Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5176 až 5190 z cekového počtu: 8722.
05.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7296 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Moto Guzzi Nevada, V7, Special a Racer v sezóne 2012 s inovovaným motorom
Okrem inovovaného motora sa však u týchto Guzziniek nedočkáme žiadnych ďalších zmien.
04.12.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 12385 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Usoplená Mikulášska jazda 2011 v Bratislave
Tááák a sme o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší! Tentoraz nám počasie prialo viac ako minulý rok, kedy sme si museli dať po úspešných siedmych rokoch pauzu, lebo nahulákalo šialene veľa snehu.
03.12.2011 - bedna Čitatelia: 10225 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husqvarna TE 630 IE 2011
Kultivované univerzálne delo.
03.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3533 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Jesenné krájanie kilometrov
Keď z valcov sála o čosi menej tepla než obvykle, je jasné, že sa pomaličky blíži zima. Prišla jeseň a pre mnohých spolu s ňou, aj posledné kilometre v sedle motorky. Vtedy si človek viac váži ukrojený čas, vďaka ktorému môže aspoň na chvíľu odskočiť od povinností.
01.12.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12207 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2011
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Ako už tradične aj tento rok ti prinášame nejaké tipy.
30.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6646 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň
Tesne po predstavení Nudy 900R, ktorá sa dostáva práve do predaja má "Huska" nachystaný ďalší cestný model - koncept Strada.
29.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8531 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2011 v Bratislave, Košiciach, Nitre na Záhorí aj Šamoríne!
Mikulášskych jázd a akcií je čoraz viac. Pozri si prehľad toho, čo nás čaká tento rok...
29.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 41619 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda NC 700 S a Honda NC 700 X – praktické motorky strednej triedy
Honda prináša dvojicu bikov postavených na úplne novom motore s objemom 670 ccm. Jedným z nich je Honda NC 700 S, praktický naháč a druhým je Honda NC 700 X, crossover určený na rozbité cesty.
28.11.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7044 [Bleskovky - PR bleskovka]

Veľký jesenný výpredaj 2011 v Motor-Car Bratislava
V súvislosti so zlúčením prevádzok Motor-Car Bratislava s.r.o. - Lamač a Zlaté Piesky, sme pripravili veľký jesenný výpredaj motocyklov a motorových strojov Honda, ako aj úplnú likvidáciu starších zásob motopríslušenstva.
28.11.2011 - MajoKE Čitatelia: 11828 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dlho som čakal... 2. časť.
Capua, Herculaneum, Pompei, Paestum, Nicolosi, Etna, Siracusa, Milazzo, Vulcano, San Leo, San Marino, Košice.
28.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11991 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

On/off road cestovateľ od Hondy - Honda Crosstourer
Výrobcovia motocyklov akoby sa dohodli, že tento rok spoločne predstavia nové modely v segmente veľkých cestovných endúr. Honda teda nemôže byť výnimkou a prináša nám nový model Honda Crosstourer.
25.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5903 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Suomy SPEC1R
Ako ste si mohli všimnúť, a už aj prečítať, v redakcii sa nám o bezpečnosť hláv stará značka Suomy. V článku je čo-to popísané po technickaj stránke, tak niečo napíšem aj z praktického hľadiska. Ja som si vybral druhý najvyšší ponúkaný model a ako aj názov naznačuje, jedná sa už o „rejsovú“ prilbu. Poďme teda rovno na jej klady, či zápory.
25.11.2011 - tigrik77 Čitatelia: 8166 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Potulky Slovenskom 2
Rok ubehol ako voda a nastal čas na ďalšiu akciu. Čas potúlať sa našou krásnou krajinou.
24.11.2011 - nevo Čitatelia: 9317 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Nurburgring – Nordschleife – aká je pravda
„Grune Holle“ – „zelené peklo“ – užil som si z toho len to zelené.
24.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4782 [Šport - Rally]

Video: Tím KTM pripravený na Dakar 2012
Posledné prípravy fabrického tímu KTM prebehli v južnom Francúzku len pred niekoľkými dňami. Pätica jazdcov natočila zaujímavé videjko.
Predchádzajúce | 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!