Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5446 až 5460 z cekového počtu: 8722.
06.06.2011 - eNeM Čitatelia: 8418 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Held Quattrotempi z pohľadu turistu
Komfort, kvalita, pád.... Quattrotempi z pohľadu človeka, ktorý ho vlastní už jednu sezónu.
06.06.2011 - milanb4 Čitatelia: 7644 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. ročník stretnutia veteránov a ostatných motoriek Vlkanová 2011
Dňa 21.mája 2011 sa uskutočnil 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Zišlo sa asi 150 motoriek a 15 áut veteránov. Počasie nám prialo, program bol tiež zaujímavý.
03.06.2011 - Varan Čitatelia: 3969 [Bleskovky - Šport]

Honda predstavila prototyp pre Moto3
Honda Racing Corporation včera na tlačovej konferencii v Catalunyi oficiálne predstavila Hondu NSF 250R.
02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24341 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Crossrunner - japonský kríženec
Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.
02.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4068 [Šport - Ostatné]

Po vodnom pekle svietilo skútristom v Trenčíne slnko
Organizátori víkendových trenčianskych pretekov MMSR SCOOTER 2011 prešli počas piatkových a sobotných príprav doslova "vodným peklom".
02.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3992 [Šport - Cestné Motocykle]

Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne
Ďalším kolom pokračoval seriál Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska na Masarykovom okruhu v Brne.
02.06.2011 - Wpalino Čitatelia: 9667 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motopúť v Šaštíne
Jedno z mnohých fór na Motoride.sk – tak aj „votom to je“
01.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5257 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 6/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
01.06.2011 - android Čitatelia: 10175 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW K 1200 R - Odsúdení na symbiózu alebo nech prvá nie je aj posledná, veď vždy je pre koho žiť
BMW vždy asi išlo trochu proti prúdu, a ako má svojich priaznivcov, má aj svojich odporcov. Nikdy ma k tejto značke u motoriek na rozdiel od áut, kde je aj veľká pozitívna osobná skúsenosť neťahalo, ale s rokmi meniacimi sa preferenciami sa mi táto technika dostáva a už aj trvalo asi dostala pod kožu.
31.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2383 [Šport - Cestné Motocykle]

Černý si priviezol z Nurburgringu pekný bodový prídel
Tretím podnikom pokračoval seriál Medzinárodných majstrovstiev Nemecka – IDM, v tesnej blízkosti legendárnej „ Nordschleife“, na okruhu Nurburgring.
31.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4309 [Šport - Cestné Motocykle]

8 hodinovka v Albacete – Úspech maco moto racing teamu
21. mája sa v španielskom Albacete uskutočnilo druhé podujatie zo seriálu vytrvalostných pretekov motocyklov - majstrovstiev sveta ENDURANCE. Na uvedenom osemhodinovom preteku sa darilo slovenskému tímu MACO MOTO RACING, ktorý obsadil vynikajúce 5.miesto.
30.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5378 [Bleskovky - Novinky]

Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave
Súťaž o dve vstupenky pre 5 šťastlivcov skončila včera. Tu máme výsledky žrebovania.
30.05.2011 - zahri Čitatelia: 15120 [Vaše stroje - Moja motorka]

Elán – Bosorka alebo moja Suzuki GSX-R 750 K2
Usmievavá modro-biela, podobá sa na anjela... i takto by som mohol odpovedať na otázku aká je moja vysnená motorka.
28.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8058 [Bleskovky - Novinky]

Prvé skice pripravovanej Husqvarny 900
Husqvarna po odhalení nového motora o objeme 900 ccm. prináša na svetlo sveta aj vizualizáciu novo pripravovaného biku.
28.05.2011 - kweni Čitatelia: 12712 [Vaše stroje - Moja motorka]

Od 125-ky po 1300-vku alebo od Jawy po Hayabusu
Moja moto história: Jawa 125 Dandy, Suzuki SV 650 S, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa.
Predchádzajúce | 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!