaj nevedel. Po tejto skvelej informácii som skontaktoval Miša a Rasťa, aby som im to povedal a načrtol tento plán:

 

29.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12840 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

-

Report: Stretko / preteky ľadových medveďov 2015 - zimný motozraz

Kde bolo tam bolo, bola jedna zima a jeden nápad. Príbeh je to dlhý, ale nakoniec sa v druhej polovici januára 2015 zišla partia motorkárov v Brezne na prvom zimnom zraze organizovanom motoride.sk. Aké to bolo?

 

29.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11383 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou

BMW S1000RR sa od roku 2009, kedy sa vôbec po prvý krát objavilo v katalógu výrobcu, dočkalo výraznejšej modifikácie až teraz, kedy príde do predaja ako novinka pre modelový rok 2015.

 

28.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 21978 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách

Po odhalení Kawasaki H2R padla mnohým sánka až na zem. Šialený dizajn, šialený výkon... a jej civilná verzia Ninja H2 neuteká ďaleko. V Kawasaki chceli skrátka vytvoriť čosi extra a tak tu máme psycho na dvoch kolesách.

 

27.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13405 [Novinky - PR článok]

-

Adventure prilba Touratech Aventuro Carbon - nový štandard v segmente

Koncept adventure prilby dotiahnutý do dokonalosti. Najľahšia, najpohodlnejšia, najuniverzálnejšia, najpraktickejšia, najbezpečnejšia, prilba v kategórii cestovných enduro prilieb.

 

27.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5292 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2015

Dakar 2015 nám pred pár dňami skončil a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž. No a samozrejme potešiť výhercov.

 

26.01.2015 - Kamilko Čitatelia: 12232 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Stačí že sme majiteľmi cieľa - Andalúzia, Španielsko

Aj ja, aj ja, aj ja! Aj ja chcem napísať taký cestopis ako tie ktoré tu už roky čítam! Lenže doteraz som necestoval, preto som nemohol. V lete 2014 som začal cestovať na motorke, ale len do Rumunska o ktorom sa tu písalo viac než dosť a do Álp o ktorých sa tu písalo viac než viac než dosť. Až koncom roka som podnikol jeden menej zvyčajný výlet.

 

22.01.2015 - datadive Čitatelia: 4213 [Bleskovky - Novinky]

-

Hero HX250R s rukopisom Erika Buella

Spolupráca HERO MotorCorp z Indie a Erik Buell Racing z USA, priniesla nový, celkom pekný, malorážkový stroj HERO HX250R.

 

21.01.2015 - datadive Čitatelia: 7924 [Šport - Rally]

-

Štefan Svitko sa vrátil z úspešného Dakaru 2015

Dnes o 16:15 doletel do Viedne Štefan Svitko zo svojím tímom z Dakaru 2015. Števo tohto roku zopakoval svoje najlepšie umiestnenie - 5. miesto na najťažšej rally súťaži sveta.

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7321 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

21.01.2015 - gilbert Čitatelia: 10483 [História]

-

História Pionier: Pionierkové nosiče na 555-kách

Podobne ako u typu 550, tak aj nový typ 555 som pracovne rozdelil na staršie a novšie modely, ktoré sa od seba navzájom odlišovali. Z prototypu vychádzal prvý model "A", ktorý bol narozdiel od neho plechový. Mal vo výbave nosič zhodný s prototypom.

 

20.01.2015 - Romoto Čitatelia: 9077 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Barbarian II - Shaunov ďalší custom bike z ostrovov

Možno si ešte niekto z vás spomenie na tento článok: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov. Čas beží a Mr. Shaun WAINFORD nezaháľal a dal sa do stavby nového projektu.

 

20.01.2015 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 16943 [Šport - Rally]

-

Zamyslenie sa nad Dakarom 2015

Dakar 2015 je minulosťou. Naši jazdci skončili celkovo na piatom a ôsmom mieste, poslednú etapu Dakaru na prvom a druhom mieste. Je to dobrý výsledok?

 

19.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6205 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Doplnky od Roland Sands Design pre BMW R nineT

Už pri samotnom zrode modelu BMW R nineT spolupracovala mníchovská značka s firmou Roland Sands Design zaoberajúcov sa úpravami motocyklov. A tak z tejto spolupráce vzišla aj rada doplnkov pre túto mašinu.

 

19.01.2015 - mzetz150 Čitatelia: 23319 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Trikrát a dosť alebo Júlske Alpy

K napísaniu tohto cestopisu som bol donútený pod hrozbou násilia. Ak vás prestane zaujímať, tak sa vykašli na písmená a pozri si len fotky.

 

| 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »